• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • jewel

Jättesvårt det där med vagn. Vi har en Crescent Comfort som kommer användas nu med, ska köpa ståbräda till dottern. Den har fyra stora fasta hjul vilket vi ville ha, verkar inte vara så vanligt att vilja ha det. Gunget är oslagbart men om vi hade bott i stan hade vi valt en annan vagn.

• irrbloss_83

Jag har lyckats dra på mig en riktig mansförkylning. Har blivit bortskämd av maken med frukost på sängen imorse och nu ligger jag på soffan och tycker väldigt synd om mig själv. 

Det är mycket MYCKET värre att vara förkyld som gravid, kan jag tyvärr meddela.

• Pusheen

Är det bara jag här inne som inte har fått lyssna på hjärtat på bebisen?

Känns som det.. Har inte fått göra någonting sen vecka 12.

Låter ingen höjdare irrbloss_83! Krya på dig!

• jewel
    irrbloss_83 skrev 2016-05-30 11:39:33 följande:

Jag har lyckats dra på mig en riktig mansförkylning. Har blivit bortskämd av maken med frukost på sängen imorse och nu ligger jag på soffan och tycker väldigt synd om mig själv. 

Det är mycket MYCKET värre att vara förkyld som gravid, kan jag tyvärr meddela.

Låter riktigt jobbigt! Jag var magsjuk i början av graviditeten inte heller kul direkt...
  • jewel
    Pusheen skrev 2016-05-30 13:35:46 följande:

Idag i v 20+0 var första gången det var planerat att lyssna på hjärtat. Jag har lyssnat en gång tidigare för att jag bett om det. O så har jag gjort ultraljud pga blödningar. Annars hade jag inte heller fått göra nåt mellan v 7 o 20. Vilken vecka är du i nu?
  • Pusheen
    jewel skrev 2016-05-30 14:32:52 följande:

Idag i v 20+0 var första gången det var planerat att lyssna på hjärtat. Jag har lyssnat en gång tidigare för att jag bett om det. O så har jag gjort ultraljud pga blödningar. Annars hade jag inte heller fått göra nåt mellan v 7 o 20. Vilken vecka är du i nu?

Okej, ja för er som har haft blödningar så förstår jag den extra kollen.

Jag är i v 16+5. Känns tråkigt att inte jag har fått lyssna på hjärtat när alla andra fått göra det. Är min mvc dålig?

Känns dumt att behöva ringa dit och typ ljuga ihop nåt att jag har haft skitont eller så bara för att få en tid att lyssna på hjärtat.

Ska göra rul 18+0 så jag får väl stå ut tills dess men mellan all väntetid så hade det varit skönt att få lugna oron med att få lyssna på hjärtat iallafall.

Sen blir inte nästa besök hos mvc i augusti när jag är i v 26 och då kanske jag får lyssna på hjärtat för första gången.

Enda trösten när jag är orolig är att lägga mig ner då jag kan se min lilla bula på magen från kotten och att den blir större och större för var vecka. Då borde ju lillkotten leva iallafall..
  • Frmid
    Pusheen skrev 2016-05-30 13:35:46 följande:

Vi har inte heller fått lyssna på hjärtat, nu hade vi RUL förra veckan i 19+1, så jag är lugn för tillfället.

Efter vår bröllopsresa ville vi lyssna på hjärtat, men barnmorskan sa att de börjar lyssna på hjärtat runt v 25 och sen gör de det varje besök. Hon erbjöd sig att försöka efter resan men varnade oss att det inte alltid går att höra så tidigt, var v 16 då, så vi valde att vänta för att inte riskera panik.
  • JOLI
    Pusheen skrev 2016-05-30 15:09:47 följande:

Okej, ja för er som har haft blödningar så förstår jag den extra kollen.

Jag är i v 16+5. Känns tråkigt att inte jag har fått lyssna på hjärtat när alla andra fått göra det. Är min mvc dålig?

Känns dumt att behöva ringa dit och typ ljuga ihop nåt att jag har haft skitont eller så bara för att få en tid att lyssna på hjärtat.

Ska göra rul 18+0 så jag får väl stå ut tills dess men mellan all väntetid så hade det varit skönt att få lugna oron med att få lyssna på hjärtat iallafall.

Sen blir inte nästa besök hos mvc i augusti när jag är i v 26 och då kanske jag får lyssna på hjärtat för första gången.

Enda trösten när jag är orolig är att lägga mig ner då jag kan se min lilla bula på magen från kotten och att den blir större och större för var vecka. Då borde ju lillkotten leva iallafall..

Vi har inte heller fått lyssna på hjärtat än, min barnmorska sa att dom inte börjar med det förrän efter vecka 24!
  • irrbloss_83

Vi har inte heller fått lyssna på hjärtat, vi har bara varit på inskrivningen och sen har det varit bara ett par telefonsamtal om lite provsvar och sånt där. 

Tror vi har nästa besök nån gång runt v 20 eller strax efter så då kanske vi får det. Å andra sidan har vi RUL i v 20 också så....

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016