Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Var med om ngt konstigt..
var ju hos bm igår.. det kom in en extra bm för att känna hur bebisen låg och skulle bedöma födelsevikt.
Denna för mig nya bm kände på ett lustigt sätt efter huvudet, ganska långt upp liksom. Hon tyckte det var ruckbart. Innan har det varit fixerat. Min vanliga bm verkade tycka att det var fixerat och jag nämnde till henne att jag tyckte att den andra bm kände för högt upp och det höll vanliga bm med om.
Hörde aldrig nya bm nämna ngt om födelsevikt så då till saken;
Hade ett missat samtal nu från min bm och hon hade spelat in på röstbrevlådan att i och med att hon och andra bm var oense om beräknad födelsevikt så hade hon igår skickat en remiss till ultraljud för mig och det hoppades hon skulle hinnas med innan helgen, idag då..
Vad spelar det för roll liksom? Jag blir ju ändå igångsatt på tisdag i vilket fall så vad spelar vikten så stor roll på dessa dagar som är kvar? Hon sa att "jag får en bonus med ett extra ultraljud". Men hinner jag föda innan så var det helt ok.
Bm skulle ringa mig igen senare idag. Mysko!
Grattis Kajo! <3
Vad skumt Pusheen! Hatar när man ringer förbi varann så man inte kan ställa sina frågor direkt.
Grattis till alla nya bebisar! <3 Vår lille fyller 1 månad på söndag. Tiden går galet fort!!!
Grattis till alla nya bebisar! <3 Vår lille fyller 1 månad på söndag. Tiden går galet fort!!!
Pratade med min bm nu. Hon sa att det endast var som bonus med ett ul till och att man eg inte gör så för det skulle kosta så sjukt mycket om alla fick det men hon är extra mån om oss för att vi har kämpat så länge för det här. Hon sa att det alltid är bra att veta så mycket som möjligt om bebisen innan den ska komma ut och att det kan vara extra bra vid en igångsättning. Enligt bebisens kurva så ser det bra ut och den växer fortfarande.
Undrar om det är för att förra gången så hade den fixerat sig men måttet på magen hade inte minskat.
Vet i tusan men hon försäkrade mig om att det bara var för att det är bra att veta mer om bebisen och att vi bara skulle se det som en bonus.
Om det nu ens blir idag, de skulle ringa mig om en tid då jag kunde komma idag annars blir det på måndag, dagen innan igångsättningen, om inte bebisen har kommit i helgen.
Hmm.. ja ja
Kom ut nu istället bebisen!
Pratade med min bm nu. Hon sa att det endast var som bonus med ett ul till och att man eg inte gör så för det skulle kosta så sjukt mycket om alla fick det men hon är extra mån om oss för att vi har kämpat så länge för det här. Hon sa att det alltid är bra att veta så mycket som möjligt om bebisen innan den ska komma ut och att det kan vara extra bra vid en igångsättning. Enligt bebisens kurva så ser det bra ut och den växer fortfarande.
Undrar om det är för att förra gången så hade den fixerat sig men måttet på magen hade inte minskat.
Vet i tusan men hon försäkrade mig om att det bara var för att det är bra att veta mer om bebisen och att vi bara skulle se det som en bonus.
Om det nu ens blir idag, de skulle ringa mig om en tid då jag kunde komma idag annars blir det på måndag, dagen innan igångsättningen, om inte bebisen har kommit i helgen.
Hmm.. ja ja
Kom ut nu istället bebisen!
Jag har helt glömt bort att uppdatera här. I måndags kom världens sötaste och ljuvligaste flicka till världen. Är helt förälskad i mitt lilla knyte. Hade en riktigt bra förlossning! Vattnet gick ju som sagt på fredagen och vi va inne på kontroll fre, lör och sen först på söndagen vid 16.30 satte dom igång mig och kl 05.03 föds vår dotter. Värkarna kom igång fört vid 23 tiden. Det häftigaste jag varit med om! Nu njuter vi av vår lilla familj. Kramar från en känslorna-är-all-over-the-place-Kajo :)
Min lilla kille blev en månad idag! Han är iofs inte så liten längre, nu väger han 5,3 kg ;) Han ligger just nu i babygymmet o viftar med armar o ben. Kärleken till detta lilla liv är verkligen enorm!
Lycka till ni som inte fått era bebisar än!
Det kan vara värt det!
Min bebbe låg för djupt när jag var på UL och skulle kolla storlek. Så de kunde inte mäta. Men magkurvan var fin, strax över medel och allt såg bra ut.
Under förlossningen visste ingen hur stor hon var och ingen visste varför hon aldrig sjönk ner ordentligt. När hon kom ut och visade sig väga 5 kg fick det sig en förklaring. :/
Jag hade gjort TUL om jag vore du. :)