• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • irrbloss_83

Oj Pipam, vilken hemsk natt! Skönt ändå att bebis vaknade till på sjukhuset, det är ju säkert inte första gången de har varit med om det... 

Förstår vad du menar med oron, jag har varit lugn som en filbunke fram tills nu, men senaste dagarna oroar jag mig för precis ALLT. Förhoppningsvis i onödan, men ändå... Jag tror det är den här eviga väntan på förlossningen som tär på ens nerver generellt, så det är svårare att hålla tillbaks oron. 
    Håller i alla fall tummarna för att du får sova bättre inatt och att det kommer igång snart för dig. 

• lallallalla
    irrbloss_83 skrev 2016-11-03 15:12:02 följande:

....

Det låter som en bra upplevelse ändå, skönt! Visst var du vaken under snittet, eller har jag feltolkat det du skrivit innan?

Ja, snittet var absolut positivt.

Jag hade ett planerat snitt med första tjejen. Då var jag vaken. Den här gången blev det urakut, så nu var jag sövd.

Så den här gången fick jag dels uppleva en vaginal förlossning, fram till krystvärkarna som aldrig kom, samt ännu ett snitt, fast med lite tempo kan man säga. Komplikationen som ledde till snitt var dock inte krystvärkarna utan lossnande moderkaka.
  • lallallalla

Jag känner med alla er tjejer som fortfarande går och väntar. Det är super drygt!!

Skam bort er själva lite extra nu!! Kramar!

• irrbloss_83
    lallallalla skrev 2016-11-03 20:28:31 följande:
    Ja, snittet var absolut positivt.
    Jag hade ett planerat snitt med första tjejen. Då var jag vaken. Den här gången blev det urakut, så nu var jag sövd.
    Så den här gången fick jag dels uppleva en vaginal förlossning, fram till krystvärkarna som aldrig kom, samt ännu ett snitt, fast med lite tempo kan man säga. Komplikationen som ledde till snitt var dock inte krystvärkarna utan lossnande moderkaka.
    Urakut är ju åtminstone från "andra sidan" ganska dramatiskt, men det är väldigt skönt att höra att det inte var en negativ upplevelse för dig i alla fall. 

Här tickar det på, 39+1 idag, lillen ligger fortfarande fel men jag börjar förlika mig med att han kanske stannar så nu, så får jag lösa det som det kommer sen när han berättar att han vill ut. 
  • Kajo

Vaknade kl 6 och tyckte det kändes lite väl blött för vara flytning men somnade om efter vanligt toa besök. Nu när jag gick upp precis rinner det längs benet. Det trodde jag aldrig att mitt vatten skulle gå först. Har ringt till förlossningen och jag ska avvakta till kl 14 för att se om värkarbete kommer igång. Annars blir det kontroll i eftermiddag!

• lallallalla
    irrbloss_83 skrev 2016-11-04 08:35:21 följande:

Urakut är ju åtminstone från "andra sidan" ganska dramatiskt, men det är väldigt skönt att höra att det inte var en negativ upplevelse för dig i alla fall. 

Här tickar det på, 39+1 idag, lillen ligger fortfarande fel men jag börjar förlika mig med att han kanske stannar så nu, så får jag lösa det som det kommer sen när han berättar att han vill ut. 

Mycket tack vare narkosläkaren. ;)

39+1, yay!!

Min bebben roterade en del mellan sida och fram, men när det väl var på riktigt så konstaterade de att hon låg perfekt, ryggraden strax bredvid min navel. Sen stannade hon där.
  • lallallalla
    Kajo skrev 2016-11-04 08:37:16 följande:

Vaknade kl 6 och tyckte det kändes lite väl blött för vara flytning men somnade om efter vanligt toa besök. Nu när jag gick upp precis rinner det längs benet. Det trodde jag aldrig att mitt vatten skulle gå först. Har ringt till förlossningen och jag ska avvakta till kl 14 för att se om värkarbete kommer igång. Annars blir det kontroll i eftermiddag!

Vad coolt med vattenavgång. :)

Hoppas på en riktigt bra dag för dig idag!
  • irrbloss_83
    Häftigt! Hoppas det kommer igång under dagen då!
    lallallalla skrev 2016-11-04 08:57:56 följande:
    Mycket tack vare narkosläkaren. ;)
    39+1, yay!!
    Min bebben roterade en del mellan sida och fram, men när det väl var på riktigt så konstaterade de att hon låg perfekt, ryggraden strax bredvid min navel. Sen stannade hon där.

Ja, de sägs kunna vända sig rätt av värkarna sen när de startar också, så vi får se vart han tar vägen. 
    Hur är livet som tvåbarnsmor då? Börjar ni hitta några rutiner eller är det nytt allt fortfarande?
  • Pusheen

Men Kajo!!! <3 Tänk, ska du bli först ändå

Var kul!! Nu kommer jag gå och tänka på dig konstant tills jag hör något nytt!

Stort lycka till kära du! Håller alla tummar för en smidig förlossning <3

Kramar!
  • Pusheen

Jag är precis hemkommen från bm. Bebis är fixerad och hon gissade en födelsevikt på 3686g , får väl se!

Är ju beräknad till 8/11 men fick en tid för igångsättning 15/11 om det inte kommit igång tills dess. Känns lite sjukt med ett definitivt slutdatum! Tror att liten kommer komma innan dess, vill ju slippa bli igångsatt. Ja ja, den som lever får se.

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016