• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Libra1

Just det! Magnesium har jag börjat äta. Ska tydligen hjälpa mot t ex vadkramp. Har faktiskt inte haft det denna graviditet.

• Pusheen
    Libra1 skrev 2016-07-09 18:33:51 följande:

För mig kan det ta en vecka för full effekt. Så håll ut. :)

Oj! Det var ett långt glapp. Jag får kryp i benen, huvudvärk och blir andfådd direkt när mitt blodvärde dalar. Men kroppen vänjer sig tydligen. Bara man inte ligger för lågt. Fråga din BM om du kan få kolla. Det är vanligt att man behöver extra efter v20.

Ja, det känns jättelångt tills dess.. Är en månad kvar tills jag ska dit. Ringer nog och hör med dem om jag kan få kolla blodvädret.

Ska köpa magnesium och testa!

Jag vart bättre redan igår med halsbrännan. Hoppas det håller i sig
  • Libra1
    Pusheen skrev 2016-07-10 11:32:16 följande:
    Ja, det känns jättelångt tills dess.. Är en månad kvar tills jag ska dit. Ringer nog och hör med dem om jag kan få kolla blodvädret.

Ska köpa magnesium och testa!

Jag vart bättre redan igår med halsbrännan. Hoppas det håller i sig
    Vad skönt att det börjar hjälpa!!! Det är så jobbigt med halsbränna. Jag mår så illa.

Hoppas du får hjälp av din BM. :)
  • JOLI

Usch nu är det oroligt igen... hade gråa klumpiga flytningar igår, idag kommer det även blod i flygningarna och jag har en svag smärta i magen. Ska man ringa BM eller åka in till akuten? Sitter o väntar på att 1177 ska svara, men det går inte snabbt :(

• irrbloss_83
    JOLI skrev 2016-07-11 08:27:57 följande:
    Usch nu är det oroligt igen... hade gråa klumpiga flytningar igår, idag kommer det även blod i flygningarna och jag har en svag smärta i magen. Ska man ringa BM eller åka in till akuten? Sitter o väntar på att 1177 ska svara, men det går inte snabbt :(
    Svampinfektion kanske? Gråa klumpiga flytningar låter lite som svamp, och det kan ju göra slemhinnorna extremt känsliga och lättblödande.
    I vilket fall är det ju jättebra att kolla upp! Håller tummarna för att det visar sig vara nåt ofarligt. Kram.
  • JOLI
    irrbloss_83 skrev 2016-07-11 08:35:40 följande:

Svampinfektion kanske? Gråa klumpiga flytningar låter lite som svamp, och det kan ju göra slemhinnorna extremt känsliga och lättblödande.

I vilket fall är det ju jättebra att kolla upp! Håller tummarna för att det visar sig vara nåt ofarligt. Kram.

Bör det inte klia eller lukta något då?

Jag får hoppas att det är något så enkelt som svamp (första gången man hoppas på det).

Har en person framför mig i kön, så får vi se vad dom säger!
  • Libra1

Usch! Hoppas det inte är någon fara. Kan du inte kontakta din BM? Annars hade jag åkt in. Kanske en polyp som blöder? Jag har haft det.
  • Amie77

Håller tummarna för att det går bra! Svampinfektioner behöver inte klia eller kännas alls. Då jag hade det som värst med svampinfektioner för tio år sedan var jag extremt avundsjuk på de som "bara" fick äckliga flytningar då de fick svampinfektioner.

1177 är bra att ringa till. Hoppas allt går bra!

• JOLI

1177 rekommenderade mig att kontakta förlossningen för kontroll, men de tar inte emot oss förrän efter vecka 24 enligt min BM. Är i vecka 22 nu.

Funderar på akuten, ska först få i mig lite frukost bara. Trist start på semestern!

• Pusheen

Stackare!! Åk du till akuten, hade jag gjort.

Hoppas att allt går bra och att det inte är ngt farligt.

Stor kram!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016