Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Lycka till alla som går och väntar och längtar!
Jag är ju ganska anonym av mig, men kan säga att någon gång 1-4 november så kom vår dotter med planerat snitt!
Och oj, vad upplevelsen varit bättre än vaginal förlossning. Smärtan efter trots op är inget i jämförelse - denna gång har jag bara kunnat bebisnjuta!
Skriver mer senare och önskar alla som inte fått än lycka till!! :)
Tack för alla grattis!! :)
Nej, jag kopplade heller inte ihop bebis med förlossningen, men jag hade så fruktansvärt ont efter min vaginala förlossning att jag grät av smärta och inte var helt bra på flera veckor. Så njuta av bebisen var i de stunder jag kunde sitta absolut stilla och inte röra mig en millimeter. Och det var ju inte så ofta... :) Som sagt, operationssmärtor till trots så är de ingenting jämfört med vad jag upplevde förra gången. Så himla skönt (denna gång alltså)!
Grattis till dottern Amie!
Shär, BF+4, gick jag med på färdknäppen... Hahaha!
Så nu hoppas jag det hjälper till!
Nej, vad tråkigt att du fick det :( hoppas du får tid att prata med någon, det är klart det behöver ältas och bearbetas. Det är så vi släpper saker och går vidare. Du är stark och positiv är min uppfattning, du tar dig snart igenom det!
Kram <3
Jag vill dela nåt roligt också. :)
Nu har jag ju fått två fantastiska tjejer med snitt. Efter det första snittet så sa jag att ärret på min mage är magen som ler, för den blev så glad att den fick den stora äran att förlösa dottern. Nu har jag klamrar istället för stygn, så leendet har blivit ett litet skratt. För inte kunde magen tro att den skulle få en sån ära två gånger.
Jag berättade den här historien för min dotter samtidigt som hon fick se ärret. Då säger hon, om man ritar en näsa där och ögon där, då får du en glad gubbe på magen mamma.
Ja, sa jag... och nu har jag en fin gubbe på magen, ritad av en liten fyraåring. :)
Min man tycker att jag är galen, men jag blir glad varje gång jag ser de där strecken. :D
Usch, varit hos BM idag, blodtrycket har gått upp (fast jag tror jag har en bättre förklaring till det än att det har med graviditeten att göra, M en nu ska trycket kollas om på onsdag och fredag, och fortsätter det ligga högt så pratade hon om ev igångsättning efter det. Nu oroar jag mig bara för att lillkillen inte ska ha det bra där inne, skulle vilja att han kom ut bums!
Usch, varit hos BM idag, blodtrycket har gått upp (fast jag tror jag har en bättre förklaring till det än att det har med graviditeten att göra, M en nu ska trycket kollas om på onsdag och fredag, och fortsätter det ligga högt så pratade hon om ev igångsättning efter det. Nu oroar jag mig bara för att lillkillen inte ska ha det bra där inne, skulle vilja att han kom ut bums!
Jag vill dela nåt roligt också. :)
Nu har jag ju fått två fantastiska tjejer med snitt. Efter det första snittet så sa jag att ärret på min mage är magen som ler, för den blev så glad att den fick den stora äran att förlösa dottern. Nu har jag klamrar istället för stygn, så leendet har blivit ett litet skratt. För inte kunde magen tro att den skulle få en sån ära två gånger.
Jag berättade den här historien för min dotter samtidigt som hon fick se ärret. Då säger hon, om man ritar en näsa där och ögon där, då får du en glad gubbe på magen mamma.
Ja, sa jag... och nu har jag en fin gubbe på magen, ritad av en liten fyraåring. :)
Min man tycker att jag är galen, men jag blir glad varje gång jag ser de där strecken. :D