• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Amie77
    jewel skrev 2016-10-12 19:42:34 följande:

Tack för alla gratulationer! Vi är kvar på BB men får förhoppningsvis åka hem imorgon. Amningen går sådär, han sover mest. Får se om vi börjar med tillägg..

Måste ju visa upp vår lilla sötnos. Han har fått namnet Pontus! <3

Så fin!

Så jag längtar efter bebis nu, men är ju förhoppningsvis minst tre veckor kvar...

Jag kommer inte att prova amma ens denna gång. Var så mycket strul förra gången med sjukhusinläggning p.g.a. för mycket viktnedgång etc etc och ersättningen var vi så himla nöjda med så det blir det från början denna gång.
  • Pusheen

Men ååh! Hej lilla Pontus! <3

Tänk så var det lilla du som har legat där hela tiden!

Sötnos!

Längtar också sjukt mycket nu! Vill veta vem det är, pojke eller flicka och hur hen ser ut!

• Pusheen
    Pipam skrev 2016-10-12 19:57:54 följande:

Ååååh! Vilken sötnos!!!

Här tror jag slemproppen, eller del av den gick förut.

Har massa sammandragningar men de gör inte direkt ont, trycker mycket neråt dock och massa molvärk.

Men åh så spännande! Det är på gång
  • Sally Cinnamon

Ser inga bilder i appen :*( Har också Pontus på namnlistan!!
    Fasen vad mycket spännande som händer här nu!

• Sally Cinnamon

Har äntligen hittat lite pepp för förlossningen. Läste på från vår gamla profylaxkurs men kände att jag blev ännu mer stressad av att försöka plugga in all profylaxandning, förlossningsställningar, målbilder, affirmationer etc. Har istället läst om dyktekniken idag. Hoppas kunna få den att funka, verkar så logiskt och coolt. Någon som provat/tänker prova det?

• Amie77
    Libra1 skrev 2016-10-12 20:42:55 följande:

Jag är på förlossningen nu!!! :D

Är det på gång på riktigt nu alltså? Lycka till!! Uppdatera då du kan och orkar. :)
  • Pusheen
    Libra1 skrev 2016-10-12 20:42:55 följande:

Jag är på förlossningen nu!!! :D

Lycka till!!! Håll oss uppdaterade om du orkar
  • Libra1

Är fortfarande i latensfasen men får ondare och ondare. Värkar var 4:e minut. Men tror det lär dröja lite. Behöver inte åka hem iaf. Skönt det!!! CTG varannan timme så känns tryggt! :)

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016