• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Amie77

JOLI: Oj, vilken lättnad! Och vad skönt att få se hjärtat ticka. Nu blir det inte lika nervöst till veckan då ni ska ha VUL.

Själv gick jag in i vecka 8 idag. Förutsatt att allt går bra vid VUL så börjar det nu kännas som att man är på väg nånstans i denna graviditet.

• JOLI
    Kajo skrev 2016-03-27 09:29:15 följande:

Åh så skönt att höra!! Grattis till hjärtljudet:)

Vilken vecka är du i nu?

Vi är i vecka 7 (6+6)! Vilken vecka är ni i?
  • Kajo
    JOLI skrev 2016-03-27 10:20:18 följande:
    Vi är i vecka 7 (6+6)! Vilken vecka är ni i?
    Jag är i vecka 6+2 och är så orolig att jag inte ska få se hjärtljud nästa måndag. Det är grymt jobbigt att va såhär misstänksam :(
    Jag hade mkt mer mensvärk förra veckan, nu har jag mest ömma bröst och är grymt trött. Man trodde att när väl pluset kom skulle allt vara klart! Men ack så fel man kan ha.

Är du inneliggande eller fick du åka hem? Hur mkt kunde du se av embryot?
  • JOLI
    Kajo skrev 2016-03-27 10:24:30 följande:

Jag är i vecka 6+2 och är så orolig att jag inte ska få se hjärtljud nästa måndag. Det är grymt jobbigt att va såhär misstänksam :(

Jag hade mkt mer mensvärk förra veckan, nu har jag mest ömma bröst och är grymt trött. Man trodde att när väl pluset kom skulle allt vara klart! Men ack så fel man kan ha.

Är du inneliggande eller fick du åka hem? Hur mkt kunde du se av embryot?

Ja man är så himla nervös och nojig! Samtidigt som det är helt fantastiskt, är man ju jätterädd att det ska vara något fel! Ömma bröst har jag knappt haft, däremot en trötthet som heter duga och smått illamående. Även kraftig "mensvärk". Jag håller tummarna att ni ska få se ett tickande litet hjärta!

Nej vi fick åka hem, har tid nästa vecka för ett till ultraljud. Hmmm, alltså nu blev det ju bara ett snabbt besök eftersom det var senare kväll och dessutom påskhelg, därav endast en gynläkare som även var på förlossningen, så vi fick ju inte se jättemycket. Men hon visade ju embryot, en avlång prick typ, sen såg man hur det blinkade i det. Blinkandet var hjärtat som slog. Jättehäftigt, känns lite verkligare! Men jag har fortfarande knappt förstått att vi ska få en liten bebis!
  • Queen5683
    JOLI skrev 2016-03-27 00:03:32 följande:

Började blöda rejält ikväll igen, smärtade även extremt i magen (har dock haft kraftiga smärtor i magen i några veckor).

Ringde akuten som tyckte jag skulle komma in, dels på grund av smärtorna och även för att få svar.

Vi fick se ett litet hjärta slå, vårt barns hjärta! Det var magiskt!

Hade väldigt mycket vätska kvar i magen sedan stimuleringen, därav smärtan. De vill fortsätta hålla lite koll, för att se så vätskan försvinner.

Ikväll lägger jag mig med ett leende på läpparna! Ha en fortsatt trevlig påsk alla här inne!

Vet precis vilka smärtor du menar, jag gick igenom samma sak och vart inlagd på sjukhus i 3 dagar.. inte kul.. men va skönt att ni fick se ett hjärtslag :) Grattis
  • Queen5683

Tack snälla för rådet angående resan! Nu är den bokad och klar och vi rådgör med våran barnmorska och läser på ordentligt innan vi åker. Kram <3

• Amie77

Imorse var det min tur att få uppleva oron med blod på toapapper. :( Usch, så jobbigt. Lyckligtvis VUL redan imorgon så behöver inte vara i ovisshet för länge. På väg till toa vid femtiden märkte jag att brösten återigen slutat ömma och att jag inte kände mig som en zombie så jag var redan på väg till toan konstigt inställd på blod på papperet. Hoppas givetvis att det ska vara lugnt - har inte kommit på ett par-tre timmar nu, men orolig är man ju ändå.

• irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-03-28 10:53:05 följande:

Imorse var det min tur att få uppleva oron med blod på toapapper. :( Usch, så jobbigt. Lyckligtvis VUL redan imorgon så behöver inte vara i ovisshet för länge. På väg till toa vid femtiden märkte jag att brösten återigen slutat ömma och att jag inte kände mig som en zombie så jag var redan på väg till toan konstigt inställd på blod på papperet. Hoppas givetvis att det ska vara lugnt - har inte kommit på ett par-tre timmar nu, men orolig är man ju ändå.

Hoppas allt ser bra ut imorgon. Det gjorde det för mig trots blod på toapappret... Men jag vet hur hemsk oron kan vara... Håller alla tummar.
  • Mariana79
    Amie77 skrev 2016-03-28 10:53:05 följande:

Usch :( Håller tummarna för dig att allt är som det ska <3 Kram!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016