Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Då har BM försökt sig på en hinnsvepning. Hon var väldigt försiktig tyckte jag... haha! Och hon lät inte så positiv "jag gjorde det jag kunde i alla fall".
Känner inte direkt något... Men vi får väll hoppas :)
Nej.... gjorde inte det minsta ont..
Hon sa att tappen var mjuk typ, men inte så mycket mer. Brydde mig inte om att fråga när hon sa "nu har jag gjort vad jag kan"... haha!
När jag var på förlossningen för 3 veckor sedan då när jag hade de där extremt smärtsamma förvärkarna så var jag ju öppen 1 cm och det var också mjukt då. Men den BM tog i bra mycket mer när hon kände och det var mer obehagligt än idag.
Yes, BF imorgon. Bebis har börjat rumla runt därinne och jag blev väldigt trött nu. Nästan lite lätt huvudvärk men annars känner jag nada.
Hoppas det sätter igång för dig också Pipam!
Jag har också varit hos BM idag. Lillskrutten har vänt sig rätt och fixerat sig, vilket känns skönt. Allt annat såg också bra ut, så nu är det bara att hoppas på att han känner sig färdigbakad snart och vill komma ut och hälsa på :)
Då har BM försökt sig på en hinnsvepning. Hon var väldigt försiktig tyckte jag... haha! Och hon lät inte så positiv "jag gjorde det jag kunde i alla fall".
Känner inte direkt något... Men vi får väll hoppas :)
Inga spännande uppdateringar?
För min del är det idag 7 dagar kvar till bf!
Känner inte mig ett skit annorlunda.
Har ju lärt mig att man inte måste känna något och att det bara kan smälla till ändå.
Jag ska till bm på fredag och då ska hon boka tid för ingångsättning om två veckor vad jag förstod det som.
Kommer nog ta erbjudandet om igångsättning om det behövs trots att det kanske är bättre att det kommer igång av sig självt.
Meeen det gör det kanske också! Vi får se!
Här är det 9 dagar till BF och deppigt idag. Var så glad igår när han var rättvänd och fixerad, men imorse när jag vaknade låg han rygg mot rygg igen. Suck.
Typiskt graviditetsproblem, men det känns verkligen som ett stort steg tillbaka. BLÄ!
Hade bf igår, känner absolut inget på att nån fl skulle vara på gång. Har också haft en dålig (hormonell) dag idag. I morgon ska jag till bm, för sista gången hoppas jag!?
Blää! Så trist med deppiga dagar. Snart är vi iallafall i mål hörni!
Jag har inte en susning om hur bebisen ligger. Tror iaf att hen ligger kvar med huvudet nedåt. Bäst för den!
Hinnsvepningen gjorde inte så stor nytta. Haft mer molvärkbara. Ska tillbaka till BM på torsdag så ska fråga om en till då.
Har BF idag. Har sysselsatt mig med frisörbesök, bakning, matlagning, haft hantverkare här för Fiberinstallation, vart iväg och fått vinterdäcken påsatta och sen handlat kattmat och sand. Nu är jag trött.
Men tiden går snabbare i alla fall. Har svullnat upp i händerna det sista och det gör SÅ ont. Kunde knappt greppa ratten ordentligt imorse... Min goda sömn är också borta och har börjat drömma mardrömmar igen..... men... Max 2 veckor kvar!
Du får fråga BM om hinnsvepning ;) funkade utmärkt på mig, 2 h efteråt började värkarna för mig!
Vi mår bra, men haft det tufft med amning och vikt. Fick läggas in 1 natt på BB igår igen för att övervaka hennes vikt. Nu är vi hemma igen och matar på för fullt och har helt plötsligt en glad och nöjd bebis :) hon är helt fantastisk, svårt att fatta att hon är här!