• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Frmid
    Amie77 skrev 2016-05-27 20:42:24 följande:

Så kul, grattis!

2-2 då i en väldigt oviktig men lite småkul match mellan killar och tjejer i tråden. :)

Tack! Ja men det är kul att hålla lite koll på vad vi får :)
  • Gingerpool
    jewel skrev 2016-05-27 18:35:15 följande:
    Har ju glömt säga GRATTIS! :)
    Tack! :D
    Det sparkas verkligen hejvilt där inne sedan 19+4, varenda dag är det någon som knör runt i magen. <3
  • Libra1

Har ni börjat titta på barnvagnar? Vi har fastnat för en Britax Smile 2. :D

• Amie77
    jewel skrev 2016-05-29 18:56:31 följande:
    Mitt glas är alltid halvfullt! Men jag är gift med en man som alltid har halvtomt glas så jag vet hur det är... ;)
    Haha, ja min man har ett halvfullt glas så omvända roller här. :D
  • Kajo
    Libra1 skrev 2016-05-29 20:01:16 följande:

Har ni börjat titta på barnvagnar? Vi har fastnat för en Britax Smile 2. :D

När ska man köpa vagn egentligen? Hur lång tid tar det innan man får hem vagnen (jag antar att där är lite leveranstid)? Jag är lite sugen på en emmaljunga edge, men tycker även om britax go next.
  • Libra1
    Kajo skrev 2016-05-29 21:21:51 följande:
    När ska man köpa vagn egentligen? Hur lång tid tar det innan man får hem vagnen (jag antar att där är lite leveranstid)? Jag är lite sugen på en emmaljunga edge, men tycker även om britax go next.
    2 månader innan bör man vara ute. Har också kikat på Go Next men tycker handtaget är lite konstigt. :)
  • Sally Cinnamon

Vi har en Brio Go sen förra gången som sonen förvisso fortfarande använder men förhoppningsvis accepterar han ståbräda när det är dags. Tror det är typ samma som Britax Go. Har trivts jättebra med den. Bor i stan kan väl tilläggas.

• Amie77

Vi har en Kronan City sen sonen som han använder ibland. Blir den vagnen denna gång också. Storebror får gå och ska vi på längre promenader får det bli en familjegrej med barnen i varsin vagn (vi har en "bilvagn" också som alltid ligger i  bilen och inte tar stor plats, men ändå är stor nog för storebror att sova i etc).

• Gingerpool

Vi behöver inte beställa förrän någongång i augusti vad gäller vagn. 8 veckor leveranstid om man inte skulle ha någon specialbeställning med Custom färger på tyg/läderdetaljer. Så jag har parkerat det på "saker att göra på semestern"-listan.

• JOLI

Vi fastnade ganska snabbt för en grå crescent infinity, har varit runt och testkört en del vagnar men inte kunnat hitta någon skönare än den!

Så vi la en beställning på den och hämtar ut den två o en halv månad innan bebis kommer!

Det finns ju helt galet många vagnar!!!

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016