Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Idag har jag varit på kontroll pga min överstimulering. Det såg bra ut och jag kan börja jobba på tisdag! Tyvärr såg man fortfarande bara en hinnsäck, vilket va normalt. Men jag blev ändå lite besviken. Är i vecka 5+5. Har någon annan varit på ett så tidigt vul?
Åh, så kul, Libra1!
JOLI: Jag är 6+3 så vi ligger väldigt lika. Välkommen!
Var inte du och jag lika långt gångna? 9+5? För jag känner inte heller mkt nu förutom hunger och trötthet. Det "ska" ju börja avta nu. Behöver såklart inte vara så men vi närmar ju oss vecka 12 ;)
Här har jag varit på VUL idag. Hade en blödning imorse, inte särskilt stor men ändå - vilken jäkla ångest jag fick... Jobbar som läkare och sprang på min favoritgynekolog i korridoren och frågade henne om hon inte snäääääälla kunde kolla så allt var ok. Och eftersom hon är underbarast och bäst i världen och jag nästan höll på att börja gråta så gjorde hon det, så idag har jag också sett lilla räkan. Den såg alldeles perfekt ut och hade ett hjärta som tickade finfint! Enda nackdelen var att maken inte kunde vara med... Men vi har ju vårat planerade VUL kvar om ett par veckor.
Angående att berätta på jobbet så har jag berättat för alla, jobbar på en avdelning med mycket röntgen och mycket läkemedel och grejer och det är ju ett välkänt graviditetstecken när man måste börja gå ut ur rummet när det ska röntgas, så... Alla vet i princip. Det kanske inte är vad jag hade valt om jag hade fått välja, men hellre det än att stråla bebis flera gånger om dagen...
Grattis till alla lyckade vul!
Ang att berätta på jobbet har jag sagt till mina närmaste kollegor, vi känner varandra väl. Sen har jag fått säga till ett par andra, också för att kunna undvika kemikalier på jobbet. Ska bli skönt när man kan berätta det lite mer fritt, typ efter kub blir det nog för oss.
Ja, vi hade tänkt vänta tills efter KUB också men det är svårt att undvika i vissa situationer :) som när morbror serverar rött kött på släktmiddagen och vet att jag alltid äter det annars :D
Så släkten vet, men vi är inte många och några visste att vi gjort IVF.
Men jobbet får bli efter KUB.
Här har jag varit på VUL idag. Hade en blödning imorse, inte särskilt stor men ändå - vilken jäkla ångest jag fick... Jobbar som läkare och sprang på min favoritgynekolog i korridoren och frågade henne om hon inte snäääääälla kunde kolla så allt var ok. Och eftersom hon är underbarast och bäst i världen och jag nästan höll på att börja gråta så gjorde hon det, så idag har jag också sett lilla räkan. Den såg alldeles perfekt ut och hade ett hjärta som tickade finfint! Enda nackdelen var att maken inte kunde vara med... Men vi har ju vårat planerade VUL kvar om ett par veckor.
Angående att berätta på jobbet så har jag berättat för alla, jobbar på en avdelning med mycket röntgen och mycket läkemedel och grejer och det är ju ett välkänt graviditetstecken när man måste börja gå ut ur rummet när det ska röntgas, så... Alla vet i princip. Det kanske inte är vad jag hade valt om jag hade fått välja, men hellre det än att stråla bebis flera gånger om dagen...