• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Soffan83
    Queen5683 skrev 2016-03-22 13:09:38 följande:

Nu har vi också sett våran efterlängtade hjärtslag ,wuuhuu <3

Nu känner jag mig väldigt gravid kan jag säga med eller utan symptom. Kram på er alla <3

Men ja vad roligt!!! Grattis :))
  • Soffan83
    jewel skrev 2016-03-22 12:28:35 följande:

Nu har jag berättat på jobbet att jag är gravid så nu måste det gå hela vägen! Jag har en kollega som också är gravid så vi köpte ett stort påskägg med godis o skickade ut ett mail om att vi båda har ägg på ruvning som planeras att kläckas i oktober :)

Lycka till ni som har ultraljud idag!

Ha ha ha, vad roligt! Jag ska berätta på nästa APT på jobbet. Vi är bara 6 på jobbet, 2 av dom vet, och min chef vet om. Så dom andra 3 får snart veta. Men vill berätta samtidigt för de andra och vi träffas bara samtidigt på APT då vi jobbar oregelbundet.
  • Soffan83
    Pusheen skrev 2016-03-22 15:50:18 följande:

Har också fått se ett litet hjärta idag!!! Okej okej jag ger upp.. Får väl inse nu att jag ÄR gravid! Tjohoo!

Men vad roligt! Grattis :)
  • Soffan83
    Frmid skrev 2016-03-22 19:19:40 följande:

Hur långt gångna är ni som berättat på jobbet?

Min chef o närmsta kollegorna vet, men inte min personal eller andra kollegor.

Nu har min noja börjat för nästa UL, inplanerat 8/4. Känner mig knappt gravid förutom trötthet och hunger.

Var inte du och jag lika långt gångna? 9+5? För jag känner inte heller mkt nu förutom hunger och trötthet. Det "ska" ju börja avta nu. Behöver såklart inte vara så men vi närmar ju oss vecka 12 ;)
  • lallallalla
    Pusheen skrev 2016-03-22 15:50:18 följande:

Har också fått se ett litet hjärta idag!!! Okej okej jag ger upp.. Får väl inse nu att jag ÄR gravid! Tjohoo!

Yay! Grattis!! :)
  • lallallalla
    Libra1 skrev 2016-03-22 20:32:23 följande:

Tack!!! :)

Vi hade skrivit upp fel dag. Så när vi kom dit var där inga läkare på plats. De hade skrivit igår. Ahhhh! Men imorgon är det dags.

Åh, nej. Vad jobbigt... skönt att ni bara behövde vänta en dag till. Lycka till idag!
  • jewel
    Amie77 skrev 2016-03-22 21:25:21 följande:

Nej, vad jobbigt. Men vad bra att ni fick en tid redan imorgon i så fall.

Jag kommer inte att berätta på jobbet förrän jag måste. Berättade typ i v 19 förra gången. :) Så om allt går vägen så hoppas jag att det inte syns på magen så tidigt och att jag kan hålla ut det till juni eller nåt.

Finns det nån speciell anledning till att du vill vänta med att berätta? Jag hade aldrig klarat av att hålla mig så länge! ;) Jag jobbar dessutom med förorenad mark så jag behöver kunna förklara varför jag inte kan göra vissa jobb. Tycker det känns jätteskönt att de vet på jobbet nu, då får man lite extra förståelse för trötthet o så också.
  • Kärlekövervinnerallt

Ibland känns det så ofattbart att man är gravid. Från nedslaget att stimuleringen bara blev 2 äggblåsor och att de inte ville köra nästa omgång tills jag gått ner i vikt till detta.:)

Känns som ett underbart mirakel. Är i v6 nu (5+1) och om 2 veckor skall vi äntligen få se mini. Eller kanske 2? :D

• Kajo
    jewel skrev 2016-03-23 08:31:54 följande:
    Finns det nån speciell anledning till att du vill vänta med att berätta? Jag hade aldrig klarat av att hålla mig så länge! ;) Jag jobbar dessutom med förorenad mark så jag behöver kunna förklara varför jag inte kan göra vissa jobb. Tycker det känns jätteskönt att de vet på jobbet nu, då får man lite extra förståelse för trötthet o så också.
    Jag jobbar också med förorenad mark. Vill berätta redan nu för min chef eller är det för tidigt? Jag jobbar ganska mkt i fält och har lite ångest över det (det är ju ganska slitigt emellanåt). Var i Sverige jobbar du?
  • jewel
    Kajo skrev 2016-03-23 09:06:40 följande:

Jag jobbar också med förorenad mark. Vill berätta redan nu för min chef eller är det för tidigt? Jag jobbar ganska mkt i fält och har lite ångest över det (det är ju ganska slitigt emellanåt). Var i Sverige jobbar du?

Vad kul! Jag jobbar i Göteborg, du då? Jag jobbar en del i fält, mest med markundersökningar. Jag håller mig ifrån bensinstationer nu men det kommer nog bli en del fält nu i vår ändå. Saneringar kommer jag inte göra. Jag tycker att du kan vänta med att berätta för din chef om du inte behöver. När jag var gravid med dottern blev jag tvungen att berätta för min chef lite tidigare än jag hade tänkt eftersom hon ville skicka ut mig på en sanering på en bensinstation. Vilken vecka är du i nu?
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016