• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • jewel
    Amie77 skrev 2016-10-12 20:05:23 följande:

Så fin!

Så jag längtar efter bebis nu, men är ju förhoppningsvis minst tre veckor kvar...

Jag kommer inte att prova amma ens denna gång. Var så mycket strul förra gången med sjukhusinläggning p.g.a. för mycket viktnedgång etc etc och ersättningen var vi så himla nöjda med så det blir det från början denna gång.

Vi började faktiskt med ersättning igår kväll. Har jätteont i bröstvårtorna o det kommer knappt nån mjölk alls så jag kände att jag inte ville gå igenom samma sak som förra gången. Vad underbart det var att ge honom flaskan o se att han blev mätt!
  • jewel
    Libra1 skrev 2016-10-13 00:54:46 följande:

Är fortfarande i latensfasen men får ondare och ondare. Värkar var 4:e minut. Men tror det lär dröja lite. Behöver inte åka hem iaf. Skönt det!!! CTG varannan timme så känns tryggt! :)

Heja heja! :) Håller tummarna att det blir en bra förlossning o att ni snart får träffa lille killen!
  • Gingerpool

Är fortfarande i latensfasen men får ondare och ondare. Värkar var 4:e minut. Men tror det lär dröja lite. Behöver inte åka hem iaf. Skönt det!!! CTG varannan timme så känns tryggt! :)

Hoppas allt går fint för er! <3
  • Kajo

Heja heja! Så häftigt! Skickar kraft till dig:)
  • Kajo

Nämen vilken liten sötnos!!:)

Stort grattis till er! Tänk, nu är han här. Jag längtar en massa efter vår lilla tjej nu. Allt känns så overkligt och ändå så ploppar det bebisar här i tråden nu. Heja heja alla vi! Vilken resa det har varit för oss.

quote=77046039][quote-nick]jewel skrev 2016-10-12 19:42:34 följande:[/quote-nick]Tack för alla gratulationer! Vi är kvar på BB men får förhoppningsvis åka hem imorgon. Amningen går sådär, han sover mest. Får se om vi börjar med tillägg..

Måste ju visa upp vår lilla sötnos. Han har fått namnet Pontus! <3

[/quote]

• Sally Cinnamon

Impad och glad att du fixar att uppdatera oss samtidigt, vilken superkvinna. Lycka till!
  • lallallalla

CB1982: Vad mysigt att ha hela familjen samlad hemma nu. :)

Jewel: men åhh, gulle... <3 Vilken fin pojke du fått!

• Amie77
    jewel skrev 2016-10-13 04:18:58 följande:
    Vi började faktiskt med ersättning igår kväll. Har jätteont i bröstvårtorna o det kommer knappt nån mjölk alls så jag kände att jag inte ville gå igenom samma sak som förra gången. Vad underbart det var att ge honom flaskan o se att han blev mätt!
    Vad bra att du tog det beslutet då det verkar ha varit struligt för er förra gången också. Man måste tänka på sitt mående också. Vill man kämpa på med amningen så är jag helt för det - men man måste också få välja det som passar en själv bäst.

Libra1: Så spännande!!
  • lallallalla
    Pipam skrev 2016-10-12 19:57:54 följande:

Ååååh! Vilken sötnos!!!

Här tror jag slemproppen, eller del av den gick förut.

Har massa sammandragningar men de gör inte direkt ont, trycker mycket neråt dock och massa molvärk.

Vad spännande!

Vad många vi är i tråden som slemproppen gått för. Jag trodde det var som vattenavgång, att det händer, men inte är så vanligt.

Ungefär så har mina sammandragningar kännts efter proppen. Inte direkt ont, men de blir mer och mer intensiva. Skulle inte kalla dem förvärkar än.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016