• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Kajo
    irrbloss_83 skrev 2016-10-16 08:17:01 följande:

Jag är också kvar, har BF 10/11. Jobbar 5 ynkliga dagar till, sen ska jag boa, städa och vila för hela slanten! Och kanske baka lite kakor och laga lite mat också.... det ska bli så jäkla sköööönt!

Haha, skönt!!! Jag är hemma nu. Det är så skönt. Ska ta tag i bakandet och matlagandet i veckan som kommer :)
  • lallallalla
    irrbloss_83 skrev 2016-10-16 08:17:01 följande:

Jag är också kvar, har BF 10/11. Jobbar 5 ynkliga dagar till, sen ska jag boa, städa och vila för hela slanten! Och kanske baka lite kakor och laga lite mat också.... det ska bli så jäkla sköööönt!

Du har sån energi! (Blir lite avundsjuk ;). ) Själv sitter jag mest i soffan och vilar. Dristar jag mig till att stå i köket och laga mat en halvtimme så kan jag knappt röra mig dan efter. :P

Hoppas du får fortsätta må bra! Och skriv gärna om det, det ger faktiskt lite positiv energi över nätet också. :)
  • lallallalla

Jag är ju också kvar. BF 24/10. Åtta dar kvar nu...

Min slemmis lossnade ju i tisdags. Då tyckte jag det var jättekul och spännande. Men inget har ju hänt sen dess, förutom att jag letar fler tecken än nånsin. Börjar känna nu att det hade varit bättre att inte få nån proppavgång. Jag går och lägger mig nervös och vaknar besviken. :/

• irrbloss_83
    Kajo skrev 2016-10-16 08:27:15 följande:
    Haha, skönt!!! Jag är hemma nu. Det är så skönt. Ska ta tag i bakandet och matlagandet i veckan som kommer :)
    Åh, jag kan tänka mig att det är skönt! Är avis på er som slipper jobba mer nu :P
    lallallalla skrev 2016-10-16 09:25:33 följande:
    Du har sån energi! (Blir lite avundsjuk ;). ) Själv sitter jag mest i soffan och vilar. Dristar jag mig till att stå i köket och laga mat en halvtimme så kan jag knappt röra mig dan efter. :P
    Hoppas du får fortsätta må bra! Och skriv gärna om det, det ger faktiskt lite positiv energi över nätet också. :)
    Mja, vi får väl se hur det blir med energin när jag faktiskt slutar jobba, finns risk att jag lägger mig i soffan då och inte flyttar på mig förrän det är dags att åka till förlossningen :D 
    Näe, men jag har ju veckopendlat typ 60 mil bort hela hösten, så jag ser faktiskt riktigt fram emot att få pyssla och städa i mitt eget hem, och göra klart inför lillkillens ankomst. Har en hel lista på projekt, som väl förstås är mer eller mindre viktiga, men vi får se. Har samtidigt ganska låga krav på vad jag ska göra också. 

• Frmid

Jag är kvar, BF på onsdag 19/10. Men hon får gärna komma när som helst, nu är det tungt och jag längtar :)

Det här med att risken finns för igångsättning 2 v över verkar inte riktigt fastnat hos mig så det känns helt omöjligt att jag ska klara mig tills dess i så fall..

• Iskristall

Och jag, bf 31/10. 15 dagar kvar. Inga känningar eller tecken. Lär nog få vänta tills början av november innan det här lilla hjärtat behagar titta ut dock!

I morgon går jag in på 3:e veckan hemma innan bf.

Idag tänkte vi försöka få BB-väskan packad.

• Iskristall
    Frmid skrev 2016-10-16 10:30:28 följande:

Jag är kvar, BF på onsdag 19/10. Men hon får gärna komma när som helst, nu är det tungt och jag längtar :)

Det här med att risken finns för igångsättning 2 v över verkar inte riktigt fastnat hos mig så det känns helt omöjligt att jag ska klara mig tills dess i så fall..

Ja gå över bf med 2v känns faktiskt långsökt just nu... Men när jag var hos bm sist och hon bokade in ett mvc/bm besök den 2/11, tänkte jag "är hon tokig, det är ju efter bf då ska väl bebis vara här?!" Sen slog det mig att bf+2 inte är nåt! Jag lär få/behöva gå på det mötet också haha suck!

Men du bara ett par dagar till bf nu Några känningar?
  • Frmid
    Iskristall skrev 2016-10-16 11:03:24 följande:

Ja gå över bf med 2v känns faktiskt långsökt just nu... Men när jag var hos bm sist och hon bokade in ett mvc/bm besök den 2/11, tänkte jag "är hon tokig, det är ju efter bf då ska väl bebis vara här?!" Sen slog det mig att bf+2 inte är nåt! Jag lär få/behöva gå på det mötet också haha suck!

Men du bara ett par dagar till bf nu Några känningar?

Nej jag har som du, inga märkbara känningar eller tecken. Om jag ska va lite snäll mot mig själv så kanske jag har lite molvärk ibland men det är antagligen inget att anmärka på. Jag har precis gjort min 3e vecka hemma, superskönt!

Haha så reagerade jag med! Vadå en tid 24/10? Då ska hon ju vara här.. Och när hon sa datumet för igångsättning om det blir aktuellt. Ska vi behöva vänta till november?! :)

Hur mår du annars? Vad hittar du på när du är hemma?
  • FörstaIVF

Jag är också kvar! Har BF 21/11 så det är lååångt kvar.... Har haft en väldigt skonsam graviditet till för ett par veckor sedan då jag fick problem med hemorrojder... Fy fan säger jag bara, känns som att skita ut spik! Och lite foglossning i blygdbenet som gör skitont ibland när jag promenerar. Crossfit och styrketräning går dock bra, jätteknepigt...

• Amie77
    lallallalla skrev 2016-10-16 09:50:57 följande:

Jag är ju också kvar. BF 24/10. Åtta dar kvar nu...

Min slemmis lossnade ju i tisdags. Då tyckte jag det var jättekul och spännande. Men inget har ju hänt sen dess, förutom att jag letar fler tecken än nånsin. Börjar känna nu att det hade varit bättre att inte få nån proppavgång. Jag går och lägger mig nervös och vaknar besviken. :/

Min slempropp kom igår. Idag gick jag in i vecka 37. Har inga som helst känningar om förlossning så jag tror att det är några veckor kvar (och hoppas iom snittet!). Slemproppen kan ju tillbakabildas också om jag inte missminner mig.

Förra förlossningen kom slemproppen på morgonen och bebisen på kvällen. :)
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016