• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • jewel
    irrbloss_83 skrev 2016-06-06 09:08:09 följande:

Vilken fin mage du har jewel! :)

Själv njuter jag av att känna små sparkar lite nu och då, oftast en stund efter frukost (dvs nu, var är dom idag då?!) och på kvällen runt 21-21:30. Inte så starka än förstås, men ändå tydliga små sparkar. Alldeles underbart :)

Idag är det också två veckor till RUL.

Tack! Förstår att du njuter av sparkarna, det gör jag med. Han är igång ganska mycket, men det är oftast svårt att känna på utsidan. 
    Sally Cinnamon skrev 2016-06-06 09:20:19 följande:
    Ser inte bild :( Kanske är om man kör iPhone-appen?
    Ja, jag har hört att man inte kan se bilder med appen. Jag har ingen iPhone så jag har inget val ;)
  • jewel

Jag har förresten fått känna på halsbränna för första gången i livet tror jag. Kom igår när jag satte ihop en byrå vi köpt på IKEA till bebisen. Och idag kom det lite till när jag ansträngde mig. Inte kul, men det kan ju vara värre.. Jag har sorterat dotterns gamla bebiskläder och lagt i byrån nu, det känns väldigt skönt att få boa lite! :)

• Amie77

Fin mage, jewel! :) Så mysigt!

Usch, halsbränna. Hade det med sonen, av och till, från virka v 20 till två timmar efter att han föddes. Sen inte en enda gång till förrän denna graviditet vid vecka 13 eller 14 redan. Novalucol är bra! Denna gång köpte jag ett 100-pack på en gång. :D

• JOLI

Usch, har fått så kraftiga smärtor nere i magen nu ikväll.. Ryggläge med värmedyna är det enda som funkar. Livrädd att det ska vara något tokigt med liten

• Libra1
    JOLI skrev 2016-06-07 22:25:22 följande:

Usch, har fått så kraftiga smärtor nere i magen nu ikväll.. Ryggläge med värmedyna är det enda som funkar. Livrädd att det ska vara något tokigt med liten

Hoppas det inte är någon fara. Jag får också det till och från. Har du kontaktat din BM?
  • Amie77
    JOLI skrev 2016-06-07 22:25:22 följande:

Usch, vad jobbigt! Det behöver ju inte allsvara något, men jag förstår oron!
  • JOLI
    Libra1 skrev 2016-06-07 22:33:30 följande:

Hoppas det inte är någon fara. Jag får också det till och från. Har du kontaktat din BM?

Amie77 skrev 2016-06-08 07:24:41 följande:

Tänkte jag skulle kontaktat BM nu på morgonen, men det släppte tidigt imorse! Så jag avvaktar! Tack snälla för er omtanke. Fy fasen vad rädd jag var
  • Libra1
    JOLI skrev 2016-06-08 08:41:47 följande:
    Amie77 skrev 2016-06-08 07:24:41 följande:

Tänkte jag skulle kontaktat BM nu på morgonen, men det släppte tidigt imorse! Så jag avvaktar! Tack snälla för er omtanke. Fy fasen vad rädd jag var
    Man blir livrädd!!! :(
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016