• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • irrbloss_83

Jag har haft tur sonhar fått mycket gravid- och bebiskläder... Men de första gravidbyxorna köpte jag på lindex, de håller stilen än och är mina favoritgravidbyxor. Men så är jag ju en jeansmänniska också :)

• Amie77

Next har en del bra saker. annars så kollar jag på Tradera. Känns onödigt att betala dyrt för kläder som är nästan som nya då man köper dem begagnat.

• CB1982

Hej alla!

Jag har varit frånvarande här ett tag.

Jag har blivit lite deppig för att i princip alla påpekae att min mage är väldigt stor. De tror att jag ska få närsom helst eller väntar tvillingar.

I början brydde jag inte mig så mycket men nu börjar jag gråta så fort någon påpekar något om min mage.

Lider även av både ischias och foglossning.

Jag ska på ultraljud på måndag för att kolla barnets hjärta eftersom att min dotter föddes med två hjärtfel.

Jag har även bett om kejsarsnitt och väntar på att bli kallad för samtal.

Barnmorskan trodde inte att det skulle bli några problem och dessutom sitter moderkakan ivägen just nu och har den inte flyttar sig tills måndag skulle de ändå planera in ett kejsarsnitt.

Jag orkar tyvärr inte läsa bakåt i tiden så är det något speciellt som hänt?

Hur mår ni alla?

Hur ser födelningen ut på könen i gruppen?

• Pusheen
    CB1982 skrev 2016-06-30 19:47:20 följande:

Hej alla!

Jag har varit frånvarande här ett tag.

Jag har blivit lite deppig för att i princip alla påpekae att min mage är väldigt stor. De tror att jag ska få närsom helst eller väntar tvillingar.

I början brydde jag inte mig så mycket men nu börjar jag gråta så fort någon påpekar något om min mage.

Lider även av både ischias och foglossning.

Jag ska på ultraljud på måndag för att kolla barnets hjärta eftersom att min dotter föddes med två hjärtfel.

Jag har även bett om kejsarsnitt och väntar på att bli kallad för samtal.

Barnmorskan trodde inte att det skulle bli några problem och dessutom sitter moderkakan ivägen just nu och har den inte flyttar sig tills måndag skulle de ändå planera in ett kejsarsnitt.

Jag orkar tyvärr inte läsa bakåt i tiden så är det något speciellt som hänt?

Hur mår ni alla?

Hur ser födelningen ut på könen i gruppen?

Men usch nej!

Stackars dig

Jag fick min första kommentar om min mage igår. Blev svinsur. Så himla onödigt att kommentera överhuvudtaget.

Jag är ju helt upp över det blå över min fina mage, varför ska folk lägga sig i?

Så länge man själv är lycklig så får man försöka skita i alla andra och vad de säger. Lättare sagt än gjort förstås.

Jag ska försöka att ge svar på tal om jag får fler kommentarer.

Hoppas att du får ditt kejsarsnitt som du vill ha.

Minns inte fördelningen exakt men det är pojkarna som har kraftigt övertag!

Kram
  • irrbloss_83

Jag tror pojkarna leder med typ 6 eller 7 mot 3... I den storleksordningen är det i alla fall. 

Försök att inte lyssna på de idiotiska kommentarerna om era magar! Ni är ju superfina såklart och alla som säger annat är blinda eller ouppfostrade. 

• Sally Cinnamon

Jag tror folk tror att de är roliga och/eller inte tänker sig för och fäller ngt slags standardkommentarer. Min förra grav var det en gubbe på mitt jobb som tyckte det var kul att konstant kalla mig för tjockis. Jag tröttnade och började kalla honom för tjockis tillbaka (inte alls barnsligt...) så att han skulle känna själv hur o-kul det är. Det tog skruv och han slutade.
    Det där "är du säker på att det inte är två" var det många som sa. Om det var nån jag kände ganska bra så sa jag åt dem att man inte vill höra det. Man vill ju inte höra vare sig att man har jättestor eller pytteliten mage. Om nån måste kommentera är det bättre att bara säga att den är fin. Tänk om alla kunde fatta det.

• Pusheen
    Sally Cinnamon skrev 2016-06-30 21:17:22 följande:

Jag tror folk tror att de är roliga och/eller inte tänker sig för och fäller ngt slags standardkommentarer. Min förra grav var det en gubbe på mitt jobb som tyckte det var kul att konstant kalla mig för tjockis. Jag tröttnade och började kalla honom för tjockis tillbaka (inte alls barnsligt...) så att han skulle känna själv hur o-kul det är. Det tog skruv och han slutade.

Det där "är du säker på att det inte är två" var det många som sa. Om det var nån jag kände ganska bra så sa jag åt dem att man inte vill höra det. Man vill ju inte höra vare sig att man har jättestor eller pytteliten mage. Om nån måste kommentera är det bättre att bara säga att den är fin. Tänk om alla kunde fatta det.

Hahaha ursäkta att jag skrattar..

"Det tog skruv och han slutade"
  • Amie77

Nu märker man återigen lite stiltje efter att alla gått förbi en stor milstolpe o graviditeten: RUL. Var litegrann likadant efter alla KUB vill jag minnas. :)

Jag har inget att uppdatera egentligen annat än att vi går in  i vecka 22 nu så nu känns det verkligen som jag passerat mittendelen av graviditeten sedan jag fick plusset. De första två veckorna räknas ju inte riktigt. :)

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016