• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Libra1
    Iskristall skrev 2016-03-23 12:01:07 följande:
    I vilken vecka är du i nu, när den lille var 2,5cm?

Och grattis!
    Jag är i vecka 9+1 idag. :)
  • Libra1
    Kajo skrev 2016-03-23 12:18:39 följande:

Idag har jag varit på kontroll pga min överstimulering. Det såg bra ut och jag kan börja jobba på tisdag! Tyvärr såg man fortfarande bara en hinnsäck, vilket va normalt. Men jag blev ändå lite besviken. Är i vecka 5+5. Har någon annan varit på ett så tidigt vul?

Vi kunde tidigast se i vecka 6+6. Veckan innan bara en hinnsäck.
  • Amie77
    jewel skrev 2016-03-23 08:31:54 följande:
    Finns det nån speciell anledning till att du vill vänta med att berätta? Jag hade aldrig klarat av att hålla mig så länge! ;) Jag jobbar dessutom med förorenad mark så jag behöver kunna förklara varför jag inte kan göra vissa jobb. Tycker det känns jätteskönt att de vet på jobbet nu, då får man lite extra förståelse för trötthet o så också.
    Jag skulle aldrig berätta före vecka 13. Jag vill inte att folk ska veta om jag får missfall eller MA. Jag tycker inte att det känns bra att andra skulle veta det och tycka synd om mig. Jag tycker att det är privat att jag är gravid och ju senare andra vet det desto bättre. :) Jag arbetar inte med ett jobb där det är farligt att vara gravid annat än stressen som gjorde att jag blev sjukskriven (tillsagd att sjukanmäla mig) en vecka i slutet av förra graviditeten.
  • Amie77

Åh, så kul, Libra1!

JOLI: Jag är 6+3 så vi ligger väldigt lika. Välkommen!

• Frmid
    Soffan83 skrev 2016-03-22 22:53:11 följande:

Var inte du och jag lika långt gångna? 9+5? För jag känner inte heller mkt nu förutom hunger och trötthet. Det "ska" ju börja avta nu. Behöver såklart inte vara så men vi närmar ju oss vecka 12 ;)

Det är vi, på dagen :) ja det kanske ska vara så, det här är min första graviditet så jag har ingen aning om vad som är normalt och inte.. Då ska jag försöka tänka att allt är som det ska :)
  • Kajo
    Libra1 skrev 2016-03-23 14:17:10 följande:
    Vi kunde tidigast se i vecka 6+6. Veckan innan bara en hinnsäck.
    Ok, vad skönt att höra! Då ska jag inte vara orolig. Och grattis till hjärtslagen.
  • irrbloss_83

Här har jag varit på VUL idag. Hade en blödning imorse, inte särskilt stor men ändå - vilken jäkla ångest jag fick... Jobbar som läkare och sprang på min favoritgynekolog i korridoren och frågade henne om hon inte snäääääälla kunde kolla så allt var ok. Och eftersom hon är underbarast och bäst i världen och jag nästan höll på att börja gråta så gjorde hon det, så idag har jag också sett lilla räkan. Den såg alldeles perfekt ut och hade ett hjärta som tickade finfint! Enda nackdelen var att maken inte kunde vara med... Men vi har ju vårat planerade VUL kvar om ett par veckor. 

Angående att berätta på jobbet så har jag berättat för alla, jobbar på en avdelning med mycket röntgen och mycket läkemedel och grejer och det är ju ett välkänt graviditetstecken när man måste börja gå ut ur rummet när det ska röntgas, så... Alla vet i princip. Det kanske inte är vad jag hade valt om jag hade fått välja, men hellre det än att stråla bebis flera gånger om dagen...

• Sally Cinnamon

Grattis till alla lyckade vul!
    Ang att berätta på jobbet har jag sagt till mina närmaste kollegor, vi känner varandra väl. Sen har jag fått säga till ett par andra, också för att kunna undvika kemikalier på jobbet. Ska bli skönt när man kan berätta det lite mer fritt, typ efter kub blir det nog för oss.

• Frmid

Ja, vi hade tänkt vänta tills efter KUB också men det är svårt att undvika i vissa situationer :) som när morbror serverar rött kött på släktmiddagen och vet att jag alltid äter det annars :D

Så släkten vet, men vi är inte många och några visste att vi gjort IVF.

Men jobbet får bli efter KUB.

• Kajo
    irrbloss_83 skrev 2016-03-23 19:09:20 följande:

Här har jag varit på VUL idag. Hade en blödning imorse, inte särskilt stor men ändå - vilken jäkla ångest jag fick... Jobbar som läkare och sprang på min favoritgynekolog i korridoren och frågade henne om hon inte snäääääälla kunde kolla så allt var ok. Och eftersom hon är underbarast och bäst i världen och jag nästan höll på att börja gråta så gjorde hon det, så idag har jag också sett lilla räkan. Den såg alldeles perfekt ut och hade ett hjärta som tickade finfint! Enda nackdelen var att maken inte kunde vara med... Men vi har ju vårat planerade VUL kvar om ett par veckor. 

Angående att berätta på jobbet så har jag berättat för alla, jobbar på en avdelning med mycket röntgen och mycket läkemedel och grejer och det är ju ett välkänt graviditetstecken när man måste börja gå ut ur rummet när det ska röntgas, så... Alla vet i princip. Det kanske inte är vad jag hade valt om jag hade fått välja, men hellre det än att stråla bebis flera gånger om dagen...

Grattis!! Vilken vecka är du i?
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016