Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Jag har också samma barnmorska som senast, känns jättebra. Hon har pratat med läkaren på MVC o hon sa att eftersom jag fick kejsarsnitt beviljat med dottern pga förlossningsrädsla så ska jag inte behöva gå på Aurora igen. Så jag hoppas verkligen på det. Med dottern fick jag kejsarsnitt beviljat i v 36+0 o vattnet gick i v 36+5. Det vill jag inte vara med om igen!
Ja det viktigaste är verkligen att vi får våra efterlängtade bebisar i famnen!
Alltså, jag blir så trött på mig själv!
Har känt lite molvärk till och från idag. Då nojar jag givetvis över det!
Fick precis reda på att kub-ultraljudet blir nästa fredag! Får försöka stå ut tills dess. Kunde ju varit värre.
Phew... Denna graviditet gör mig gråhårig!
Jag har också samma barnmorska som senast, känns jättebra. Hon har pratat med läkaren på MVC o hon sa att eftersom jag fick kejsarsnitt beviljat med dottern pga förlossningsrädsla så ska jag inte behöva gå på Aurora igen. Så jag hoppas verkligen på det. Med dottern fick jag kejsarsnitt beviljat i v 36+0 o vattnet gick i v 36+5. Det vill jag inte vara med om igen!
Ja det viktigaste är verkligen att vi får våra efterlängtade bebisar i famnen!
Hur gör de med planerat snitt om förlossningen sätter igång tidigare?
Okej, hoppas jag inte råkar ut för det. (Skönt att det gick bra för er till slut!!) Min förlossning tog 2½-3 timmar från att jag visste att jag var "in labour" tills att sonen var ute. Skulle alltså inte kunna vänta utan vara tvungen att återigen köra vaginalt utan någon som helst bedövning. :( (Jag har svårt att tro att barn nummer 2 skulle ta mycket längre tid än barn nummer 1.)
Lär väl inte ens få godkänt snitt till att börja med, men har ju hört att de som får planerat snitt får det ganska nära inpå BF. Iom att sonen kom 1½ vecka innan BF så känns det som stor risk att om allt blir godkänt behöva få "planerat akutsnitt".
Okej, ett steg i taget nu... Är ju bara i vecka 11 trots allt och blir helt plötsligt orolig att jag "jinxar" nåt. Jag som inte alls tror på skrock i vanliga fall! :)
Idag har jag varit på gynakuten igen. Blöder fortfarande brunt o i natt kom det rätt mycket. Drömde sen att jag fick missfall, vaknade med tårar rinnande på kinderna. Så jag åkte in för en koll igen. Bebisen mår bra, den rörde sig o hjärtat slog. Moderkakan ligger fortfarande lågt, tar väl ett tag för den att flytta på sig om den nu gör det. Jag ska vara hemma från jobbet en vecka till o se hur det är sen. Tråkigt men skönt att vila.
jewel: Usch, så jobbigt! Skönt att det var bra, men hoppas du snart slipper oroa dig.
Själv var jag på VUL idag (v 11) efter blödningen i torsdags. Allt var bra! Liten rörde sig och växer på i helt rätt takt. Skönt!
Troligtvis berodde min blödning på moderkakan också. Den ligger lågt, som den tydligen nästan alltid gör så här tidigt, och helt över livmodermunnen. Hon såg mörkt i livmodermunnen som tydligen indikerade en blödning, men hon sa att det inte var någon fara. Det kan hända igen.
Om två veckor KUB-UL! Hoppas nu att jag ska klara mig från ytterligare UL innan dess! :)
Usch, vad jobbigt ni har det med alla blödningar.
Jag blir så ledsen för er när jag är inne och läser om det. Förstår att ni är oroliga. Hoppas det ger sig snart!
Hoppas ni slipper era blödningar snart. Vet hur oroande det är.
Idag har jag varit på gynakuten igen. Blöder fortfarande brunt o i natt kom det rätt mycket. Drömde sen att jag fick missfall, vaknade med tårar rinnande på kinderna. Så jag åkte in för en koll igen. Bebisen mår bra, den rörde sig o hjärtat slog. Moderkakan ligger fortfarande lågt, tar väl ett tag för den att flytta på sig om den nu gör det. Jag ska vara hemma från jobbet en vecka till o se hur det är sen. Tråkigt men skönt att vila.