Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Jag är precis hemkommen från bm. Bebis är fixerad och hon gissade en födelsevikt på 3686g , får väl se!
Är ju beräknad till 8/11 men fick en tid för igångsättning 15/11 om det inte kommit igång tills dess. Känns lite sjukt med ett definitivt slutdatum! Tror att liten kommer komma innan dess, vill ju slippa bli igångsatt. Ja ja, den som lever får se.
Känns konstigt med vattenavgång, känner inget än. Vet inte hur det brukar gå?
Åh det är ju inte långt borta Pusheen!! :)
Jag håller tummarna att vi kommer igång normalt båda två. Kram!
Jag skulle säga att jag hade tur den här gången. Det är ju inte min bedrift att inte få ont :)
Det låter som att du har lite baby blues. Släpp ut det bara! Det lättar när man får gråta lite. (Men säg åt din man att hålla ett öga på att det går över och inte blir en depression. )
Åhh, denna amning. Om man ändå fick veta innan hur svårt det kan vara. Så länge du och dottern är nöjda så tycker jag att det var ett jättebra beslut av dig. Modigt.
Jag sa åt min man för några dar sen att jag skulle sluta amma. Jag hade jättekraftig hosta och DÅ gjorde det ont i såret. Och hostmedicin får man inte amma på. Men jag ångrade mig. Så efter ett dygn ringde jag läkemedelsupplysningen och frågade när medicinen gått ur kroppen. Vi fick leta detektiver, men till slut hittade vi medicinens halveringstid och räknade fram att det inte ens var ett dygn. :) Så jag har startat "hobbyamning" igen. 90% är nog ersättning.
Men så väger hon nästan 5kg och äter 100ml/mål också. :P
Man måste göra det som passar sin egen situation bäst.
Åhh, Juni, vad fint! <3
Vi fick en Maja. :)
Och du Sköt om dig! Tillåt både gråt och skratt, baby blues är en upplevelse det också. :)
Kramar!
Vaknade kl 6 och tyckte det kändes lite väl blött för vara flytning men somnade om efter vanligt toa besök. Nu när jag gick upp precis rinner det längs benet. Det trodde jag aldrig att mitt vatten skulle gå först. Har ringt till förlossningen och jag ska avvakta till kl 14 för att se om värkarbete kommer igång. Annars blir det kontroll i eftermiddag!
Jag är precis hemkommen från bm. Bebis är fixerad och hon gissade en födelsevikt på 3686g , får väl se!
Är ju beräknad till 8/11 men fick en tid för igångsättning 15/11 om det inte kommit igång tills dess. Känns lite sjukt med ett definitivt slutdatum! Tror att liten kommer komma innan dess, vill ju slippa bli igångsatt. Ja ja, den som lever får se.
Spännnade Kajo, vattenavgång betyder ju bebis inom vad är det? 72 timmar? De sätter igång dig om inte värkarna kommer igång :)
Pusheen, hur kommer det sig att du fått så "tidig" igångsättning? Jag hade BF 1 nov och får vänta till 16 nov innan eventuell igångsättning.....
Är inte även det olika i olika landsting? Vet att man förut satte igång IVF-mammor på 40+6 istället för 41+6 som är det vanliga. Och i vissa landsting tror jag man fortfarande gör så. Precis som att vissa landsting fortfarande har kvar ett sent TUL för IVF-mammor medan andra har tagit bort det för länge sen.... Lite skillnader verkar ju ändå finnas, men det är inte säkert om de är så väldigt väl underbyggda alla gånger.
Lyllos! Här är det BF +14 som gäller för igångsättning, och inget extra UL om man inte har nåt annat skäl att få ett. Bah. Jag vill också se bebis igen!