Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Räknas det som att boa om man städar bilen? Det har jag iallafall gjort nu. Ren både in och utvändigt! Inte ska bebben behöva åka runt i en smutsig bil
Helt slut nu efter dagens bravader.
Nu vill jag vila så bebben får inte komma nu!
Vad rolig du är :D klart inte bebis ska åka i smutsig bil!
jag fick ett ryck jag bakade både lussekatter och småkakor idag, även jag helt slut.. Så just nu gör det inget om vår bebis kommer någon dag senare än beräknat :)
Jag boar också. :) Tydligen 80% av alla gravida kvinnor som åker på det. Haha.
Jag har en lista av saker som ska göras innan bebisen kommer. Jag har t.ex. gjort rent skafferiet och ska göra kyl och frys. Min man har fått avloppsrengöring på sin lista samt rengöring av köksluckor och under diskbänken.
Detta utöver att fixa in bilbarnstol, sortera kläder, fixa spjälsäng etc som är direkt relaterat till bebisen.
Har dessutom blivit en "bullmorsa" och bakar tillsammans med storebror varje helg.
Helt galet är det faktiskt! :D
Oj! Då har du också varit flitig hehe Lika bra att fylla på med fika till alla som vill komma och hälsa på bebben sen!
Kanske också skulle ta och baka lite.
Ibland har man oväntad energi och ibland ingen alls så man får passa på när man orkar men sen som sagt blir man helt förstörd
Jag har också bakning på min lista och laga mat som ska frysas in. Har funderat på lussekatter, det börjar ju närma sig advent när vår lilltjej ska titta ut :)
När tänker ni bädda i säng/vagga?
Är också avis på avis på alla som bara har 1 vecka kvar. Jag har visserligen börjat få sammandragningar med mensvärk! Bm sa att det är förvärkar. Hoppas hon kommer lite tidigare!!
Nu kanske det äntligen börjar hända nåt snart, igår hade jag ett gäng sammandragningar dock inget som gjorde ont och idag släppte slemproppen :)
Sen vet jag att det fortfarande kan innebära igångsättning, men jag fick lite hopp i alla fall!
Nu kanske det äntligen börjar hända nåt snart, igår hade jag ett gäng sammandragningar dock inget som gjorde ont och idag släppte slemproppen :)
Sen vet jag att det fortfarande kan innebära igångsättning, men jag fick lite hopp i alla fall!
Usch, vilken natt jag haft. Förvärkar var 20:e minut hela natten. De avtog vid småtimmarna och bebben började istället försöka gräva sig ut. Jag gav upp vid halv fem och gick och kokade kaffe och sen dess har jag suttit i soffan med helt kolugn mage. :/
Usch, vilken natt jag haft. Förvärkar var 20:e minut hela natten. De avtog vid småtimmarna och bebben började istället försöka gräva sig ut. Jag gav upp vid halv fem och gick och kokade kaffe och sen dess har jag suttit i soffan med helt kolugn mage. :/