• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • irrbloss_83

Jag har verkligen noll förlossningstecken, men eftersom jag har lagt in min bebis-beställning på tidigast om två veckor så känns det helt ok. Från 38+0 är jag redo. :P

• Iskristall
    Frmid skrev 2016-10-16 11:08:39 följande:

Nej jag har som du, inga märkbara känningar eller tecken. Om jag ska va lite snäll mot mig själv så kanske jag har lite molvärk ibland men det är antagligen inget att anmärka på. Jag har precis gjort min 3e vecka hemma, superskönt!

Haha så reagerade jag med! Vadå en tid 24/10? Då ska hon ju vara här.. Och när hon sa datumet för igångsättning om det blir aktuellt. Ska vi behöva vänta till november?! :)

Hur mår du annars? Vad hittar du på när du är hemma?

Vi har inte pratat igångsättning än bm och jag haha hoppas jag (vi) slipper!

Jag mår bra annars. Har verkligen inte tröttnat på att vara gravid än, vilket man läser mycket om kvinnor som gör när det närmar sig. Kan få lite foglossnings ont om jag gör "dumma" saker som ovarsamt snabbt tex skyndar till en buss osv men det går över igen efter nåt dygn sådär. Annars har nog halsbrännan kvälls/nattetid varit det värsta problemet. Men det är avhjälpt nu med omeprazol så jag mår i det stora hela finfint!

Ja du, känns som om jag haft fullt upp när jag varit hemma. Dagarna rusar fram tycker jag. Shoppat, träffat vänner/fikat, fixat i hemmet och till bebis. Läser på om förlossningar, tagit promenader osv Bara hängt i soffan och kollat in "one born every minute"

Vad hittar du på?
  • lallallalla
    Frmid skrev 2016-10-16 10:30:28 följande:

Jag är kvar, BF på onsdag 19/10. Men hon får gärna komma när som helst, nu är det tungt och jag längtar :)

Det här med att risken finns för igångsättning 2 v över verkar inte riktigt fastnat hos mig så det känns helt omöjligt att jag ska klara mig tills dess i så fall..

Whii, tre dar! :D

Men visst känns det lite konstigt också, vad räknar man ner till liksom?

Hoppas hon kommer i veckan, så ni får träffas snart. :)
  • lallallalla
    Amie77 skrev 2016-10-16 11:23:02 följande:

Min slempropp kom igår. Idag gick jag in i vecka 37. Har inga som helst känningar om förlossning så jag tror att det är några veckor kvar (och hoppas iom snittet!). Slemproppen kan ju tillbakabildas också om jag inte missminner mig.

Förra förlossningen kom slemproppen på morgonen och bebisen på kvällen. :)

Den kan ju det. Läste igår om en tjej som fick slemmisen på 38+0 (som jag) och bebben kom 40+5... nedslående läsning för mig (bra för dig). Men man vet ju att proppen är ett osäkert tecken.
  • Frmid
    Iskristall skrev 2016-10-16 11:53:44 följande:

Vi har inte pratat igångsättning än bm och jag haha hoppas jag (vi) slipper!

Jag mår bra annars. Har verkligen inte tröttnat på att vara gravid än, vilket man läser mycket om kvinnor som gör när det närmar sig. Kan få lite foglossnings ont om jag gör "dumma" saker som ovarsamt snabbt tex skyndar till en buss osv men det går över igen efter nåt dygn sådär. Annars har nog halsbrännan kvälls/nattetid varit det värsta problemet. Men det är avhjälpt nu med omeprazol så jag mår i det stora hela finfint!

Ja du, känns som om jag haft fullt upp när jag varit hemma. Dagarna rusar fram tycker jag. Shoppat, träffat vänner/fikat, fixat i hemmet och till bebis. Läser på om förlossningar, tagit promenader osv Bara hängt i soffan och kollat in "one born every minute"

Vad hittar du på?

