Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Det låter riktigt jobbigt :( Men vad jag har läst så är det inget farligt alls för barnet att mamman får orgasm, det är snarare bra då blodcirkulationen ökar. Men jag förstår att du är orolig när det kommer molvärk. Vilken vecka är du i?
Ja, morgnarna är värst! Tröttheten är enorm samtidigt som jag mår så illa att jag inte vågar gå nånstans utan att ha koll på närmsta toalett. Har du nått bra trix? Jag börjar dan med en godisbit för att få upp blodsockret. Men magen tillåter inte mer än en. Den vill ha riktig mat! (Gärna smörgåsgurka, apelsin och fil med riktiga blåbär och kanske ett ägg också. Tror jag fått riktiga cravings nu.)
Mm.. Har varit påväg från mitt jobb så många gånger. Men det är alltid nåt ivägen.. en ivf eller en graviditet eller så.. ;)
Igår och idag har jag mått illa, så pass illa att jag har tagit Postafen. Då har det försvunnit i stort sett som tur är. Annars har jag fortfarande ömma bröstvårtor, är trött och konstant hungrig! Hungern är faktiskt riktigt jobbig, är inte alls sugen på att äta men det blir mycket frukt. Och glass :) Har inte gått upp något i vikt än men väger lite mer än jag borde redan från början... ;)
Den här gången har inget hänt med min vikt än. Med dottern gick jag stadigt upp ett halvt kilo i veckan. Slutade på 20 kg. De försvann lika stadigt ett halvt kilo i veckan efteråt. Tror det tog sex månader ca.
Det är lite jobbigt att se vågen öka, men jag tror kroppen berättar vad den behöver. Ibland behövs 20kg, ibland inte..
Det känns som att det är kört för mig med denna mensvärk. Vaknade av världens mensvärk imorse i samband med orgasm i sömnen. Det gav ordentliga sammandragningar blev svimfärdig och svettig av smärtan. La varmt vatten på magen sen lugna det sig men har känt av nån slags molvärk hela dagen. Jag vågar knappt ligga o så ska allt hända i sömnen. Oron kan ja inte ens beskriva väntar bara på blod när som helst.
Det känns som att det är kört för mig med denna mensvärk. Vaknade av världens mensvärk imorse i samband med orgasm i sömnen. Det gav ordentliga sammandragningar blev svimfärdig och svettig av smärtan. La varmt vatten på magen sen lugna det sig men har känt av nån slags molvärk hela dagen. Jag vågar knappt ligga o så ska allt hända i sömnen. Oron kan ja inte ens beskriva väntar bara på blod när som helst.
Det behöver inte vara nått! Jag har vaknat 3-4 nätter med mensvärk och det var inget. Troligtvis växte livmodern då och det var ligamenten bara.
Bäst att d en krallig bebis om de behöver växa så mkt. Asså ja e så trött på mig själv känner mig som världens pessimist. När ja äntligen ska njuta o vara lycklig så kan ja inte göra nått annat än att vara vandrande klagomur.
Förlåt för att jag kommer med ett neggo inlägg nu, men behöver skriva....
Det går nog åt fel håll för mig, fick lite blod på pappret igen igår em/kväll som sen blev brunt V7 (6+1). Det avtog på kvällen, men hade sådana menssmärtor i mage och rygg att jag var tvungen att ta värktabletter. Nu på morgonen är det rosa/bruna tillbaka i liten skala och jag har ff ont i mage och rygg... även om det inte kommer ut mycket blod/brunt så är väl det i kombination med smärta inget bra alls i sammanhanget....
Det var nog för bra för att vara sant att vi skulle lyckas med 1:a Ivf försöket..
Att gå så här med småduttar på pappret och ha ont är tortyr... det är väl bättre att det sätter igång istället :(
Över en vecka till får man gå så här tills det är dags för det slutgiltiga beskedet på VUL..
Vill ge mig ut och springa en mil i ren frustration, känns som om all optimism och hopp har lämnat mig.... FAN!
Ledsen att ge er detta ångestladdade inlägg så här på lördagsförmiddagen ..... Kram <3
Förlåt för att jag kommer med ett neggo inlägg nu, men behöver skriva....
Det går nog åt fel håll för mig, fick lite blod på pappret igen igår em/kväll som sen blev brunt V7 (6+1). Det avtog på kvällen, men hade sådana menssmärtor i mage och rygg att jag var tvungen att ta värktabletter. Nu på morgonen är det rosa/bruna tillbaka i liten skala och jag har ff ont i mage och rygg... även om det inte kommer ut mycket blod/brunt så är väl det i kombination med smärta inget bra alls i sammanhanget....
Det var nog för bra för att vara sant att vi skulle lyckas med 1:a Ivf försöket..
Att gå så här med småduttar på pappret och ha ont är tortyr... det är väl bättre att det sätter igång istället :(
Över en vecka till får man gå så här tills det är dags för det slutgiltiga beskedet på VUL..
Vill ge mig ut och springa en mil i ren frustration, känns som om all optimism och hopp har lämnat mig.... FAN!
Ledsen att ge er detta ångestladdade inlägg så här på lördagsförmiddagen ..... Kram <3