• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Iskristall
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-12 08:50:08 följande:

Hoppar in här :)

Fick godkännt för ivf och satte igång. 2 äggblåsor blev mogna därav inget äggplock utan bara ägglossningsspruta. Testade plus redan i torsdags bm-5 och idag bm-3 tog jag clearblue digital. GRAVID 1-2 veckor. Känns så sjukt!!!! Men kul :) hoppas jag kan hänga här med er trots det inte blev en riktig ivf men hängt 3n eel med er sen innan :)

21 november är BF

Hej Kärlekövervinnerallt och välkommen hit och grattis igen! Ska bli kul att följa dig!
  • Soffan83
    Mariana79 skrev 2016-03-12 09:53:35 följande:

Tack för all omtanke och stöd. Ni är så otroligt fina.

Jag ska verkligen försöka ta det lugnt och inte stressa upp mig, inget blir bättre av det. Man vet ju inte vad man ska tro när kroppen beter sig såhär.

Jag åker nog inte in till gyn akuten utan avvaktar och ser hur det utformar sig.

Jag ber för att min värk är växtvärk! Jag tar inte progesteron längre det slutade jag med för snart 2 veckor sen.

Hoppas att det går bra för oss alla här inne. Stort tack återigen för att ni läser och tar er tid att skriva, så rart <3 Kram på er och hoppas ni alla får en fin helg!

Jag hoppas du finner lite ro i helgen, jag har ju som sagt både haft "mensvärk" jag vaknat av och blödningar. Då menar jag inte de där mindre brunaktiga utan färskt blod och mkt, tom levrat blod som kom ut med det färska blodet. Det har slutat nu och vi fick ju se ett hjärta som slog på det beräknade vul. Kram på dig med
  • Soffan83
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-12 08:50:08 följande:

Hoppar in här :)

Fick godkännt för ivf och satte igång. 2 äggblåsor blev mogna därav inget äggplock utan bara ägglossningsspruta. Testade plus redan i torsdags bm-5 och idag bm-3 tog jag clearblue digital. GRAVID 1-2 veckor. Känns så sjukt!!!! Men kul :) hoppas jag kan hänga här med er trots det inte blev en riktig ivf men hängt 3n eel med er sen innan :)

21 november är BF

Häftigt! Grattis och välkommen!
  • Kärlekövervinnerallt
    Pipam skrev 2016-03-12 09:00:08 följande:

GRATTIS!!!!! Häftigt att du också lyckades på detta viset! Jag gjorde ju det också! Grattis grattis grattis

TACK :) visste ju att mitt problem var att jag inte hade egen ägglossning, så känns toppen just nu :)
  • Kärlekövervinnerallt
    lallallalla skrev 2016-03-12 09:27:21 följande:

Oj, grattis! Vad coolt! Och tänk att ni är två i tråden som lyckats med det! Jättehäftigt! :)

Tack :) jätte kul. Tycker det är kul att det verkar vara så många från den andra tråden som plussat !!
  • Kärlekövervinnerallt
    Iskristall skrev 2016-03-12 10:04:39 följande:

Hej Kärlekövervinnerallt och välkommen hit och grattis igen! Ska bli kul att följa dig!

Tack igen :) skall ringa imorgon till st göran. Vet du hur de räknar? Jag har räknat frå min ägglossning och att jag hade mens 14 dagar innan dess. Fast det egentligen är typ 19 dagar sedan mensen. Det blir väl mer korrekt? Eller hur fick du räkna?
  • irrbloss_83
    Filli89 skrev 2016-03-11 18:21:33 följande:

Det känns som att det är kört för mig med denna mensvärk. Vaknade av världens mensvärk imorse i samband med orgasm i sömnen. Det gav ordentliga sammandragningar blev svimfärdig och svettig av smärtan. La varmt vatten på magen sen lugna det sig men har känt av nån slags molvärk hela dagen. Jag vågar knappt ligga o så ska allt hända i sömnen. Oron kan ja inte ens beskriva väntar bara på blod när som helst.

Hur har det gått? Håller tummarna för att allt är lugnt idag!
  • Iskristall
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-12 16:53:26 följande:

Tack igen :) skall ringa imorgon till st göran. Vet du hur de räknar? Jag har räknat frå min ägglossning och att jag hade mens 14 dagar innan dess. Fast det egentligen är typ 19 dagar sedan mensen. Det blir väl mer korrekt? Eller hur fick du räkna?

För mig räknade de ÄP som äl och den dagen som 2+0.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016