• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Pusheen
    Mariana79 skrev 2016-03-15 09:39:03 följande:

Du kanske kan skylla på ryggen eller ischias? Jag jobbar i vården så det är väldigt svårt att förhindra lyft, jag har ju inte heller berättat för mina kollegor, men försöker ta mig ur vissa arbetsuppgifter genom att byta uppgifter med kollegor. Vet inte heller hur försiktig man ska vara, men märker redan hur slut jag blir efter en arbetsdag med mycket spring upp och ner i trappor och lyft...

Man får försöka ducka så länge, det blir ju lättare sen att få hjälp av kollegor när det är officiellt.

Ja, får dra till med en liten lurare ;)

Jag var också helt slut efter gårdagen. Alla kommer ju förstå sen när de vet.

Några av mina kollegor vet även hur kämpigt jag har haft det med att bli gravid, då måste de ju förstå att man vill vara rädd om sig när det väl fungerat.

Har du haft något mer färgat eller har det lugnat sig?
  • Pipam

Jag är hemma från jobbet idag. Spydde imorse. Mår verkligen pyton! Sover mest hela tiden...

Känns som jag är både magsjuk och bakis på samma gång. Hoppas jag mår bättre imorgon så jag iaf kan jobba hemifrån.

• Pusheen
    Pipam skrev 2016-03-15 10:44:25 följande:

Jag är hemma från jobbet idag. Spydde imorse. Mår verkligen pyton! Sover mest hela tiden...

Känns som jag är både magsjuk och bakis på samma gång. Hoppas jag mår bättre imorgon så jag iaf kan jobba hemifrån.

Nä fy, din stackare :(

Bakiskänslan är den värsta jag vet. Hoppas att det blir bättre, krya på dig!
  • Sally Cinnamon

Också enormt trött, illamående, hemma med sjuk tvååring och måste jobba kväll, hu!
    Hörni, är det äggplock eller transfer som är 2+0? Gyn tyckte transfer och det stämde ju bra med embryostorleken, men jag hade för mig att man brukar säga äp. Hur räknar ni?

• Amie77

ÄL borde vara 2+0. Annars har jag 2+0 på FET-dagen fem dagar efter ÄL. För "vanliga" människor är väl ÄL 2+0? Varför skulle det vara annorlunda för oss?

• Mariana79
    Pusheen skrev 2016-03-15 10:37:41 följande:

Ja, får dra till med en liten lurare ;)

Jag var också helt slut efter gårdagen. Alla kommer ju förstå sen när de vet.

Några av mina kollegor vet även hur kämpigt jag har haft det med att bli gravid, då måste de ju förstå att man vill vara rädd om sig när det väl fungerat.

Har du haft något mer färgat eller har det lugnat sig?

Natten till måndag var det på pappret en gång, sen har det varit lugnt. Har ju kommit och gått lite sedan i onsdags. Fått ökade flytningar nu, så det är lite läskigt när det rinner till :/

Mått rätt så mycket illa idag och var nära till kräks i morse och till det säger jag Yippi! Mer illamående Tack, galet att önska kanske men då blir jag lite lugnare ialf :)
  • Sally Cinnamon

Är det farligt med feber tidigt i graviditeten? Är det sämre eller bättre att ta alvedon mot att bara låta febern vara? V 7+4 dårå.

• Pusheen
    Mariana79 skrev 2016-03-15 12:45:04 följande:

Natten till måndag var det på pappret en gång, sen har det varit lugnt. Har ju kommit och gått lite sedan i onsdags. Fått ökade flytningar nu, så det är lite läskigt när det rinner till :/

Mått rätt så mycket illa idag och var nära till kräks i morse och till det säger jag Yippi! Mer illamående Tack, galet att önska kanske men då blir jag lite lugnare ialf :)

Ungefär som för mig då. Inte kommit ngt mer sen i fredags. Peppar peppar! Tog sista lutinusen då så det kanske var de som irriterade. Hoppas det.

Har också mer flytningar! Springer på toan för jämnan och tittar :)

Jag mår inte jätteilla precis. Lite tjuvtjock hela tiden och inte så sugen på något precis.

Att man kan analysera sönder precis allt :)
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016