• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • jewel
    irrbloss_83 skrev 2016-11-07 15:01:10 följande:

Ja precis, och jag har redan innan varit nojig över att liksom "snubbla på målsnöret" på nåt vis, vågar nog fortfarande inte riktigt lita på att vi kommer få ett barn märker jag.... Så när det börjar strula (visserligen väldigt lindrigt strul, om man ska försöka vara lite sansad) så är det riktigt jobbigt. Maken är dock en klippa, vad skulle jag göra utan honom alltså?

Förstår hur du känner, jag tänkte så under min första graviditet, att det skulle hända nåt så att det inte skulle bli nåt barn till slut. Hoppas att det sätter igång snart så att du slipper de tankarna mer!
  • lallallalla
    irrbloss_83 skrev 2016-11-07 15:01:10 följande:

Ja precis, och jag har redan innan varit nojig över att liksom "snubbla på målsnöret" på nåt vis, vågar nog fortfarande inte riktigt lita på att vi kommer få ett barn märker jag.... Så när det börjar strula (visserligen väldigt lindrigt strul, om man ska försöka vara lite sansad) så är det riktigt jobbigt. Maken är dock en klippa, vad skulle jag göra utan honom alltså?

Awhh, vad härligt att känna så för sin livspartner. Det gör jag också, men jag har tänkt på att alla inte haft den turen i livet. Och som han växte i mina ögon vid förlossningen. Han hade stenkoll på allt och bara var lugn och trygg. Jag kunde fokusera helt på att "gå in i mig själv" och möta värkarna. Lyllo oss med såna makar. :)
  • irrbloss_83
    jewel skrev 2016-11-07 15:26:38 följande:
    Förstår hur du känner, jag tänkte så under min första graviditet, att det skulle hända nåt så att det inte skulle bli nåt barn till slut. Hoppas att det sätter igång snart så att du slipper de tankarna mer!
    Det hoppas jag också. BM sa att hon hade en känsla av att det var på G, men det har inte jag. Det enda jag har som skulle kunna tolkas så är att sammandragningarna har ändrat karaktär de senaste dagarna. De gör inte ont, direkt, men tar i mer liksom. 
    lallallalla skrev 2016-11-07 15:32:58 följande:
    Awhh, vad härligt att känna så för sin livspartner. Det gör jag också, men jag har tänkt på att alla inte haft den turen i livet. Och som han växte i mina ögon vid förlossningen. Han hade stenkoll på allt och bara var lugn och trygg. Jag kunde fokusera helt på att "gå in i mig själv" och möta värkarna. Lyllo oss med såna makar. :)

Ja, verkligen. Det är skönt att känna att jag kan noja ur helt med honom och han är lugn och vettig tillbaks. Det hjälper faktiskt mycket. 

Jag gissar att även gravidnojor är en del hormonpåverkan. Men han kan ju ändå gärna få komma ut nu, tycker jag. 39+4 måste väl räcka? :D

• lallallalla
    jewel skrev 2016-11-07 15:19:56 följande:

Vilket härligt sätt att tänka! O gulligt med gubben på magen :) Själv har jag bara sagt till min 3-åring att bebisar kommer ur snippan, har inte sagt nåt om kejsarsnitten. Dumt egentligen kanske men jag har tänkt att hon är för liten för att förstå. Vilket hon inte är när jag tänker efter...

Vi gick inte heller så djupt när hon var tre. Men nu vid fyra, nära fem så kommer man inte undan. Hon har frågat om allt! Vi håller inne med sånt som är jobbigt, men rent sakliga frågor svarar vi på. Och hon har älskat att titta på när jag tagit fragmin-sprutorna. :)
  • Sally Cinnamon

Vi har en bok som heter Hur görs bebisar som treåringen läst med stort intresse. Den är rolig och fin, boktips om man inte vet hur man själv ska förklara. Bra äv om man har gjort ngn typ av donation (som vi).

• lallallalla
    irrbloss_83 skrev 2016-11-07 16:11:52 följande:

Det hoppas jag också. BM sa att hon hade en känsla av att det var på G, men det har inte jag. Det enda jag har som skulle kunna tolkas så är att sammandragningarna har ändrat karaktär de senaste dagarna. De gör inte ont, direkt, men tar i mer liksom. Ja, verkligen. Det är skönt att känna att jag kan noja ur helt med honom och han är lugn och vettig tillbaks. Det hjälper faktiskt mycket. 

Jag gissar att även gravidnojor är en del hormonpåverkan. Men han kan ju ändå gärna få komma ut nu, tycker jag. 39+4 måste väl räcka? :D

Oj, vad tiden går. Jag tyckte du precis slutade jobba. (Fast tiden före bebis och tiden efter har iofs inte samma tempo) Och nu är det bara 2 dar till BF. :D

Hoppas det startar snart ändå, väntan är ju sååå dryg, även utan högt blodtryck.
  • lallallalla
    Sally Cinnamon skrev 2016-11-07 17:07:20 följande:

Vi har en bok som heter Hur görs bebisar som treåringen läst med stort intresse. Den är rolig och fin, boktips om man inte vet hur man själv ska förklara. Bra äv om man har gjort ngn typ av donation (som vi).

Åh, tack! Vet du nåt mer? Författare eller förlag eller nåt? Jag köpte en bok för över ett år sen, men tyckte inte den var bra.
  • irrbloss_83
    lallallalla skrev 2016-11-07 17:08:45 följande:
    Oj, vad tiden går. Jag tyckte du precis slutade jobba. (Fast tiden före bebis och tiden efter har iofs inte samma tempo) Och nu är det bara 2 dar till BF. :D
    Hoppas det startar snart ändå, väntan är ju sååå dryg, även utan högt blodtryck.
    Ja, det tycker jag med. Men när jag tänker efter så är det ju över två veckor sen jag slutade jobba nu... Tiden har ändå gått fort, trots att det sägs att det ska slääääääpa sig fram såhär på slutet. För mig har graviditeten rusat fram, och nu saktat in till mer normalt tempo. 
    Japp, två små dagar, det är nästan ingenting! Jag hoppas att mina sammandragningar ger nån slags effekt :)
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016