• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Filli89
    jewel skrev 2016-03-11 19:59:22 följande:

Det låter riktigt jobbigt :( Men vad jag har läst så är det inget farligt alls för barnet att mamman får orgasm, det är snarare bra då blodcirkulationen ökar. Men jag förstår att du är orolig när det kommer molvärk. Vilken vecka är du i?

Nej nej asså du förstår inte de här va inte molvärk så gulligt som de heter de här va mensvärk deluxe. Är i v 6.
  • Soffan83
    lallallalla skrev 2016-03-11 16:20:40 följande:

Ja, morgnarna är värst! Tröttheten är enorm samtidigt som jag mår så illa att jag inte vågar gå nånstans utan att ha koll på närmsta toalett. Har du nått bra trix? Jag börjar dan med en godisbit för att få upp blodsockret. Men magen tillåter inte mer än en. Den vill ha riktig mat! (Gärna smörgåsgurka, apelsin och fil med riktiga blåbär och kanske ett ägg också. Tror jag fått riktiga cravings nu.)

Mm.. Har varit påväg från mitt jobb så många gånger. Men det är alltid nåt ivägen.. en ivf eller en graviditet eller så.. ;)

jag äter knäckemackor på morgonen i sängen och ligger kvar en stund. Har funkat för mig. Ja då vill man gärna inte säga upp sig bara så där...
  • Soffan83
    jewel skrev 2016-03-11 14:28:23 följande:

Igår och idag har jag mått illa, så pass illa att jag har tagit Postafen. Då har det försvunnit i stort sett som tur är. Annars har jag fortfarande ömma bröstvårtor, är trött och konstant hungrig! Hungern är faktiskt riktigt jobbig, är inte alls sugen på att äta men det blir mycket frukt. Och glass :) Har inte gått upp något i vikt än men väger lite mer än jag borde redan från början... ;)

Vad skönt att du håller dig till frukt... Det var min plan med. Har precis ätit ett halvt paket majskakor, friggs nya, med massa smör på :)
  • Soffan83
    lallallalla skrev 2016-03-11 16:24:37 följande:

Den här gången har inget hänt med min vikt än. Med dottern gick jag stadigt upp ett halvt kilo i veckan. Slutade på 20 kg. De försvann lika stadigt ett halvt kilo i veckan efteråt. Tror det tog sex månader ca.

Det är lite jobbigt att se vågen öka, men jag tror kroppen berättar vad den behöver. Ibland behövs 20kg, ibland inte..

Jo så är det nog många gånger, men jag gick upp över 30 kg med sonen och har gått ner 20 kg. Iof var jag bara 21 då så den vikten är kanske dumt och jämföra med vid 33 ;) men jag har jättelätt att gå upp mkt i vikt.
  • Soffan83
    Filli89 skrev 2016-03-11 18:21:33 följande:

Det känns som att det är kört för mig med denna mensvärk. Vaknade av världens mensvärk imorse i samband med orgasm i sömnen. Det gav ordentliga sammandragningar blev svimfärdig och svettig av smärtan. La varmt vatten på magen sen lugna det sig men har känt av nån slags molvärk hela dagen. Jag vågar knappt ligga o så ska allt hända i sömnen. Oron kan ja inte ens beskriva väntar bara på blod när som helst.

Det behöver inte vara nått! Jag har vaknat 3-4 nätter med mensvärk och det var inget. Troligtvis växte livmodern då och det var ligamenten bara.
  • Iskristall
    Filli89 skrev 2016-03-11 18:21:33 följande:

Det känns som att det är kört för mig med denna mensvärk. Vaknade av världens mensvärk imorse i samband med orgasm i sömnen. Det gav ordentliga sammandragningar blev svimfärdig och svettig av smärtan. La varmt vatten på magen sen lugna det sig men har känt av nån slags molvärk hela dagen. Jag vågar knappt ligga o så ska allt hända i sömnen. Oron kan ja inte ens beskriva väntar bara på blod när som helst.

Jag håller tummarna att det bara är växtvärk!
  • Filli89
    Soffan83 skrev 2016-03-11 20:52:55 följande:

Det behöver inte vara nått! Jag har vaknat 3-4 nätter med mensvärk och det var inget. Troligtvis växte livmodern då och det var ligamenten bara.

Bäst att d en krallig bebis om de behöver växa så mkt. Asså ja e så trött på mig själv känner mig som världens pessimist. När ja äntligen ska njuta o vara lycklig så kan ja inte göra nått annat än att vara vandrande klagomur.
  • Soffan83
    Filli89 skrev 2016-03-11 20:59:13 följande:

Bäst att d en krallig bebis om de behöver växa så mkt. Asså ja e så trött på mig själv känner mig som världens pessimist. När ja äntligen ska njuta o vara lycklig så kan ja inte göra nått annat än att vara vandrande klagomur.

Det är inget konstigt! Det här är ju ändå en av de största händelsen en människa kan vara med om. Kast mellan hopp och förtvivlan och en innerlig längtan efter ett barn.
  • Mariana79

Förlåt för att jag kommer med ett neggo inlägg nu, men behöver skriva....

Det går nog åt fel håll för mig, fick lite blod på pappret igen igår em/kväll som sen blev brunt V7 (6+1). Det avtog på kvällen, men hade sådana menssmärtor i mage och rygg att jag var tvungen att ta värktabletter. Nu på morgonen är det rosa/bruna tillbaka i liten skala och jag har ff ont i mage och rygg... även om det inte kommer ut mycket blod/brunt så är väl det i kombination med smärta inget bra alls i sammanhanget....

Det var nog för bra för att vara sant att vi skulle lyckas med 1:a Ivf försöket..

Att gå så här med småduttar på pappret och ha ont är tortyr... det är väl bättre att det sätter igång istället :(

Över en vecka till får man gå så här tills det är dags för det slutgiltiga beskedet på VUL..

Vill ge mig ut och springa en mil i ren frustration, känns som om all optimism och hopp har lämnat mig.... FAN!

Ledsen att ge er detta ångestladdade inlägg så här på lördagsförmiddagen ..... Kram <3

• irrbloss_83
    Mariana79 skrev 2016-03-12 07:53:34 följande:

Förlåt för att jag kommer med ett neggo inlägg nu, men behöver skriva....

Det går nog åt fel håll för mig, fick lite blod på pappret igen igår em/kväll som sen blev brunt V7 (6+1). Det avtog på kvällen, men hade sådana menssmärtor i mage och rygg att jag var tvungen att ta värktabletter. Nu på morgonen är det rosa/bruna tillbaka i liten skala och jag har ff ont i mage och rygg... även om det inte kommer ut mycket blod/brunt så är väl det i kombination med smärta inget bra alls i sammanhanget....

Det var nog för bra för att vara sant att vi skulle lyckas med 1:a Ivf försöket..

Att gå så här med småduttar på pappret och ha ont är tortyr... det är väl bättre att det sätter igång istället :(

Över en vecka till får man gå så här tills det är dags för det slutgiltiga beskedet på VUL..

Vill ge mig ut och springa en mil i ren frustration, känns som om all optimism och hopp har lämnat mig.... FAN!

Ledsen att ge er detta ångestladdade inlägg så här på lördagsförmiddagen ..... Kram <3

Åh, vad hemskt det måste kännas. Håller ändå tummarna att pyret där inne vill stanna. Finns ju många anledningar att blöda under graviditet...

Kram!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016