• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • lallallalla
    Frmid skrev 2016-10-19 09:20:19 följande:

Jag hoppas verkligen att han har rätt :)

Men ska jag gå på min magkänsla så är igångsättning 3/11 vad jag är inställd på nu. Känner ingenting!

Mmm.. jag försöker också tänka så, annars blir jag nog galen. Det är 42+0 som gäller..

Jag har haft så himla mycket sammandragningar, regelbundna värkar som avtagit och slemproppen. Så jag litar inte på nåt annat tecken än en flod mellan bena nu känns det som.
  • lallallalla

Jag har också haft några dagar med extremt mycket rörelser. Det oroade inte mig så mycket. Däremot att hon ofta verkat vila sig dan efter tyckte jag var jobbigt.

• Frmid
    lallallalla skrev 2016-10-19 10:04:47 följande:

Mmm.. jag försöker också tänka så, annars blir jag nog galen. Det är 42+0 som gäller..

Jag har haft så himla mycket sammandragningar, regelbundna värkar som avtagit och slemproppen. Så jag litar inte på nåt annat tecken än en flod mellan bena nu känns det som.

Oj, hade jag haft det som du hade mitt tålamod varit slut för längesen! Nästan enklare att ställa in mig på 42+0 när jag knappt känner nåt. Sammandragningar ja men inga som känns. Exakt, bara väntar på att vattnet ska gå, känns som säkraste tecknet på att bebis är på gång :)
  • Frmid

Vår tjej har också varit helt vild jämfört med tidigare ett par gånger sista dagarna. Jag har tolkat det som trångt och mer jobbigt för henne att röra sig, inte ens tänkt att det skulle vara nåt negativt. Skönt att du kollat :)

• irrbloss_83

Jag oroar mig just nu mest att han ska födas för snart. 36+5 idag, så från och med imorgon är han ju officiellt välkommen enligt sjukvården. För min del får han gärna vänta minst en vecka till så jag hinner hem, vila och boa lite. 
    De skojade lite på jobbet igår och nån av tjejerna sa "han kommer säkert i helgen", och min spontana känsla var bara "neeeej, då slutar det garanterat med kejsarsnitt för jag kommer inte orka med nån förlossning nu". Så jag håller verkligen alla tummar att han stannar en vecka till minst. 

lallallalla: så har jag också haft. Om han är extra aktiv en dag är det nästan garanterat att han dagen efter vilar sig och inte rör sig så mycket. 

Är det förresten nån annan vars bebis verkar ha vänt sig nu på slutet? Han ligger nog med huvudet ner som han ska, och har i flera veckor legat med sin rygg mot min vänstra sida (som de "ska"), men nu verkar han ha vänt sig och har sin rygg mot min högra sida istället. Antar att det inte är nåt man gör nåt åt, men är det nån som vet nåt mer?

• lallallalla

Irrbloss: Det är en ganska skum känsla när man går från att hoppas att bebisen inte kommer för tidigt till att längta efter att den ska titta ut. Hoppas du hinner uppleva det. Men man blir snabbt tyngre och sover sämre på slutet, så du hinner säkert tröttna på det du också. :)

Min bebbe är ruckbar och inte fixerad. BM har sagt att det ger bebisen mer utrymme att vrida sig men inte att göra kullerbytta. (Det kanske beror på hur långt ner hon ligger också?) Så här varvas bebisens rygg mot min mage med rygg åt höger. Hon har testat rygg åt vänster en gång, men verkar inte gilla det. Hon är fortfarande ganska rörlig dock. 5 dar kvar. :D

• Pusheen

Avis på er som är så nära!

37+0 idag så nu är hen officiellt färdigbakad!

20 dagar kvar känns som en eeevighet! Samtidigt så är det ju ändå lite spännande att det kan bli när som helst.

Så fort vi ringer någon i familjen så är första frågan om det är dags.

Jobbigt att inse att det kan bli en hel månad till!

Min bebbe är också lite olika aktiv är hen mycket aktiv ena dagen så är det oftast lite lugnare dagen efter.

Ska till bm på fredag så då får vi se hur hen ligger. Tror iallafall att huvudet fortfarande är nedåt.

• Amie77
    Sally Cinnamon skrev 2016-10-19 10:04:38 följande:

Amie, min var också tokig igår. Så himla stora rörelser, hela magen hoppade hit och dit. Hade inte en tanke på att det skulle vara nåt fel...bra att du kunde bekräfta :)

Hrm, finns skräckhistorier också ska jag väl då tillägga om för lite fostervatten etc... Men rent generellt så tycks de flesta säga att det enbart är minskade rörelser man behöver oroa sig för. Men alltid är det nåt att tänka på! :(:)
  • irrbloss_83
    lallallalla skrev 2016-10-19 10:57:15 följande:
    Irrbloss: Det är en ganska skum känsla när man går från att hoppas att bebisen inte kommer för tidigt till att längta efter att den ska titta ut. Hoppas du hinner uppleva det. Men man blir snabbt tyngre och sover sämre på slutet, så du hinner säkert tröttna på det du också. :)
    Min bebbe är ruckbar och inte fixerad. BM har sagt att det ger bebisen mer utrymme att vrida sig men inte att göra kullerbytta. (Det kanske beror på hur långt ner hon ligger också?) Så här varvas bebisens rygg mot min mage med rygg åt höger. Hon har testat rygg åt vänster en gång, men verkar inte gilla det. Hon är fortfarande ganska rörlig dock. 5 dar kvar. :D
    För mig har det nog varit att jag fram tills helt nyligen varit så stensäker på att definitivt inte föda före BF och kanske till och med bli inducerad, att det är det jag har oroat mig för. Men nu plötsligt, nu känner jag hur trött jag är, samtidigt som det slog mig att han ju faktiskt "får" komma nu, rent medicinskt. Kombinationen var otrevlig... 

Jag hoppas faktiskt också jag hinner tröttna på graviditeten, känner att jag är på väg ditåt nu, är tung och har ont i symfysen och sådär, men sover fortfarande som en död. 

Jag tror min har roterat nu under lunchen så att jag har hans rygg mot min rygg, Känns som två knän högt upp på varsin sida om magen i alla fall... men man vet ju aldrig. :D
  • Pusheen

Räknas det som att boa om man städar bilen? Det har jag iallafall gjort nu. Ren både in och utvändigt! Inte ska bebben behöva åka runt i en smutsig bil

Helt slut nu efter dagens bravader.

Nu vill jag vila så bebben får inte komma nu!

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016