Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
JOLI: Oj, vilken lättnad! Och vad skönt att få se hjärtat ticka. Nu blir det inte lika nervöst till veckan då ni ska ha VUL.
Själv gick jag in i vecka 8 idag. Förutsatt att allt går bra vid VUL så börjar det nu kännas som att man är på väg nånstans i denna graviditet.
Åh så skönt att höra!! Grattis till hjärtljudet:)
Vilken vecka är du i nu?
Jag är i vecka 6+2 och är så orolig att jag inte ska få se hjärtljud nästa måndag. Det är grymt jobbigt att va såhär misstänksam :(
Jag hade mkt mer mensvärk förra veckan, nu har jag mest ömma bröst och är grymt trött. Man trodde att när väl pluset kom skulle allt vara klart! Men ack så fel man kan ha.
Är du inneliggande eller fick du åka hem? Hur mkt kunde du se av embryot?
Började blöda rejält ikväll igen, smärtade även extremt i magen (har dock haft kraftiga smärtor i magen i några veckor).
Ringde akuten som tyckte jag skulle komma in, dels på grund av smärtorna och även för att få svar.
Vi fick se ett litet hjärta slå, vårt barns hjärta! Det var magiskt!
Hade väldigt mycket vätska kvar i magen sedan stimuleringen, därav smärtan. De vill fortsätta hålla lite koll, för att se så vätskan försvinner.
Ikväll lägger jag mig med ett leende på läpparna! Ha en fortsatt trevlig påsk alla här inne!
Tack snälla för rådet angående resan! Nu är den bokad och klar och vi rådgör med våran barnmorska och läser på ordentligt innan vi åker. Kram <3
Imorse var det min tur att få uppleva oron med blod på toapapper. :( Usch, så jobbigt. Lyckligtvis VUL redan imorgon så behöver inte vara i ovisshet för länge. På väg till toa vid femtiden märkte jag att brösten återigen slutat ömma och att jag inte kände mig som en zombie så jag var redan på väg till toan konstigt inställd på blod på papperet. Hoppas givetvis att det ska vara lugnt - har inte kommit på ett par-tre timmar nu, men orolig är man ju ändå.
Imorse var det min tur att få uppleva oron med blod på toapapper. :( Usch, så jobbigt. Lyckligtvis VUL redan imorgon så behöver inte vara i ovisshet för länge. På väg till toa vid femtiden märkte jag att brösten återigen slutat ömma och att jag inte kände mig som en zombie så jag var redan på väg till toan konstigt inställd på blod på papperet. Hoppas givetvis att det ska vara lugnt - har inte kommit på ett par-tre timmar nu, men orolig är man ju ändå.
Tack så mycket!!