• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • jewel

Jag var på MVC idag, alltid lika roligt. Hb låg på 115 o de tog prov på järndepåerna, ska bli spännande att se vad de ligger på. Jag fick veta att jag kommer få kejsarsnitt igen, så skönt att få veta det redan nu! När se gjort klart schemat inför hösten så kommer det komma en tid i brevlådan. Förra gången fick jag veta det i v 36+0 o vattnet gick 36+5, jag var rädd att det skulle bli så igen. Känns som en stor lättnad samtidigt som jag inte är helt säker förrän jag fått brevet. Vecka 26 idag! :)

• irrbloss_83

Min lilla kille är också alldeles vild. Framförallt när jag har ätit, och ännu mer om jag ätit nåt sött. Drack ett glas juice till frukosten imorse och då blev det breakdance. 
    Funderar på om det är en ren blodsocker-effekt eller om de kan känna smak av det också. Jag har läst det nånstans men det verkar lite långsökt tycker jag...

• CB1982

Hej alla!

Ultraljudet gick bra idag, vår pojke mår bra och inget fel på hjärtat, skönt.

Dock ligger fortfarande moderkakan ivägen och har inte flyttat sig sedan sist.

Nästa och vårt sista planerade ultraljud blir i slutet av augusti.

Idag fick vi dessutom se vår pojke i 3 D, så otroligt!!!

Man fick en helt annan bild utav utseendet.

• jewel
    CB1982 skrev 2016-07-04 17:01:05 följande:

Hej alla!

Ultraljudet gick bra idag, vår pojke mår bra och inget fel på hjärtat, skönt.

Dock ligger fortfarande moderkakan ivägen och har inte flyttat sig sedan sist.

Nästa och vårt sista planerade ultraljud blir i slutet av augusti.

Idag fick vi dessutom se vår pojke i 3 D, så otroligt!!!

Man fick en helt annan bild utav utseendet.

Vad skönt att allt såg bra ut! O roligt med 3d, är han lik sin syster? :)
  • Libra1

Idag är det vecka 25! :)

Någon som har tips på en BH storlek större? Har jättesvårt att hitta med F-kupa som sitter bra. Inte ens Twilfit hade någon vettig. :-/

• Frmid
    Libra1 skrev 2016-07-05 09:02:51 följande:

Idag är det vecka 25! :)

Någon som har tips på en BH storlek större? Har jättesvårt att hitta med F-kupa som sitter bra. Inte ens Twilfit hade någon vettig. :-/

Jag tycker Freya oftast har bra, mjuka och sköna. De finns på vissa Twilfit eller på nätet. Det är generellt svårt att hitta stora storlekar tycker jag och särskilt som sitter bra..
  • FörstaIVF

Jag är ju i vecka 21 och känner inte särskilt mkt... Man vet ju att det kan dröja men ändåååååå!! :) inatt drömde ja en massa, som inte ens hade med bebis att göra överhuvudtaget och helt plötsligt så var det som en boxningsmatch i magen, i drömmen då... Så jag vet inte om det hände på riktigt eller bara en mkt verklig händelse i drömmen. Sen har det vart stilla!

• Pusheen
    FörstaIVF skrev 2016-07-06 11:14:33 följande:

Jag är ju i vecka 21 och känner inte särskilt mkt... Man vet ju att det kan dröja men ändåååååå!! :) inatt drömde ja en massa, som inte ens hade med bebis att göra överhuvudtaget och helt plötsligt så var det som en boxningsmatch i magen, i drömmen då... Så jag vet inte om det hände på riktigt eller bara en mkt verklig händelse i drömmen. Sen har det vart stilla!

Precis så där drömde jag också innan! Kändes hur naturligt och tydligt som helst i drömmen.

Sen visste man inte om det hade hänt på riktigt eller ej när man vaknade.

Började känna det en vecka eller två därefter så jag hoppas att du också börjar känna snart!

Från en sak till en annan..

Tur att det inte är badväder.. Inte lätt att fixa bikinilinjen längre
  • Libra1

Är det ok att vaxa ben när man är gravid? Det är riktigt jobbigt att raka sig nu. :P

• Sally Cinnamon

Jag är på solsemester och försmäktar nästan i värmen. Lyckades vaxa både ben och bikinilinje innan vi for :) Men alltså, rekommenderar inte 30+ grader i det här tillståndet. Brukar inte ha problem med värme annars men nu blir jag lååångsam, trött och emotionell.

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016