Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Vi har också babymys på BB nu. Idag kom vår otroligt efterlängtade tjej! <3
Jag är beräknad på tisdag. Har massa sammandragningar men inga som gör ont. Har fått massa mer flytningar också men det är ju inte heller något direkt solklart tecken.
Imorgon ska BM göra en hinnsvepning :)
Gör era BM gynundersökning rutinmässigt nu på slutet? Min har inte gjort det och vi har inte pratat om det heller. Är inte riktigt säker på att jag ivll ha nån undersökning heller, men det vore ju lite roligt att veta om det håller på att mjukna nåt down under eller inte....
Nej, inget sånt. Jag gjorde det på senaste besöket eftersom min bebis ligger så djupt inne att det inte går att känna huvudet utifrån. Så var det med storebror också. Så hon kände vaginalt och konstaterade att huvudet var där det skulle. :) Men annars har jag aldrig gjort gynundersökning under någon av mina graviditeter, varken tidigt eller sent, utöver VUL i början då.
Gör era BM gynundersökning rutinmässigt nu på slutet? Min har inte gjort det och vi har inte pratat om det heller. Är inte riktigt säker på att jag ivll ha nån undersökning heller, men det vore ju lite roligt att veta om det håller på att mjukna nåt down under eller inte....
Irrbloss_83: Min bm har inte gjort nån undersökning down under, fast vi har inte pratat om det heller. Nästa besök är på bf+2, på onsdag. Spännande och se vad bm säger då
Inte min heller. Och min sa att de inte gör det förrän en eventuell hinnsvepning efter BF. Nu har jag BF på tisdag men min tid är imorgon så hon gör en ändå.
När det var falsklarm för ett tag sedan så uppmanade ju hon mig att ringa förlossningen för kontroll om jag kände att det behövdes vilket jag gjorde. Då var min tapp framåtriktad och mjuk, jag var öppen 1 cm. Spännande att se om det är någon skillnad imorgon. :)
Ja, det är ju just det där med tappens riktning och mjukhet jag är sjukt nyfiken på, men samtidigt så tror jag inte att det har hänt nåt där så det kanske är lika bra att inget veta.... :D
Tack för era svar i alla fall, jag tycker det verkar i andra trådar som att BM är där och petar mest hela tiden, men det kanske är bara inbillning då.