Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Uppdaterar med ett fint rul! Allt såg bra ut och vi väntar en liten tjej! ![]()
Vad härligt med alla lyckade ultraljud, grattis!! :)
Tack tjejer! Ja visst är alla lyckade rul ljuvliga!
Åh vad skönt med fina RUL och UL <3
Undrar om man kan kräva arbetskläder som passar gravida från arbetsgivaren?
Jag använder skyddskläder(arbetsbyxor) på mitt jobb och nu börjar jag växa ur dem! Hade ett par felköpta byxor som var för stora innan men nu börjar även de strama obekvämt om magen. Får jobba med dem uppknäppta men det håller ju inte särskilt länge till. Hur gör ni? Någon mer som har arbetskläder?
Undrar om man kan kräva arbetskläder som passar gravida från arbetsgivaren?
Jag använder skyddskläder(arbetsbyxor) på mitt jobb och nu börjar jag växa ur dem! Hade ett par felköpta byxor som var för stora innan men nu börjar även de strama obekvämt om magen. Får jobba med dem uppknäppta men det håller ju inte särskilt länge till. Hur gör ni? Någon mer som har arbetskläder?
Det borde du absolut kunna göra. Jag har kört med uppknäppt byxor o skärp senaste tiden när jag haft fältjobb men nu ska jag mest vara inne på kontoret. Men en kollega som också är gravid kollade upp det där o stället som säljer varselkläderna kunde tydligen sy om vanliga byxor till gravidbyxor. Har du skyddskläder varje dag? I så fall måste du ju få såna som passar!
Jag har också varselkläder när jag är i fält. Just nu kör jag med gummiband i midjan:)
Jag har också varselkläder när jag är i fält. Just nu kör jag med gummiband i midjan:)