• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Amie77
    Sally Cinnamon skrev 2016-05-30 23:30:41 följande:

Tack för alla grattis! Det känns väldigt skönt att uppleva ännu ett lyckat RUL ja!
    Ami> Vi kollade könet på sonen, den gången kändes det sååå himla overkligt att vi äntligen skulle få barn så allt som gjorde det mer konkret var välkommet. Den här gången vill vi veta hur det känns att få veta det i förlossningsrummet :)

Jag förstår det! För mig blev det dock tvärtom. Förra gången så var det min man som kom på att vi skulle kolla det och jag hade inga motargument direkt så då blev det så. Men efter en graviditet av att ha vetat och haft ett namn på bebisen i magen så skulle det kännas så konstigt att inte veta denna gång. Så denna gång var jag lika på som maken att få veta. Och lilltjejen har redan sitt namn! :)

Men iom att vi fick veta det så tidigt så gjorde det graviditeten nästan FÖR verklig för en oroare som mig. Redan i vecka 15 visste vi att det var en tjej och vi har kallat henne vid namn sen dess, men det har nästan gjort mig mer oroad på nåt underligt vis. Det kombinerat med inga rörelser sen i onsdags (även om jag vet att det kan vara så) gör mig på riktigt nervös inför UL imorgon. Tror inte jag känt mig så nervös tidigare faktiskt. (Vilken jäkla tur att vi hade ett UL inbokat till imorgon!)
  • CB1982

Jag var igår för min årliga kontroll av mina lungor då men då jag är väldigt andfådd samt gravid så gjorde de inte de vanliga testerna.

Läkaren lyssnade på mig men man konstaterade snabbt att det inte är mina lungor (tack och lov) som blivit sämre. Så vi kollade blodvärdet som då gått ner till 109, i normala fall kan man ju ta olika preparat när man har lågt blodvärde men då jag inte tåler dessa så är det intenaviöst (stavning?) som gäller för mig. Dock så är det enligt läkaren lite tidigt att börja med det redan.

Ska dock ta upp det i nästa vecka när jag är hos barnmorskan och höra vad dom tycker.

Det är ju jobbigt att jämt gå runt och vara andfådd som jag är, speciellt nu i denna högsommar värme som råder här!

• jewel
    CB1982 skrev 2016-06-01 10:57:50 följande:

Jag var igår för min årliga kontroll av mina lungor då men då jag är väldigt andfådd samt gravid så gjorde de inte de vanliga testerna.

Läkaren lyssnade på mig men man konstaterade snabbt att det inte är mina lungor (tack och lov) som blivit sämre. Så vi kollade blodvärdet som då gått ner till 109, i normala fall kan man ju ta olika preparat när man har lågt blodvärde men då jag inte tåler dessa så är det intenaviöst (stavning?) som gäller för mig. Dock så är det enligt läkaren lite tidigt att börja med det redan.

Ska dock ta upp det i nästa vecka när jag är hos barnmorskan och höra vad dom tycker.

Det är ju jobbigt att jämt gå runt och vara andfådd som jag är, speciellt nu i denna högsommar värme som råder här!

Det låter riktigt jobbigt! Tog de prov på järndepåerna/ferritin också? Jag hade problem med WED (restless legs) under o efter förra graviditeten. Efter lång tid fick jag själv ta reda på att jag borde få järndropp. Först fick jag Venofer i dropp, låg dos fem gånger. Hjälpte inte mycket. Sen fick jag Ferinject som man får som injektion en gång o blev helt bra! Fick dock kämpa mycket för detta. Mitt råd är iaf att försöka få Ferinject för det är så mycket bättre o effektivare än Venofer. Hoppas att jag ska slippa få det igen under denna graviditeten men vi får se...
  • Amie77

Allt gick bra på UL idag. Tydligen låg moderkakan "lite" i framkant så antagligen har hon sparkat åt fel håll bara senaste veckan. :)

Hon visade upp sig fint också så det råder inga tvivel efter UL heller om att detta är en tjej.

NU klarar jag mig fram till RUL om två veckor. :D

• irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-06-01 16:27:38 följande:
    Allt gick bra på UL idag. Tydligen låg moderkakan "lite" i framkant så antagligen har hon sparkat åt fel håll bara senaste veckan. :)

Hon visade upp sig fint också så det råder inga tvivel efter UL heller om att detta är en tjej.

NU klarar jag mig fram till RUL om två veckor. :D
    Vad skönt att allt såg bra ut! Jag kollade också till bebis idag på jobbet, den låg nog och sov för den var rätt still men hjärtat pickade på i alla fall så jag är nöjd :)
    Kanske kände en spark idag också, men det är så diffust och är över så snabbt att jag inte vet om det är det...
  • Pusheen
    Iskristall skrev 2016-06-01 19:28:34 följande:

Uppdaterar med ett fint rul! Allt såg bra ut och vi väntar en liten tjej!

Grattis! Så skoj
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016