• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Amie77
    irrbloss_83 skrev 2016-03-23 19:09:20 följande:

Här har jag varit på VUL idag. Hade en blödning imorse, inte särskilt stor men ändå - vilken jäkla ångest jag fick... Jobbar som läkare och sprang på min favoritgynekolog i korridoren och frågade henne om hon inte snäääääälla kunde kolla så allt var ok. Och eftersom hon är underbarast och bäst i världen och jag nästan höll på att börja gråta så gjorde hon det, så idag har jag också sett lilla räkan. Den såg alldeles perfekt ut och hade ett hjärta som tickade finfint! Enda nackdelen var att maken inte kunde vara med... Men vi har ju vårat planerade VUL kvar om ett par veckor. 

Angående att berätta på jobbet så har jag berättat för alla, jobbar på en avdelning med mycket röntgen och mycket läkemedel och grejer och det är ju ett välkänt graviditetstecken när man måste börja gå ut ur rummet när det ska röntgas, så... Alla vet i princip. Det kanske inte är vad jag hade valt om jag hade fått välja, men hellre det än att stråla bebis flera gånger om dagen...

Så skönt att det gick bra! Och yay för tickande hjärta!
  • irrbloss_83
    Kajo skrev 2016-03-23 20:34:30 följande:

Grattis!! Vilken vecka är du i?

Är i 6+5 idag :)
    Amie77 skrev 2016-03-23 21:10:18 följande:

Så skönt att det gick bra! Och yay för tickande hjärta!

Tack så mycket! Ja, det var enormt skönt. Nu ska jag dock slappna av, måste lära mig att hantera oron på ett bättre sätt.
  • Sally Cinnamon

Blä, mitt illamående har tagit riktig fart nu i v 9. Var uppe till tre inatt, ömsom vrålhungrig, ömsom kräkfärdig. Pust!

• Libra1
    Sally Cinnamon skrev 2016-03-24 10:22:15 följande:

Blä, mitt illamående har tagit riktig fart nu i v 9. Var uppe till tre inatt, ömsom vrålhungrig, ömsom kräkfärdig. Pust!

Jag mår också extremt illa. Har fått Lergigan på recept. Det tar bort det värsta.
  • Sally Cinnamon

Ah, jag tror jag kan lära mig hantera mitt, bara jag fattar vad jag vågar äta och inte. Stark nudelsallad var ingen hit! Vuxenvälling nästa? :/

• Soffan83
    Sally Cinnamon skrev 2016-03-24 15:16:13 följande:

Ah, jag tror jag kan lära mig hantera mitt, bara jag fattar vad jag vågar äta och inte. Stark nudelsallad var ingen hit! Vuxenvälling nästa? :/

Havregrynsgröt funkar för mig ;)
  • Libra1

Yoggi och mackor blir det mest här. Måste sluta äta socker för det gör det värre.

• Amie77

Jag är glad att jag inte är illamående, men min trötthet har kommit tillbaka full force. Hoppas verkligen jag har en pågående graviditet för jag lider verkligen av detta! Precis som förra graviditeten så är jag i princip en zombie. Orkar knappt ta hand om mitt äldre barn. Vill bara sova. Jämt. Usch, hade glömt bort att den alltomfattande tröttheten var så här jobbig! (Har kompisar som varit trötta, men inte på samma sätt som mig så det märks verkligen att olika saker slår olika hårt i en graviditet.)

• Pipam

Åt påsklunch med mina arbetskamrater idag.. En kollega noterade att jag inte rörde laxen och frågade menande om jag inte åt lax!

Haha! Lyckades hålla masken....

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016