Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Tack för lugnande ord!
Det blir ett TUL på måndag. Tycker ändå det känns lite lustigt att jag ska få göra ett extra.
Frågade hon på ultraljudsavdelningen varför jag eg skulle behöva göra det. Hon sa bara att det var för att min bm begärt det och att eftersom den inte visar några tecken alls på att vilja komma ut så kan det vara bra att kolla tillväxten.
Tycker nästan bara att detta gör mig onödigt orolig. Men jag är ju inget riskfall som min mamma sa.. det är ju helt normalt att gå över tiden lite. Är väl bara så att jag blir lite extra övervakad eller nåt!
Skulle du gjort TUL nära inpå bf eller efter?
Det låter ju lite mysko att de vill göra det om det inte finns några egentliga skäl, men samtidigt så tror jag inte det är nåt du behöver oroa dig för egentligen utan det är väl bra att se hur det verkar inför dagen D. :)
Jag har varit på förlossningen halva eftermiddagen idag. CTG och urinprov var ok, blodtrycket sådär gränsfall som det varit tidigare. Fick träffa en gynekolog som tyckte jag skulle medicinera men jag är tveksam alltså... Om man läser guidelines så ska man vid mitt blodtryck och min graviditetsvecka istället fundera på om jag kan vara lämplig för igångsättning, men det sa han inget om. Mitt blodtryck ligger dessutom under det som rekommenderas som målblodtryck så då vet jag inte riktigt varför jag ska behandla.
Tror jag avvaktar med tabletterna till måndag så får jag prata igenom det med barnmorskan igen.
Hej tråden!
I måndags, den 7 november kl 05.22 fick vi vår lilla kille!
3550 gram och 53 lång.
Förlossningen fick avslutas efter 35 timmar med akutsnitt och jag har vart under isen helt men nu är vi hemma och lillkillen har mått super från start!
Grattis till alla våra underbara små bebisar!
Hej tråden!
3550 gram och 53 lång.
Förlossningen fick avslutas efter 35 timmar med akutsnitt och jag har vart under isen helt men nu är vi hemma och lillkillen har mått super från start!
Hej tråden!
3550 gram och 53 lång.
Hej tråden!
3550 gram och 53 lång.
Grattis Pipam! Så skönt att få komma hem efter allt drama. Kram!
Stort grattis, Pipam! Lät verkligen inte som en rolig förlossning, men nu kommer du att må bättre och orka mer dag för dag så att du enbart kan fokusera på din lille grabb.
Hej tråden!
3550 gram och 53 lång.