Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Ja -Libra, hur gick det?
Jag kom precis hem efter min test och det såg bra ut.
Lyssnade också på bebben och det är ju bara så mysigt! Hen låg på tvären idag
Lider med er som inte mår så bra.
Jag har ont mellan benen och sover ganska dåligt. Mycket mer kan jag inte klaga på.
Jag är glad att jag inte jobbar och träffar så mycket folk som ska kommentera magen.
Räcker med mina svärföräldrar som kallar mig tjockis..
Någon mer här inne som rider och har häst? Rider ni än isf?
Sist när jag red så blev jag så öm mellan benen och hela magen stramade när jag gick efteråt.
Vill så gärna kunna hålla gång lite till..
Längtar så efter lilla bebben! Hur kan man älska någon så mycket som man aldrig har träffat
Känns som en hel evighet tills det är dags.
Jag får också mycket kommentarer om magen, men alla har varit väldigt snälla mot mig så jag har inte upplevt det som jobbigt. Sen mår jag i övrigt ganska bra också förutom minimalt med foglossning, och det bidrar väl till att det är lättare att ta alla kommentarer på ett bra sätt. Nån mer än jag som har det omvända "problemet" med sömnen, jag sover så otroligt djupt att det är som att vara medvetslös, vaknar ofta i exakt samma ställning som jag somnade med halva kroppen helt bortdomnad för att jag legat still så länge .... Är lite orolig att det ska fortsätta efter att lillen föds.... Är fortfarande lite orolig över blodtrycket, ska se om jag kan ta ett på mig själv här på jobbet nånstans och se om det gått ner en aning...
Om det funkar så jobbar jag till ca v 38. Har lite vikariestrul så vill inte lämna alla i sticket även om jag kan längta efter att få vara ledig.
Har heller inte så mkt krämpor egentligen, men allt blir värre när man är på dåligt humör. Lär ju vara hormonellt som allt annat!
Red förra graviditeten, tror jag slutade efter ca 5 månader då det blev för obekvämt och jag blev lite rädd att ramla av.
Gick det bra Libra?
Själv har jag haft en mental dipp på sistone vad gäller graviditeten. Tycker man får mkt störiga kommentarer om magstorlek etc. Trodde aldrig jag skulle bli så känslig ang det! Min mage är så stor att jag får mkt att folk tror det är dags nu! Plus de vanliga skämten om att det kan vara två barn.
Lägg lite fogar, lite benkramper och kasst järnvärde och -sömn på det och jag känner att det kunde vara skönt om det var klart snart.
När ska ni andra sluta jobba om ni jobbar nu?
Ja -Libra, hur gick det?
Jag kom precis hem efter min test och det såg bra ut.
Lyssnade också på bebben och det är ju bara så mysigt! Hen låg på tvären idag
Lider med er som inte mår så bra.
Jag har ont mellan benen och sover ganska dåligt. Mycket mer kan jag inte klaga på.
Jag är glad att jag inte jobbar och träffar så mycket folk som ska kommentera magen.
Räcker med mina svärföräldrar som kallar mig tjockis..
Någon mer här inne som rider och har häst? Rider ni än isf?
Sist när jag red så blev jag så öm mellan benen och hela magen stramade när jag gick efteråt.
Vill så gärna kunna hålla gång lite till..
Längtar så efter lilla bebben! Hur kan man älska någon så mycket som man aldrig har träffat
Känns som en hel evighet tills det är dags.
Apropå magar så tycker jag att det inte behöver kommenteras alls om inte med ett "Vad fin!" eller nåt. Jag fick idag tvärtomupplevelse, berättar för eleverna att de kommer att få en vikarie om ett par månader. Fråga från elev: "Varför då?" :D Tycker själv att min mage är uppenbar, men en tonårsgrabb kanske bara antar att man gått upp i vikt?
Jag har ett extremt stressigt jobb där allt under 100% innebär en mindre bra/dålig arbetsdag. Jag sitter någon timme per dag, men står och går 4-6 timmar också. Ganska betungande tycker jag nog att mitt jobb är.
Planerar att ha sista arbetsdag 36+5. Kommer bli asjobbigt. Förra gången gick jag 37+3 och det var inte kul på slutet. Men vill inte slösa för många FP innan barnet kommer heller. Om jag mår asdåligt sista veckan på jobbet får jag väl sjukanmäla sig en dag eller så för att klara av det.
Jag kommer nog jobba till 38+1 om allt går som tänkt, och sen tar jag ut ett par veckor jourkomp för att spara FP tills bebis faktiskt har kommit. Jobbet just nu är rätt lugnt, är på en rätt avgränsad enhet där jag har hand om få patienter per dag, kan sitta mycket och inte har några jourer, så jag upplever jobbet som lättare än det vanligen är just nu, vilket är rätt skönt.
Plus att det är en annan tjej där som är gravid, så jag har nån att prata med. Hon ligger typ en månad efter mig eller nåt, men har flera barn sen tidigare :)
Förra graviditeten gjorde jag min sista dag på jobbet v 36+4 och dottern föddes v 36+6 så denna gången vill jag gärna vara lite ledig innan bebisen kommer :) Om han stannar inne till det planerade kejsarsnittet så blir det 4 veckor ledighet. Det känns mycket men hellre det än ingen ledighet alls. Jag har mycket mer krämpor nu också så det ska bli väldigt skönt att vara ledig!
Jag ska jobba till 35+2. (Sista sept).
Jag har semester sparad och även komp så jag behöver inte ta någon FP innan bebis kommer. Om han inte kommer tidigare då. (1 nov BF)
Jag har ju vart sjukskriven 50% sedan första juni så även om det känns "tidigt" att gå hem så behöver jag det verkligen. Sover de flesta nätter knappt pga domningar och nervsmärtor (bebis trycker ner till vänster på bäckenet så det strålar ner i ljumsken och benet). Har jag haft en dålig natt har jag ont i hela kroppen hela dagen efter... Kan inte ens klaga på trötthet, det är värken och smärtan som är det värsta.
Just nu mår jag i övrigt ganska bra!