• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Pusheen
    irrbloss_83 skrev 2016-11-10 14:30:24 följande:

Jag känner mig också redo på bebisfronten, däremot är det väl alltid så att man har andra projekt som man aldrig annars hinner. Idag har jag sytt ett draperi att hänga innanför ytterdörren tex, det är inte alltid underbart att bo i ett 140 år gammalt hus :D Men jag förstår vad du menar, jag vill också ha bebis att pyssla om!

Nej, jag tar de nog inte heller som ett tecken direkt, i alla fall inte på att det är på gång snart. Men jag tänker att de ändå är ett tecken på att kroppen liksom jobbar med projektet, och att det för min del kanske minskar risken att behöva bli igångsatt osv. Jag har ju ändå två veckor på mig att lura ut den lilla busen. Idag har han varit helt vild, sparkat så att det gör ont och knölat ner huvudet/axlarna eller vad det nu är mot både symfys och cervix. Usch. 

Minns inte om du har skrivit det, men varför får du igångsättning så tidigt? Är det rutin i landstinget eller nåt annat som gör det? 

Hoppas det kommer igång för dig snart :)

Sant! Hemma finns massor att göra! Jag har ju varit sjukskriven sen halva graviditeten nästan så antar att det hade känts lite annorlunda med att hitta på grejer om jag hade jobbat längre och inte haft lika mycket tid att fixa innan.

Hehe, min lever också jävel där inne emellanåt! Bökar och stökar åt alla håll. Ibland så jag bara hoppar till av smärta!

Hmm, ja jo.. kom mig fram till att det har att göra med mitt landsting. Att de gör så om man gjort ivf. Annars är det nog två veckor som gäller. Har ingen särskild egen anledning till att sättas igång tidigt.. min graviditet har varit helt normal.

Var hos min bm idag på en kontroll och vi pratade lite om igångsättningen och det känns väl lite bättre nu om det nu skulle bli så
  • lallallalla
    irrbloss_83 skrev 2016-11-10 08:43:28 följande:

BF idag, tjoho!

Näe, det verkade inte bli mer än så. Lite förvärkar igår kväll, precis som kvällen innan. Men det känns ju i alla fall bra att jag har dom. Min bästa vän gick två veckor över tiden och hade en riktig skitförlossning och hon hade inga förvärkar alls, knappt ens sammandragningar. Så jag tolkar alla signaler på att kroppen förbereder sig som goda tecken. Lite nytta gör de ju säkert i alla fall, även om det inte drar igång på riktigt. 

Nu hoppas jag att det håller sig lugnt det kommande dygnet, för imorgon ska vi iväg på en grej som jag helst inte vill missa, men efter det är det fritt fram :)

Grattis! Wow, du stod ut ändå till BF du också. ;)

Jag gick fem dar över, det startade fyra dar över och de tre dagarna däremellan var nog de längsta i mitt liv. Jag som var helt säker på att få för tidigt efter alla förvärkar.
  • irrbloss_83
    Pusheen skrev 2016-11-10 15:56:13 följande:
    Sant! Hemma finns massor att göra! Jag har ju varit sjukskriven sen halva graviditeten nästan så antar att det hade känts lite annorlunda med att hitta på grejer om jag hade jobbat längre och inte haft lika mycket tid att fixa innan.

Hehe, min lever också jävel där inne emellanåt! Bökar och stökar åt alla håll. Ibland så jag bara hoppar till av smärta!

Hmm, ja jo.. kom mig fram till att det har att göra med mitt landsting. Att de gör så om man gjort ivf. Annars är det nog två veckor som gäller. Har ingen särskild egen anledning till att sättas igång tidigt.. min graviditet har varit helt normal.
    Var hos min bm idag på en kontroll och vi pratade lite om igångsättningen och det känns väl lite bättre nu om det nu skulle bli så smile1.gif
    Fast vissa saker finns det ju en anledning till att man skjuter upp. Tristess tex. Jag skulle behöva rensa i skafferiet, vet att vi har lite grejer där som nog hade bäst före-datum för ganska många år sedan.... Men jag kan liksom inte förmå mig själv att göra det :D

Ja, det är stor skillnad mot de där fiskstjärtsrörelserna man kände i början. Nu undrar man ju om han planerar komma ut genom naveln eller nåt ibland...

