Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Idag har jag varit på kontroll pga min överstimulering. Det såg bra ut och jag kan börja jobba på tisdag! Tyvärr såg man fortfarande bara en hinnsäck, vilket va normalt. Men jag blev ändå lite besviken. Är i vecka 5+5. Har någon annan varit på ett så tidigt vul?
Åh, så kul, Libra1!
JOLI: Jag är 6+3 så vi ligger väldigt lika. Välkommen!
Var inte du och jag lika långt gångna? 9+5? För jag känner inte heller mkt nu förutom hunger och trötthet. Det "ska" ju börja avta nu. Behöver såklart inte vara så men vi närmar ju oss vecka 12 ;)
Här har jag varit på VUL idag. Hade en blödning imorse, inte särskilt stor men ändå - vilken jäkla ångest jag fick... Jobbar som läkare och sprang på min favoritgynekolog i korridoren och frågade henne om hon inte snäääääälla kunde kolla så allt var ok. Och eftersom hon är underbarast och bäst i världen och jag nästan höll på att börja gråta så gjorde hon det, så idag har jag också sett lilla räkan. Den såg alldeles perfekt ut och hade ett hjärta som tickade finfint! Enda nackdelen var att maken inte kunde vara med... Men vi har ju vårat planerade VUL kvar om ett par veckor.
Angående att berätta på jobbet så har jag berättat för alla, jobbar på en avdelning med mycket röntgen och mycket läkemedel och grejer och det är ju ett välkänt graviditetstecken när man måste börja gå ut ur rummet när det ska röntgas, så... Alla vet i princip. Det kanske inte är vad jag hade valt om jag hade fått välja, men hellre det än att stråla bebis flera gånger om dagen...
Grattis till alla lyckade vul!