• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Frmid
    Iskristall skrev 2016-10-29 23:21:06 följande:

Denna missade jag sist jag var in och kommenterade...

Frmid, Det är lugnt här, ej onda sammandragningar bara typ. Vi får se hur många dagar jag går över tror jag

Hur mår ni?

Du får fråga BM om hinnsvepning ;) funkade utmärkt på mig, 2 h efteråt började värkarna för mig!

Vi mår bra, men haft det tufft med amning och vikt. Fick läggas in 1 natt på BB igår igen för att övervaka hennes vikt. Nu är vi hemma igen och matar på för fullt och har helt plötsligt en glad och nöjd bebis :) hon är helt fantastisk, svårt att fatta att hon är här!
  • Frmid
    irrbloss_83 skrev 2016-10-30 14:34:29 följande:

Gör era BM gynundersökning rutinmässigt nu på slutet? Min har inte gjort det och vi har inte pratat om det heller. Är inte riktigt säker på att jag ivll ha nån undersökning heller, men det vore ju lite roligt att veta om det håller på att mjukna nåt down under eller inte....

Ingen undersökning för mig mer än precis i början hos BM och nu när hon erbjöd hinnsvepning när jag hade gått över tiden. Men den var helt valfri!
  • Pipam

Hoppas min hinnsvepning imorgon blir lika lyckad som din Frmid! Ni får hålla era tummar för mig.

:)

• Pusheen
    Pipam skrev 2016-10-30 19:30:29 följande:

Hoppas min hinnsvepning imorgon blir lika lyckad som din Frmid! Ni får hålla era tummar för mig.

Lycka till imorgon!

Min bm har heller aldrig undersökt mig där nere. Skulle faktiskt kännas lite lustigt. Har ju inte träffat henne på "det viset" på hela tiden. Känns som att man känner varandra bra nu och då känns det lite lustigt om hon skulle ner där och gräva!

Verkar som att det ändå är hon som ska sköta efterkontrollen sen och kolla så man läkt och så. Då kanske hon ändå lär undersöka där.. det är väl bara att bita ihop. Resan med ivf gjorde man ju inte helt bekvämt det heller!
  • irrbloss_83
    Pusheen skrev 2016-10-30 19:57:45 följande:
    Lycka till imorgon!

Min bm har heller aldrig undersökt mig där nere. Skulle faktiskt kännas lite lustigt. Har ju inte träffat henne på "det viset" på hela tiden. Känns som att man känner varandra bra nu och då känns det lite lustigt om hon skulle ner där och gräva!
    Verkar som att det ändå är hon som ska sköta efterkontrollen sen och kolla så man läkt och så. Då kanske hon ändå lär undersöka där.. det är väl bara att bita ihop. Resan med ivf gjorde man ju inte helt bekvämt det heller!
    Precis, det är lite så jag känner också. Varenda annan vårdpersonal i norrland har ju varit där nere och grävt men inte just min BM på MVC. Det är ganska skönt att hon inte har det. 

Aja, imorgon ska jag besöka henne igen, nu tror jag envisa sonen har vänt sig rätt igen, och möjligen att han har sjunkit ner en aning till, fast jag vet inte om han är fixerad än eller hur det är. Det visar sig :)
  • Frmid

Jag ska absolut hålla tummarna för dig :)
  • lallallalla
    irrbloss_83 skrev 2016-10-30 18:16:10 följande:

Ja, det är ju just det där med tappens riktning och mjukhet jag är sjukt nyfiken på, men samtidigt så tror jag inte att det har hänt nåt där så det kanske är lika bra att inget veta.... :D

Tack för era svar i alla fall, jag tycker det verkar i andra trådar som att BM är där och petar mest hela tiden, men det kanske är bara inbillning då.

Min BM har inte heller gjort det. Jag fick en undersökning hos läkare vid fullgången tid pga min ålder. Sen är det bara på förlossningen de kollat.
  • lallallalla

Jag håller mina tummar! :)
  • lallallalla
    Frmid skrev 2016-10-30 18:41:47 följande:

Du får fråga BM om hinnsvepning ;) funkade utmärkt på mig, 2 h efteråt började värkarna för mig!

Vi mår bra, men haft det tufft med amning och vikt. Fick läggas in 1 natt på BB igår igen för att övervaka hennes vikt. Nu är vi hemma igen och matar på för fullt och har helt plötsligt en glad och nöjd bebis :) hon är helt fantastisk, svårt att fatta att hon är här!

Vad jobbigt att åka in till bb igen. :( men skönt att höra att det går bättre nu. :)
  • Pipam

Då har BM försökt sig på en hinnsvepning. Hon var väldigt försiktig tyckte jag... haha! Och hon lät inte så positiv "jag gjorde det jag kunde i alla fall".

Känner inte direkt något... Men vi får väll hoppas :)

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016