• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Pusheen

Jaha, då har man kommit till dagen som jag aldrig trodde skulle komma; BF!

100% av graviditeten avklarad.. frågan är bara hur många hundratals procent man ska behöva gå?

• lallallalla
    Pusheen skrev 2016-11-08 13:25:48 följande:

100% av graviditeten avklarad.. frågan är bara hur många hundratals procent man ska behöva gå?

Yay! Du stod ut alla 40 veckor! :)

Blev du också besviken på mobilapparna som bara liksom konstaterade 100%, sen var det inget mer. Jag tyckte det kändes sååå snopet. Inte en enda liten raket eller fyrverkeri. Men visst, det är ju en dag av alla andra.
  • Pusheen
    lallallalla skrev 2016-11-08 14:34:35 följande:

Yay! Du stod ut alla 40 veckor! :)

Blev du också besviken på mobilapparna som bara liksom konstaterade 100%, sen var det inget mer. Jag tyckte det kändes sååå snopet. Inte en enda liten raket eller fyrverkeri. Men visst, det är ju en dag av alla andra.

Haha! Ja? Det kunde väl iallafall kommit en liten ballong eller ngt? Dåligt!

Hmm, antar det.. en dag som alla andra.. i väntans tider..
  • lallallalla
    Pusheen skrev 2016-11-08 14:57:24 följande:

Haha! Ja? Det kunde väl iallafall kommit en liten ballong eller ngt? Dåligt!

Hmm, antar det.. en dag som alla andra.. i väntans tider..

Inga känningar?
  • Pusheen
    lallallalla skrev 2016-11-08 15:06:47 följande:

Inga känningar?

Njääe, kan inte säga tvärnej men känner ändå inget så där direkt som skulle tyda på att det skulle vara på gång

Det enda jag känner idag är att det känns som att magen har blivit mycket tyngre. Sjukt jobbigt att gå och sitta gör ondare. Innan när jag körde bil så gjorde det plötsligt ont när jag skulle koppla haha!

Så har jag inte känt innan men inga värkar mer än lite förvärkar typ. Lite stick nertill med kanske.

Kanske att man överanalyserar bara för att det är bf just idag

Du då?
  • irrbloss_83
    Pusheen skrev 2016-11-08 13:25:48 följande:
    100% av graviditeten avklarad.. frågan är bara hur många hundratals procent man ska behöva gå? smile1.gif
    Tjoho! Grattis!

Jag har sett att ett par av mina appar bara plötsligt tar slut på BF, dvs om två dagar. Det är ju inte som att man slutar vara gravid efter BF liksom...
  • Pusheen
    irrbloss_83 skrev 2016-11-08 18:59:24 följande:

Tjoho! Grattis!

Jag har sett att ett par av mina appar bara plötsligt tar slut på BF, dvs om två dagar. Det är ju inte som att man slutar vara gravid efter BF liksom...

Haha nej! Man hade ju gärna velat ha lite fortsatt info och något att gå in och titta på varje dag som man har gjort nu de sista nio månaderna
  • irrbloss_83
    Pusheen skrev 2016-11-08 19:57:17 följande:
    Haha nej! Man hade ju gärna velat ha lite fortsatt info och något att gå in och titta på varje dag som man har gjort nu de sista nio månaderna smile5.gif
    Exakt! En hemsida jag var inne och läste på slutade redan för 3 veckor sen, och en annan förra veckan. Så på torsdag morgon vet jag inte vad jag ska roa mig med. Det har ju varit min appläsningsmorgon i typ 36 veckor nu eller nåt. 

På plussidan är att jag har börjat få förvärkar tror jag. Har nu på kvällen haft några sammandragningar som faktiskt gjort lite ont, det känns ju bra, då händer ju i alla fall nånting! :) 
  • Pusheen
    lallallalla skrev 2016-11-08 15:06:47 följande:

Inga känningar?

Glömde att du redan fött
  • Pusheen
    irrbloss_83 skrev 2016-11-08 20:42:50 följande:

Exakt! En hemsida jag var inne och läste på slutade redan för 3 veckor sen, och en annan förra veckan. Så på torsdag morgon vet jag inte vad jag ska roa mig med. Det har ju varit min appläsningsmorgon i typ 36 veckor nu eller nåt. 

På plussidan är att jag har börjat få förvärkar tror jag. Har nu på kvällen haft några sammandragningar som faktiskt gjort lite ont, det känns ju bra, då händer ju i alla fall nånting! :) 

Har också förvärkar, en del ondare än andra men har haft det sen förra veckan så de litar jag inte riktigt på förrän de kommer tätare!

Det känns på mig som att hela magen blivit sjukt tung och trycker på nedåt.. svårt att sitta och det sticker till där nere som jag nog nämnde tidigare..

kom ut nu bebis! Vill inte bli igångsatt!

Hoppas det fortsätter för dig och att det drar igång!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016