Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Libra: Iiiihh, vad spännande! Hoppas du mår bra och att allt flyter på. :)
Vi började faktiskt med ersättning igår kväll. Har jätteont i bröstvårtorna o det kommer knappt nån mjölk alls så jag kände att jag inte ville gå igenom samma sak som förra gången. Vad underbart det var att ge honom flaskan o se att han blev mätt!
Förra gången gick slemproppen ca en vecka innan lillplutten föddes. Så helt kört ett tecken att det är på G men inte ett "det händer nuu"-tecken.
Kört=klart.
Var hos BM idag och är öppen 1 cm och livmodertappen är i mellanläge och uppmjukad, lite kvar. Inte så vanligt för förstföderskor att gå såhär så hon trodde inte jag skulle gå över iaf, får hoppas på det även om jag ställer in mig på att göra det, annars lär jag bli helt knäckt. Har inga onda sammandragningar så det är ju liksom inte igång, men ändå. 37+1 idag.
Hoppas Libra snart har bebis eller redan har! Spännande!
Vilken skum dag jag har haft idag. Tio i nio fick jag en rejäl värk. Sen en till tio i tio. Tio i elva kom en med efterföljande mensvärksliknande i 45 min. Varje timme har det kommit en värk, som fram till tio i två blivit intensivare. Sen har de lugnat sig i intensitet, men kommit oftare. Nu är de mer som sammandragningar igen.
Dessutom ringde jag och pratade med min mamma idag. Hon berättade att hon aldrig fick några förvärkar. Däremot berättade hon att hennes två förlossningar tagit 11 & 13 timmar, från första värk till bebis. Jag hade ingen aning om att det gick så fort. Hoppas jag ärvt de generna. :)
Igår den 13 okt kl 13:33 kom en liten pojke på 2800g. Vi är trötta men väldigt lyckliga. Ligger på BB och myser lite och väntar på att mannen ska komma. Han fick inte sova över så det har inte blivit så mycket sömn för mig.
Det här känns fortfarande helt overkligt!!! :D
Igår den 13 okt kl 13:33 kom en liten pojke på 2800g. Vi är trötta men väldigt lyckliga. Ligger på BB och myser lite och väntar på att mannen ska komma. Han fick inte sova över så det har inte blivit så mycket sömn för mig.