• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • jewel
    Frmid skrev 2016-05-27 16:44:49 följande:

RUL idag :) en frisk, lite trött och motsträvig bebis som troligtvis är en flicka meddelade barnmorskan! Vår lilla gav henne en match när hon försökte kolla allt som de ska, bjöd inte till alls..

Har moderkakan i framvägg så får kanske vänta ett tag till på tydliga rörelser trodde hon. Men nu gör det inget!

Jag är så lättad, glad och lycklig :)

Underbart! Jag hade moderkakan i framvägg med dottern o kände första sparken i v 22 tror jag. Men lite fladder innan dess. Denna graviditet är det klart mer aktivitet i magen än vad jag minns från senast, nu har jag moderkakan i bakvägg. Så härligt när man väl börjar känna livet där inne!
  • jewel
    Gingerpool skrev 2016-05-27 08:55:45 följande:

Grattis till lyckat RUL!

Vi hade vårt RUL igår och allt såg fint ut, vi ville inte veta kön men jag har ändå nu efteråt en smygande känsla av att det är en tjej... så nu är jag mycket mer nyfiken än jag var innan. :D

Har ju glömt säga GRATTIS! :)
  • Amie77
    Frmid skrev 2016-05-27 16:44:49 följande:

RUL idag :) en frisk, lite trött och motsträvig bebis som troligtvis är en flicka meddelade barnmorskan! Vår lilla gav henne en match när hon försökte kolla allt som de ska, bjöd inte till alls..

Har moderkakan i framvägg så får kanske vänta ett tag till på tydliga rörelser trodde hon. Men nu gör det inget!

Jag är så lättad, glad och lycklig :)

Så kul, grattis!

2-2 då i en väldigt oviktig men lite småkul match mellan killar och tjejer i tråden. :)
  • Amie77

Idag vecka 17. 2½ vecka till RUL. Spännande!

Har inte känt tillstymmelse av rörelser sedan i onsdags då jag kände de två pickningarna så tydligt. Naturligtvis är det massiv oro nu. Önskar nästan att jag inte känt rörelserna i vecka 15 och 16 för då hade jag ju inte oroat mig nu. Så typiskt. :)

I alla fall är det nu verkligen himla skönt att det blir ett privat UL till veckan. Jag känner mig inte så gravid + inga nya rörelser = vill definitivt få se hjärtslag.

• jewel
    Amie77 skrev 2016-05-29 09:08:57 följande:

Idag vecka 17. 2½ vecka till RUL. Spännande!

Har inte känt tillstymmelse av rörelser sedan i onsdags då jag kände de två pickningarna så tydligt. Naturligtvis är det massiv oro nu. Önskar nästan att jag inte känt rörelserna i vecka 15 och 16 för då hade jag ju inte oroat mig nu. Så typiskt. :)

I alla fall är det nu verkligen himla skönt att det blir ett privat UL till veckan. Jag känner mig inte så gravid + inga nya rörelser = vill definitivt få se hjärtslag.

Jag tror att det är väldigt vanligt att man börjar känna men så går det några dagar till nästa gång i början. I v 19 började jag känna varje dag. Jag går in i v 21 i morgon o nu har jag känt sparkar utanpå magen flera gånger. Så härligt! Skönt att du ska göra ett ultraljud i veckan.
  • jewel
    JOLI skrev 2016-05-29 09:41:39 följande:

Grattis på mors dag, alla blivande mammor!

Tack detsamma! Jag fick en teckning av min 3-åring idag där hon hade skrivit mamma för första gången, kom faktiskt en liten tår <3
  • JOLI
    jewel skrev 2016-05-29 12:28:29 följande:

Tack detsamma! Jag fick en teckning av min 3-åring idag där hon hade skrivit mamma för första gången, kom faktiskt en liten tår <3

Åh vad fint! Så mysigt med en liten redan <3

Jag fick en gravidbola av mannen som bebis ska få lyssna på!
  • Amie77
    jewel skrev 2016-05-29 12:26:42 följande:
    Jag tror att det är väldigt vanligt att man börjar känna men så går det några dagar till nästa gång i början. I v 19 började jag känna varje dag. Jag går in i v 21 i morgon o nu har jag känt sparkar utanpå magen flera gånger. Så härligt! Skönt att du ska göra ett ultraljud i veckan.
    Ja, så är det säkert. Men glaset är halvtomt är ju min grej, så vett och sans har svårt att ta fäste under mina graviditeter. Hittar allt nåt att oroa mig över. Men skämt å sido så ska det bli himla skönt med UL till veckan och sen är det bara två veckor till RUL så det känns bra.

Min man är bortrest idag så jag har inte fått något av min tvååring. :) Däremot uppmanades han att säga "jag älskar dig" då han pratade med pappa på telefon och bättre present går ju inte att få även om det inte skedde spontant. :)
  • jewel
    Amie77 skrev 2016-05-29 14:28:06 följande:

Ja, så är det säkert. Men glaset är halvtomt är ju min grej, så vett och sans har svårt att ta fäste under mina graviditeter. Hittar allt nåt att oroa mig över. Men skämt å sido så ska det bli himla skönt med UL till veckan och sen är det bara två veckor till RUL så det känns bra.

Min man är bortrest idag så jag har inte fått något av min tvååring. :) Däremot uppmanades han att säga "jag älskar dig" då han pratade med pappa på telefon och bättre present går ju inte att få även om det inte skedde spontant. :)

Mitt glas är alltid halvfullt! Men jag är gift med en man som alltid har halvtomt glas så jag vet hur det är... ;)
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016