Aha, jag förstår. Jag är kluven till det där med igångsättning. Vill ju som alla andra helst slippa men samtidigt vore det ju skönt om han behagade komma ut och hälsa på oss snart :) Skönt att det känns bättre i alla fall :) 
    lallallalla skrev 2016-11-10 15:57:40 följande:
    Grattis! Wow, du stod ut ändå till BF du också. ;)
    Jag gick fem dar över, det startade fyra dar över och de tre dagarna däremellan var nog de längsta i mitt liv. Jag som var helt säker på att få för tidigt efter alla förvärkar.

Japp! Fick dagen till ära en present av bästa vännerna med en supersöt body till bebis och en bok om amning till mig. Kunde inte varit bättre :) 
    Ja, jag kan tänka mig det. Ska bli spännande att se när/om det drar igång här :)
  • Kajo

Jag har helt glömt bort att uppdatera här. I måndags kom världens sötaste och ljuvligaste flicka till världen. Är helt förälskad i mitt lilla knyte. Hade en riktigt bra förlossning! Vattnet gick ju som sagt på fredagen och vi va inne på kontroll fre, lör och sen först på söndagen vid 16.30 satte dom igång mig och kl 05.03 föds vår dotter. Värkarna kom igång fört vid 23 tiden. Det häftigaste jag varit med om! Nu njuter vi av vår lilla familj. Kramar från en känslorna-är-all-over-the-place-Kajo :)

• lallallalla
    Kajo skrev 2016-11-11 08:30:59 följande:

Jag har helt glömt bort att uppdatera här. I måndags kom världens sötaste och ljuvligaste flicka till världen. Är helt förälskad i mitt lilla knyte. Hade en riktigt bra förlossning! Vattnet gick ju som sagt på fredagen och vi va inne på kontroll fre, lör och sen först på söndagen vid 16.30 satte dom igång mig och kl 05.03 föds vår dotter. Värkarna kom igång fört vid 23 tiden. Det häftigaste jag varit med om! Nu njuter vi av vår lilla familj. Kramar från en känslorna-är-all-over-the-place-Kajo :)

Åhh, grattis! Men vilken lång helg det måste ha varit.. Låter som en positiv upplevelse också. :)

Grattis!
  • Frmid

Åh vad kul! Stort grattis :) skönt att det gick bra!

Ja usch, vet precis hur det är, det går över även om dett inte känns så :)
  • Amie77

Massor med grattis!! Och vad härligt med en så positiv förlossningsupplevelse.

Håller tummarna för att det snart sätter igång (av sig själv) för er som är kvar! Är det irrbloss och Pusheen kvar nu av de som varit aktiva i tråden?
  • irrbloss_83

Vad härligt det låter! Stort grattis!
  • Pusheen

Ååååh!! Tack för uppdateringen! Har ju varit sjukt orolig och undrat ihjäl mig hur det har gått för dig!

Stoooort grattis till lilla flickan <3 Det låter helt underbart..

Själv går jag och väntar och längtar än.. blir igångsatt på tisdag om inget hänt till dess.

Stor kram!
  • irrbloss_83

Vi var hos BM imorse för att kolla blodtrycket, det är fortfarande lite högt men egentligen inte så alarmerande. Hon tyckte dock att idag när vi ändå är i Östersund (ska föda här och bor typ 2 timmar bort) så kunde vi åka upp på förlossningen för en kontroll, så vi får väl försöka göra det i eftermiddag tänker jag. Annars hade jag förvärkar igår, typ 5-10 st som jag klockade men sen avtog allt så det var falsklarm, men bra träning ändå :)

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016