Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Just det! Magnesium har jag börjat äta. Ska tydligen hjälpa mot t ex vadkramp. Har faktiskt inte haft det denna graviditet.
För mig kan det ta en vecka för full effekt. Så håll ut. :)
Oj! Det var ett långt glapp. Jag får kryp i benen, huvudvärk och blir andfådd direkt när mitt blodvärde dalar. Men kroppen vänjer sig tydligen. Bara man inte ligger för lågt. Fråga din BM om du kan få kolla. Det är vanligt att man behöver extra efter v20.
Usch nu är det oroligt igen... hade gråa klumpiga flytningar igår, idag kommer det även blod i flygningarna och jag har en svag smärta i magen. Ska man ringa BM eller åka in till akuten? Sitter o väntar på att 1177 ska svara, men det går inte snabbt :(
Svampinfektion kanske? Gråa klumpiga flytningar låter lite som svamp, och det kan ju göra slemhinnorna extremt känsliga och lättblödande.
I vilket fall är det ju jättebra att kolla upp! Håller tummarna för att det visar sig vara nåt ofarligt. Kram.
Usch nu är det oroligt igen... hade gråa klumpiga flytningar igår, idag kommer det även blod i flygningarna och jag har en svag smärta i magen. Ska man ringa BM eller åka in till akuten? Sitter o väntar på att 1177 ska svara, men det går inte snabbt :(
Håller tummarna för att det går bra! Svampinfektioner behöver inte klia eller kännas alls. Då jag hade det som värst med svampinfektioner för tio år sedan var jag extremt avundsjuk på de som "bara" fick äckliga flytningar då de fick svampinfektioner.
1177 är bra att ringa till. Hoppas allt går bra!
1177 rekommenderade mig att kontakta förlossningen för kontroll, men de tar inte emot oss förrän efter vecka 24 enligt min BM. Är i vecka 22 nu.
Funderar på akuten, ska först få i mig lite frukost bara. Trist start på semestern!