Vad skönt att du känner så! Jag är så klar med det här känner jag, trött på att vara så trött, sova dåligt och samtidigt vara rastlös. I det stora hela har hela graviditeten gått bättre än jag kunnat önska men nu får hon som sagt gärna komma :)

Vad härligt det låter :) gör samma saker, mycket lunchdejter med vänner kollegor och umgås med folk så mycket jag orkar. Rummet till bebis är klart sen länge, väskan är packad och kläder har vi tvättat. Jag borde läsa klart Föda utan rädsla som jag har hört mycket bra om. Hittills bara skummat den. Vad är det för nåt du tittar på?
  • Pipam

Och jag 1/11. JAg fyller år på onsdag så han lär komma då. Och gör han inte det så får jag vänta till 16 november...

• Frmid
    lallallalla skrev 2016-10-16 13:40:09 följande:

Whii, tre dar! :D

Men visst känns det lite konstigt också, vad räknar man ner till liksom?

Hoppas hon kommer i veckan, så ni får träffas snart. :)

Jag vet :D 3 dagar är så ofattbart nära! Ja jättemärkligt, tror inte min hjärna har förstått än vad som faktiskt ska ske. Vi lyckades åstadkomma en bebis och hon kommer, snart! Tack det hoppas jag med :) min man tror hon kommer vara en av 5% som kommer på utsatt dag. Återstår att se!

8 dagar kvar för dig är ju ingenting heller :) när som helst, så underbart!

Märker man tydligt när slemproppen går? Jag har knappt märkt av nåt att det skulle vara på gång, letar febrilt minsta tecken. Ringt förlossningen 2 ggr, 1 för akut huvudvärk och illamående, andra för plötsligt synbortfall men ingen gång ville de att jag kom in. Vila, vatten och parodin var deras förslag båda gångerna
  • Amie77
    Frmid skrev 2016-10-16 16:06:12 följande:
    Märker man tydligt när slemproppen går?
    Nja, lätt att missa också.

ÄCKLIG INFO VARNING, haha: Min slempropp igår landade på, uäck, toaringen då jag reste mig. Hade lika gärna kunnat åka ner i toaletten och då hade jag aldrig märkt det.

Förra gången var det en grådaskig historia som "ramlade ur" då jag reste mig från sängen på morgonen för att gå och kissa. Hade kunnat missa den också om det hänt på toa.

Men jag tycker man märker klar skillnad mellan slemproppen och vanlig flytning dock - i alla fall har det varit så för mig som knappt har flytningar och sen dyker det upp en jättestor och slime:ig sak och sen ingenting igen.
  • Iskristall
    Frmid skrev 2016-10-16 15:59:35 följande:

Vad skönt att du känner så! Jag är så klar med det här känner jag, trött på att vara så trött, sova dåligt och samtidigt vara rastlös. I det stora hela har hela graviditeten gått bättre än jag kunnat önska men nu får hon som sagt gärna komma :)

Vad härligt det låter :) gör samma saker, mycket lunchdejter med vänner kollegor och umgås med folk så mycket jag orkar. Rummet till bebis är klart sen länge, väskan är packad och kläder har vi tvättat. Jag borde läsa klart Föda utan rädsla som jag har hört mycket bra om. Hittills bara skummat den. Vad är det för nåt du tittar på?

Ja, Läs föda utan rädsla, bra bok! Jag har precis börjat på "Att möta förlossningssmärtan" av Gudrun Abascal efter att ha läst "Att föda" av samma författare.

Programmet jag tittar på emellanåt då jag får tråkigt är ett brittiskt förlossningsprogram där man får följa födande par på en förlossning.
  • Frmid
    Amie77 skrev 2016-10-16 16:40:49 följande:

Nja, lätt att missa också.

ÄCKLIG INFO VARNING, haha: Min slempropp igår landade på, uäck, toaringen då jag reste mig. Hade lika gärna kunnat åka ner i toaletten och då hade jag aldrig märkt det.

Förra gången var det en grådaskig historia som "ramlade ur" då jag reste mig från sängen på morgonen för att gå och kissa. Hade kunnat missa den också om det hänt på toa.

Men jag tycker man märker klar skillnad mellan slemproppen och vanlig flytning dock - i alla fall har det varit så för mig som knappt har flytningar och sen dyker det upp en jättestor och slime:ig sak och sen ingenting igen.

Haha men okej :D då ska jag nog utgå ifrån att den sitter kvar!

Nu har jag en del flytningar men inte som jag skulle kalla slime-iga :'D
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016