• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • kvillis

Hej! Snälla hjälp mig

Jag ska göra en insättning tog ägglossningstest i torsdags och det visade inte positivt. Igår glömde jag ta. Nu tog jag ett test och det visar glad gubbe. Tror ni jag får göra insättning? Hur ska man veta att det inte visade positiv igår när jag glömde?

• Pusheen
    kvillis skrev 2016-06-04 09:49:32 följande:

Hej! Snälla hjälp mig

Jag ska göra en insättning tog ägglossningstest i torsdags och det visade inte positivt. Igår glömde jag ta. Nu tog jag ett test och det visar glad gubbe. Tror ni jag får göra insättning? Hur ska man veta att det inte visade positiv igår när jag glömde?

Jag har tyvärr inget svar på det. Har bara gjort färskförsök. Hoppas det löser sig!
  • Pusheen

Alltså.. Det där med jobbet. Jag känner mig osäker på vissa saker jag gör.

Jag har fått byta arbetsuppgifter pga att jag körde en maskin som bullrade alldeles för högt och hade kraftiga vibrationer så det var ju skönt att slippa den. Slapp även åkgräsklipparen.

Det har blivit bättre men inte helt bra känner jag. Kör hjullastare och traktor, ibland lift på högre höjder samt en mindre maskin utan hytt.. Även den väldigt skakig och högljudd.

En hel del hydraulslangar att koppla var dag då man ibland får olja på händerna och en hel del dieselavgaser när jag kör liften och den mindre maskinen utan hytt. Samt att det ibland är väldigt ojämnt där jag kör hjullastaren så det rycker och sliter i kroppen.

Risken är bara att om jag säger till att jag inte vill/får köra de maskinerna heller är att jag antingen kommer få typ städa, måla eller göra trädgårdsarbete och det vill jag verkligen inte heller.

Man vill ju gärna trivas med jobbet med..

• Amie77

Hej! Snälla hjälp mig

Det absolut viktigaste är att du berättar detta för kliniken så får de avgöra. Det är ju bättre att det blir ett avbrutet försök (om de tycker det - kanske gör det inte lika mycket vid FET) än att ni använder ett försök där chansen är minimal att lyckas.

Jag har tyvärr inte tillräckligt med kunskaper om ÄL-tester för att veta hur säker du kan vara på att det inte var positivt igår.
  • Filli89

Hej! Snälla hjälp mig

Hej du såg ditt inlägg så tänkte ge dig ett svar på vad jag tror. grejen med äl test är att ägget släpper inom 24-48 timmar så när du får utslag betyder inte att du haft äl redan utan betyder bara att hormonet som orsaker att ägget lossnar är i blodet och det är det testet reagerar på. Så länge du har glad gubbe har du förmodligen inte ägglossat. Det finns till och med de som får stegring men ändå inte får ägglossning för hormonerna produceras men kroppen släpper inte iväg ett ägg så d inte alltid svart på vitt med de df gör man progesteron test på vissa en vecka efter för att bekräfta ägglossningen. tycker o stimulerat fet är så krångligt på nått sätt med tester. Men ring ba kliniken o säg att du har glad gubbe så säger d säkert att du får göra insättning cirka 2-3 dagar efter.

Jag ruvar igen by the way tjejer med en blastocyst är på dag 6 får se hur det går denna gång. hoppas det går bra för alla här inne brukar titta in då och då ???
  • Amie77

Idag vecka 18. Då har man nått fram till RUL-veckorna och nu känns det verkligen som att man kommit så där "långt", men ändå inte alls långt i graviditeten.

Annars finns det inte så mycket att rapportera. Köper lite kläder inför sommaren nu, men eftersom jag hatar tajta kläder så har jag inte det i min garderob. Det var jättepraktiskt min förra graviditet då jag enbart behövde köpa två graviditetstoppar och fyra gravlinnen och i övrigt hade mina egna kläder. Så jag köper vanliga kläder nu som jag skulle trivas i oavsett gravid eller ej. Hur skönt som helst! Sen vad gäller byxor/kjolar har jag kvar en del för det går ju inte att komma undan att köpa sånt. :)

• jewel
    Pusheen skrev 2016-06-04 11:06:30 följande:

Alltså.. Det där med jobbet. Jag känner mig osäker på vissa saker jag gör.

Jag har fått byta arbetsuppgifter pga att jag körde en maskin som bullrade alldeles för högt och hade kraftiga vibrationer så det var ju skönt att slippa den. Slapp även åkgräsklipparen.

Det har blivit bättre men inte helt bra känner jag. Kör hjullastare och traktor, ibland lift på högre höjder samt en mindre maskin utan hytt.. Även den väldigt skakig och högljudd.

En hel del hydraulslangar att koppla var dag då man ibland får olja på händerna och en hel del dieselavgaser när jag kör liften och den mindre maskinen utan hytt. Samt att det ibland är väldigt ojämnt där jag kör hjullastaren så det rycker och sliter i kroppen.

Risken är bara att om jag säger till att jag inte vill/får köra de maskinerna heller är att jag antingen kommer få typ städa, måla eller göra trädgårdsarbete och det vill jag verkligen inte heller.

Man vill ju gärna trivas med jobbet med..

Jättesvårt det där! Men bebisen är ju viktigare än allt annat. Jag vet inte hur det är med vibrationer, men olja på händerna låter inte bra. Jag vill helst inte ens ta i oljeförorenad jord med dubbla skyddshandskar. Men jag vet egentligen inte hur farligt det är...
  • jewel

Jag gick in i v 22 idag! Jag känner mig stor som ett hus men det är ganska mysigt ändå. Bjuder på en magbild. Hade varit roligt att se lite fler magar! :)

• irrbloss_83

Vilken fin mage du har jewel! :)

Själv njuter jag av att känna små sparkar lite nu och då, oftast en stund efter frukost (dvs nu, var är dom idag då?!) och på kvällen runt 21-21:30. Inte så starka än förstås, men ändå tydliga små sparkar. Alldeles underbart :)

Idag är det också två veckor till RUL.

• Sally Cinnamon
    jewel skrev 2016-06-06 08:42:21 följande:

Jag gick in i v 22 idag! Jag känner mig stor som ett hus men det är ganska mysigt ändå. Bjuder på en magbild. Hade varit roligt att se lite fler magar! :)

Ser inte bild :( Kanske är om man kör iPhone-appen?
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016