Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Ja precis, och jag har redan innan varit nojig över att liksom "snubbla på målsnöret" på nåt vis, vågar nog fortfarande inte riktigt lita på att vi kommer få ett barn märker jag.... Så när det börjar strula (visserligen väldigt lindrigt strul, om man ska försöka vara lite sansad) så är det riktigt jobbigt. Maken är dock en klippa, vad skulle jag göra utan honom alltså?
Ja precis, och jag har redan innan varit nojig över att liksom "snubbla på målsnöret" på nåt vis, vågar nog fortfarande inte riktigt lita på att vi kommer få ett barn märker jag.... Så när det börjar strula (visserligen väldigt lindrigt strul, om man ska försöka vara lite sansad) så är det riktigt jobbigt. Maken är dock en klippa, vad skulle jag göra utan honom alltså?
Ja, verkligen. Det är skönt att känna att jag kan noja ur helt med honom och han är lugn och vettig tillbaks. Det hjälper faktiskt mycket.
Jag gissar att även gravidnojor är en del hormonpåverkan. Men han kan ju ändå gärna få komma ut nu, tycker jag. 39+4 måste väl räcka? :D
Vilket härligt sätt att tänka! O gulligt med gubben på magen :) Själv har jag bara sagt till min 3-åring att bebisar kommer ur snippan, har inte sagt nåt om kejsarsnitten. Dumt egentligen kanske men jag har tänkt att hon är för liten för att förstå. Vilket hon inte är när jag tänker efter...
Vi har en bok som heter Hur görs bebisar som treåringen läst med stort intresse. Den är rolig och fin, boktips om man inte vet hur man själv ska förklara. Bra äv om man har gjort ngn typ av donation (som vi).
Det hoppas jag också. BM sa att hon hade en känsla av att det var på G, men det har inte jag. Det enda jag har som skulle kunna tolkas så är att sammandragningarna har ändrat karaktär de senaste dagarna. De gör inte ont, direkt, men tar i mer liksom. Ja, verkligen. Det är skönt att känna att jag kan noja ur helt med honom och han är lugn och vettig tillbaks. Det hjälper faktiskt mycket.
Jag gissar att även gravidnojor är en del hormonpåverkan. Men han kan ju ändå gärna få komma ut nu, tycker jag. 39+4 måste väl räcka? :D
Vi har en bok som heter Hur görs bebisar som treåringen läst med stort intresse. Den är rolig och fin, boktips om man inte vet hur man själv ska förklara. Bra äv om man har gjort ngn typ av donation (som vi).
Den här är det: www.olika.nu/kop-vara-bocker/butik/hur-gors-bebisar/