• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Libra1
    Sally Cinnamon skrev 2016-07-18 10:04:35 följande:

Tar bara Apotekets egna gravidvitamintablett och lite Apoteket järn trots att värdena var bra. Förra ggn fick jag äta en kombo av Duroferon och Niferex.

Skönt att det räcker. Min mage hade aldrig klarat den kombinationen. Uh! Får bli mycket Blutsaft här.
  • jewel
    Libra1 skrev 2016-07-18 09:01:11 följande:

Jag var hos min läkare på VC och tog lite blodprover. Mitt Ferritin låg på 20. Så måste börja med ännu mer järn än de 2 tabletter jag tar i veckan. Stackars mage!!! Vad tar ni för järntillskott?

Jag tar Duroferon 2st/dag, det går som tur är bra för min mage. Jag tar dem på fastande mage med ett halvt glas juice (t ex när jag går upp o kissar på natten). Min mage gillar inte när jag tar dem med mat. Niferex klarade jag inte alls. Det finns även tabletter som heter Iron Response som jag har ätit tidigare, googla på det så hittar du. De innehåller även B12 o folsyra så om man tar dem är det bra att ha koll på eventuella andra tabletter man tar (det är inte bra att ta för mycket folsyra t ex). En annan bra grej för att få i sig järn är torkade aprikoser (osvavlade). Saltå kvarn har de godaste tycker jag, jag gillar när de är mjuka :) Hoppas du hittar nåt som funkar!
  • jewel

Igår tapetserade jag lillebrors rum o idag har jag börjat med inredningen så smått. Så mysigt! Nån mer som boar där hemma?

• Frmid
    jewel skrev 2016-07-19 10:26:30 följande:

Igår tapetserade jag lillebrors rum o idag har jag börjat med inredningen så smått. Så mysigt! Nån mer som boar där hemma?

Så fint!

Jag håller på att rensa ut vårt fd gästrum som ska förvandlas till babyrum. Inte kommit så långt än, har en plan och det börjar ta form! Bild kommer :)

Viljan att boa är enorm, vilket min man tycker är lite tidigt än.. Men jag kan inte vänta längre :)
  • jewel
    Frmid skrev 2016-07-19 12:30:37 följande:
    Så fint!

Jag håller på att rensa ut vårt fd gästrum som ska förvandlas till babyrum. Inte kommit så långt än, har en plan och det börjar ta form! Bild kommer :)

Viljan att boa är enorm, vilket min man tycker är lite tidigt än.. Men jag kan inte vänta längre :)
    Jag tycker inte att det är tidigt än, tiden går snabbt på slutet! Bebisen kan ju komma tidigare än beräknat också. Jag hade räknat med två veckor semester innan kejsarsnittet med dottern, men jag fick vara ledig en dag innan vattnet gick :) Så passa du på att boa när lusten finns o du orkar!
  • Pusheen

Åh så fint!

Kotten ska få ett rum som är gästrum nu men det är helvitt på väggarna så tänkte bara fixa lite fin inredning istället.

Till en början kommer hen att få sova i egen säng inne hos oss.

Jag har typ redan fixat det mesta.

Kliat något enormt i boafingrarna så jag kunde inte hålla mig
  • Frmid
    jewel skrev 2016-07-19 15:14:09 följande:

Jag tycker inte att det är tidigt än, tiden går snabbt på slutet! Bebisen kan ju komma tidigare än beräknat också. Jag hade räknat med två veckor semester innan kejsarsnittet med dottern, men jag fick vara ledig en dag innan vattnet gick :) Så passa du på att boa när lusten finns o du orkar!

Oj, ja det har du rätt i! Ska jag berätta för honom så inser han nog hur nödvändigt det är :)

Är redan v 28 på torsdag, tiden går fort nu!
  • Sally Cinnamon

Vill också boa men bebisen ska bo inne i vårt sovrum i samma spjälsäng som storebror hade (som står kvar). Nåt eget rum blir det inte förrän i nästa boende, vad det nu blir! Jag får väl roa mig med att typ..bädda lite, eller köpa små små blöjor.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016