Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Jag kommer inte ihåg om vi skrivit något om foglossning. Någon som är drabbad? Jag har ont i ena skinkan, det kommer o går lite. Har googlat o det verkar vara ischias. Sedan får jag även som håll i sidan när jag går, hade det med dottern också. Tråkigt att inte kunna röra sig som vanligt men det går ju över som tur är.
Vet att Libra1 är drabbad...
Själv har jag känt nåt jag tror är foglossning några gånger, men det behöver ju inte vara det. Förra graviditeten hade jag noll känningar gällande sådant.
Jag har lite besvär av det men det kommer och går.
Kommer som nervstick i skinkan om jag går lite mer.
Hade också som håll i höger sida i några dagar för någon vecka sedan. Ringde bm ang det och hon sa att det troligtvis var ligamenten och att jag inte behövde vara orolig då det var vanligt. Sen försvann det någon dag senare.
Har ett foglossningsband att ha runt höfterna för att stötta upp lite. Det är ganska skönt.
Här finns lite tips: slacklinerblog.wordpress.com/2016/04/17/foglossning-10-knep-som-lindrar/
Själv fick jag första dumma kommentaren idag av en manlig kollega när jag var på jobbet och hälsade på för att få ett papper påskrivet till FK.
"Redan så stor! Är du säker på att det inte är tvillingar?"
Jävla idiot. Jag har väl hur stor mage jag vill och jag skiter i hur den ser ut och hur stor den än kommer att bli för där i bär jag min skatt och den får ta precis så mycket plats som den vill.
Han fick barn för ett år sedan. Han borde väl veta vad man säger och inte.
Jag blev bara irriterad. Varför ens kommentera?
Ska jag säga; oj vilken stor ölmage du har fått! Vet du hur många flak det är där i?
Jag har lite besvär av det men det kommer och går.
Kommer som nervstick i skinkan om jag går lite mer.
Hade också som håll i höger sida i några dagar för någon vecka sedan. Ringde bm ang det och hon sa att det troligtvis var ligamenten och att jag inte behövde vara orolig då det var vanligt. Sen försvann det någon dag senare.
Har ett foglossningsband att ha runt höfterna för att stötta upp lite. Det är ganska skönt.
Här finns lite tips: slacklinerblog.wordpress.com/2016/04/17/foglossning-10-knep-som-lindrar/
Själv fick jag första dumma kommentaren idag av en manlig kollega när jag var på jobbet och hälsade på för att få ett papper påskrivet till FK.
"Redan så stor! Är du säker på att det inte är tvillingar?"
Jävla idiot. Jag har väl hur stor mage jag vill och jag skiter i hur den ser ut och hur stor den än kommer att bli för där i bär jag min skatt och den får ta precis så mycket plats som den vill.
Han fick barn för ett år sedan. Han borde väl veta vad man säger och inte.
Jag blev bara irriterad. Varför ens kommentera?
Ska jag säga; oj vilken stor ölmage du har fått! Vet du hur många flak det är där i?
Jag har än så länge bara fått "normala" kommentarer om att magen syns.
Däremot är det en kvinnlig kollega som är rätt frispråkig som ofta kommenterar sin fascination över hur stora mina bröst blivit :D men hon gör det på ett bra och kul sätt om ni förstår vad jag menar. För hon har rätt, de är verkligen enorma nu..
Stör mig mest på att det verkar vara folks allmänna egendom att både ta på och kommentera magen.
Värre kommer det väl bli!
Bara att ta på sig stålmasken
Tror det stör mig extra mycket för att man har fått gå igenom så mycket iom ivf. De fattar liksom inte hur mycket slit och känslor som ligger bakom denna fantastiska mage.
Att då ens kommentera med dryga kommentarer?
De fattar inte vilket under det är att magen ens finns!
Klart att alla inte kan veta vad man gått igenom men ändå. Då kan de väl tänka ett steg längre och hålla käften.
Är jag lättkränkt? Eller är det hormonerna som får mig att reagera så här? Jag vet inte.
Får komma på någon syrlig kommentar att kontra med nästa gång någon säger något korkat
Jag kommer inte ihåg om vi skrivit något om foglossning. Någon som är drabbad? Jag har ont i ena skinkan, det kommer o går lite. Har googlat o det verkar vara ischias. Sedan får jag även som håll i sidan när jag går, hade det med dottern också. Tråkigt att inte kunna röra sig som vanligt men det går ju över som tur är.
Jag har väldigt svår foglossning. Kan knappt gå. Funderar allvarligt på kryckor eller rullstol ibland. Känns som att bäckenet ska gå av på mitten. Mindre skönt!
Foglossningsbälte är bra. Har även en TENS. Vissa nätter kan jag inte sova, som i natt. :-/
Jag har ont i ena skinkan. Det går inte att ligga på hårt golv, och inland är tom hårda stolar jobbiga att sitta på. Jag vet inte om det är foglossning eller ischias. Annars känner jag mig extremt tjock för tillfället. Mina bröst känns som meloner och magen börjar verkligen ta plats. Nu är det inte lika enkelt att böja sig fram, känns som jag klämmer lilltjejen.