• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • lallallalla
    Soffan83 skrev 2016-03-11 13:35:25 följande:

Jag är trött jag med! Tappar ork jättefort. Har oxå ganska jobbiga mornar med illamående. Låter som du har en tuff jobbsituation...

Ja, morgnarna är värst! Tröttheten är enorm samtidigt som jag mår så illa att jag inte vågar gå nånstans utan att ha koll på närmsta toalett. Har du nått bra trix? Jag börjar dan med en godisbit för att få upp blodsockret. Men magen tillåter inte mer än en. Den vill ha riktig mat! (Gärna smörgåsgurka, apelsin och fil med riktiga blåbär och kanske ett ägg också. Tror jag fått riktiga cravings nu.)

Mm.. Har varit påväg från mitt jobb så många gånger. Men det är alltid nåt ivägen.. en ivf eller en graviditet eller så.. ;)
  • lallallalla
    Soffan83 skrev 2016-03-11 13:37:45 följande:

Jag vet att man inte ska snacka så mkt vikt, men har ni gått upp nåt? Jag har gått upp sen vi började med ivf 3.5 kg. Dels för att jag rör mig MKT mindre, dels för att jag äger mer kolhydrater för illamåendet.

Den här gången har inget hänt med min vikt än. Med dottern gick jag stadigt upp ett halvt kilo i veckan. Slutade på 20 kg. De försvann lika stadigt ett halvt kilo i veckan efteråt. Tror det tog sex månader ca.

Det är lite jobbigt att se vågen öka, men jag tror kroppen berättar vad den behöver. Ibland behövs 20kg, ibland inte..
  • lallallalla
    Iskristall skrev 2016-03-11 14:36:50 följande:

Hehe ja, men det känns som en lååååång vecka haha Jag är i v.7 nu (6+4) de kanske kommer tillbaka senare då?! Bara att vänta och se!

Jag hade också ca en vecka när symptomen försvann. Tror det var ca v 6-7. De kom tillbaks med råge!!
  • irrbloss_83
    Iskristall skrev 2016-03-11 14:22:35 följande:

Jag har inga symptom längre. Börjar bli lite nervös. Har vul på fredag nästa vecka, vågar inte ringa mvc förrän jag gjort det och sett att allt är okej där inne. Hur känner ni tjejer?

Jag förstår verkligen känslan av nervositet, håller alla tummar jag har att allt ser alldeles perfekt ut för er. Men jag kommer antagligen vara lika orolig när det är dags för mig.

Har fått tid för mitt VUL 4/4, då är jag i 8+2 så det är senare än optimalt men påsken stökade till lite för både mig och mottagningen så då blev det så. Jag har också tänkt vänta med att ringa MVC tills jag sett att allt är ok, jag tror det skulle vara en onödig smärta att behöva ringa dom och avbeställa tiden man fått om det inte är ok på VUL:et. 
  • Iskristall
    irrbloss_83 skrev 2016-03-11 17:10:01 följande:

Jag förstår verkligen känslan av nervositet, håller alla tummar jag har att allt ser alldeles perfekt ut för er. Men jag kommer antagligen vara lika orolig när det är dags för mig.

Har fått tid för mitt VUL 4/4, då är jag i 8+2 så det är senare än optimalt men påsken stökade till lite för både mig och mottagningen så då blev det så. Jag har också tänkt vänta med att ringa MVC tills jag sett att allt är ok, jag tror det skulle vara en onödig smärta att behöva ringa dom och avbeställa tiden man fått om det inte är ok på VUL:et. 

Precis vad jag känner också med att behöva ringa och avboka mvc. Men samtidigt tänker jag på väntetiderna det kan vara till mvc här i Sthlm. Men ser allt bra ut på vul så kan jag nog vänta nån vecka eller två extra för mvc besöket
  • irrbloss_83
    Iskristall skrev 2016-03-11 17:39:58 följande:
    Precis vad jag känner också med att behöva ringa och avboka mvc. Men samtidigt tänker jag på väntetiderna det kan vara till mvc här i Sthlm. Men ser allt bra ut på vul så kan jag nog vänta nån vecka eller två extra för mvc besöket
    Ja. Jag är ju ingen auktoritet på området men efter inskrivningen händer det väl inte så mycket på rätt länge på MVC? Så det borde inte spela nån roll om man skrivs in nån vecka eller två senare då.

Jag bor ju ute i ingenmansland så för min del tror jag inte det är några bekymmer att få tider. Fast det kommer väl och biter mig i rumpan ändå sen :D
  • Iskristall
    irrbloss_83 skrev 2016-03-11 18:04:22 följande:

Ja. Jag är ju ingen auktoritet på området men efter inskrivningen händer det väl inte så mycket på rätt länge på MVC? Så det borde inte spela nån roll om man skrivs in nån vecka eller två senare då.

Jag bor ju ute i ingenmansland så för min del tror jag inte det är några bekymmer att få tider. Fast det kommer väl och biter mig i rumpan ändå sen :D

Jag tror att det kommer gå bra för oss ändå Irrbloss ska du se, tror du inte?
  • irrbloss_83
    Iskristall skrev 2016-03-11 18:11:29 följande:
    Jag tror att det kommer gå bra för oss ändå Irrbloss ska du se, tror du inte?
    Jag tycker att det helt enkelt får lov att göra det.

På tal om nåt annat så är ju graviditetsmatematiken fascinerande! Jag har vetat om att jag är gravid i 2 dagar och går in i vecka 6 imorgon. Man får ju för sjutton hela första månaden gratis, det hade jag nog inte riktigt tänkt på innan... :)
  • Filli89

Det känns som att det är kört för mig med denna mensvärk. Vaknade av världens mensvärk imorse i samband med orgasm i sömnen. Det gav ordentliga sammandragningar blev svimfärdig och svettig av smärtan. La varmt vatten på magen sen lugna det sig men har känt av nån slags molvärk hela dagen. Jag vågar knappt ligga o så ska allt hända i sömnen. Oron kan ja inte ens beskriva väntar bara på blod när som helst.

• jewel
    Filli89 skrev 2016-03-11 18:21:33 följande:

Det känns som att det är kört för mig med denna mensvärk. Vaknade av världens mensvärk imorse i samband med orgasm i sömnen. Det gav ordentliga sammandragningar blev svimfärdig och svettig av smärtan. La varmt vatten på magen sen lugna det sig men har känt av nån slags molvärk hela dagen. Jag vågar knappt ligga o så ska allt hända i sömnen. Oron kan ja inte ens beskriva väntar bara på blod när som helst.

Det låter riktigt jobbigt :( Men vad jag har läst så är det inget farligt alls för barnet att mamman får orgasm, det är snarare bra då blodcirkulationen ökar. Men jag förstår att du är orolig när det kommer molvärk. Vilken vecka är du i?
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016