• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • jewel
    lallallalla skrev 2016-09-05 18:18:03 följande:
    Så tänkte vi också förra gången, men snittet blev framflyttat sju timmar!! Mannen fick gå iväg och leta nåt åt sigsjälv och jag låg där fastande sen midnatt utan varken dropp eller vätskeersättning. :P

En bar eller extra gainomax kanske är bra för mannen också?
    Det lät inte kul, förstår att du måste varit hungrig! Mitt förra snitt blev kl 10 o jag låg med värkar flera timmar, minns inte att jag tänkte nåt på mat alls då.. 

Ska nog packa ner nåt till mannen också, men han är en sån där konstig typ som kan gå en hel dag utan att äta så jag oroar mig inte så mycket för honom faktiskt.. ;) 

Ska du göra kejsarsnitt nu också? Kommer inte ihåg om du skrivit om det tidigare...
  • Pusheen
    Libra1 skrev 2016-09-05 15:41:39 följande:

Jag har hämtat ut några stycken. Apoteket Hjärtat, Lloyds Apotek och Libero. Libero är helt klart bäst av dessa. Hjärtat ok. Lloyds mest rabattkuponger. Men det kan vara olika.

Väntar på Kronans Apotek och Babyproffsen som är slut i butik. Apoteksgruppen måste jag köra och hämta.

Via Allt för föräldrar så får man en body och 25% på Kappahl.

www.babybox.se

Tack Libra!
  • Amie77

Det är väl bra att packa ner nåt smidigt ätbart, om inte annat till efteråt. Min förlossning gick så snabbt och så tätt mellan värkar att jag inte hade en sekund över att tänka på vare sig dryck eller ätbart. Men efteråt var jag hungrig som en varg och fick två ostsmörgåsar - wow, det är ju ingenting efter den enorma energiförlust man precis upplevt. Då var jag glad att jag packat ett par chokladkakor. :)

• Kajo

Hallå damer! Så spännande det är nu när det börjar närma sig för oss alla. Även om jag kan tycka det är en evighet till 16 november. Ca 10 veckor kvar till bf och 7 veckor till jag går på mammaledighet. Hur tidigt går ni andra? Är så himla jobbtrött nu, saknar motivation helt och hållet!

• Sally Cinnamon
    Kajo skrev 2016-09-06 10:43:07 följande:

Hallå damer! Så spännande det är nu när det börjar närma sig för oss alla. Även om jag kan tycka det är en evighet till 16 november. Ca 10 veckor kvar till bf och 7 veckor till jag går på mammaledighet. Hur tidigt går ni andra? Är så himla jobbtrött nu, saknar motivation helt och hållet!

Haha, typ samma här. Har en månad kvar att jobba och jag är hemskt tankspridd och lite dålig på mitt jobb ärligt talat... Samtidigt är det ju härligt att träffa folk och prata om andra saker än bebisar. Men börjar logga ut mentalt, helt klart. Slutar ca 2,5 v innan bf.
  • Libra1

Jag är så glad att jag inte jobbar. Är galet tankspridd. Vill inte ens köra bil längre så det lägger jag på hyllan. :P

Vecka 34 idag. :)

• Libra1

Någon som fått klåda? Det finns tydligen något som kallad gravidklåda och beror på ökade gallsyror i kroppen. Det har börjat klia på mig. Uuuuuh!

• Sally Cinnamon
    Libra1 skrev 2016-09-06 14:20:46 följande:

Någon som fått klåda? Det finns tydligen något som kallad gravidklåda och beror på ökade gallsyror i kroppen. Det har börjat klia på mig. Uuuuuh!

Hade klåda på benen förra grav men det visade sig bero på cirkulationen. Högt benläge så ofta som möjligt+ stödstrumpor hjälpte då.
  • irrbloss_83

Jag fick goda nyheter igår, slutar jobba 21/10 istället för 28/10 som jag trodde. Har BF 10/11 så det blir nästan 3 veckor ledigt innan, vilket känns skönt. Idag har jag lyckats läsa ett test på råd och rön där den vagn vi hade bestämt oss för var sämst i test pga att det var höga halter kemikalier i handtag och sittdel och så kunde barnet fastna på nåt vis. Så nu kan vi ju inte köpa den förstås. Frågan är vad man då ska ha, vi vill ju ha en vagn som funkar på landet, vi är i princip aldrig i stan så att den rullar bra på snö och grus är viktigare än manöverförmåga.... Emmaljunga? Fanns en crescent i samma test som såg ok ut, men jag vet inte om det märket är nåt att ha... Nån med lite tips?

• jewel
    irrbloss_83 skrev 2016-09-06 14:46:26 följande:

Jag fick goda nyheter igår, slutar jobba 21/10 istället för 28/10 som jag trodde. Har BF 10/11 så det blir nästan 3 veckor ledigt innan, vilket känns skönt. Idag har jag lyckats läsa ett test på råd och rön där den vagn vi hade bestämt oss för var sämst i test pga att det var höga halter kemikalier i handtag och sittdel och så kunde barnet fastna på nåt vis. Så nu kan vi ju inte köpa den förstås. Frågan är vad man då ska ha, vi vill ju ha en vagn som funkar på landet, vi är i princip aldrig i stan så att den rullar bra på snö och grus är viktigare än manöverförmåga.... Emmaljunga? Fanns en crescent i samma test som såg ok ut, men jag vet inte om det märket är nåt att ha... Nån med lite tips?

Vad skönt att sluta jobba lite tidigare! Jag har varit hemma två dagar nu o det är verkligen skönt att kunna vila o greja här hemma. 

Vi har en Crescent Comfort som storasyster har haft i över tre år nu. Den har fyra fasta stora hjul o går att köra i snö o på grus, man kommer fram överallt. Det enda är väl att den är stor o ganska tung, men vi har inte haft några problem att få in den i bilen eller så. Den har ett helt fantastiskt gung! Alla som kör den blir väldigt imponerade o dottern har alltid älskat den. Så den kan jag rekommendera. Inte speciellt dyr heller tror jag, den var inte det när vi köpte den iaf.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016