• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Ztella
    879214 skrev 2016-03-26 19:51:20 följande:
    Vilken vecka är du i? Kanske för tidigt  att se embryot? Men positivt att hinnsäcken syntes antar jag, ett gott tecken eller?
    5+6 så är tidigt att se nåt mer, läkaren sa att maskinen va uråldrig också. Hon kunde varken säga bu eller bä. Får se vad proverna säger om det ökar eller inte helt enkelt.
  • PoP 16

Jösses. Plussade igår efter ha gått o dragit på att testa nästan en vecka - så rädd att kroppen lurades. Så sanslöst överväldigad och lycklig :D

Är första med bf 28e...

Hej alla!! :D

• vanjastina
    PoP 16 skrev 2016-03-27 06:01:29 följande:

Jösses. Plussade igår efter ha gått o dragit på att testa nästan en vecka - så rädd att kroppen lurades. Så sanslöst överväldigad och lycklig :D

Är första med bf 28e...

Hej alla!! :D

Hej, stort grattis och välkommen!! ;D
  • Lurefix

Är det någon som vet vad man kan göra mot sin förstoppade mage? Tidigare erfarenheter, husmors tips mm...

• Anonym (30/11)

jag hoppar in:) plussade 24/3, bim+2. första barnet här! hade förväntat mig att det skulle kännas annorlunda faktiskt, den enda skillnaden från tidigare försök är att mina bröst ömmat hela tiden sen äl, vilket den inte brukar göra!

enligt appen har jag bf 30/11, så det är preciiis att jag får vara med här;)

• Sajocawa
    Lurefix skrev 2016-03-27 09:49:30 följande:

Är det någon som vet vad man kan göra mot sin förstoppade mage? Tidigare erfarenheter, husmors tips mm...

Ät sånt som får igång magen: fibrer, kiwi, katrinplommon, päron, havregryn, kaffe, drick mycket vatten!
    Undvik sånt som stoppar upp, banan, blåbär, vita produkter/spannmål (pasta, bröd mm), te.
  • Millaevans

Hejsan!
    Va roligt att jag hittade till denna tråden.
    Plussade nu på morgonen, efter att ha haft två svaga tidigare i veckan men ett "inte gravid" på digital igår eftermiddag. Kände mej gravid (haft missfall för ca.2 månader sen med tvillingar) så iaf tog ett test med morgonurin, och fick gravid ! Så jäkla lättad att de va som jag kände, och glad ! Hoppas detta går vägen iaf! Enligt app har jag BF 29 nov, men på Cleanblue står de vecka.1-2 så lite oklart om jag ens är i rätt grupp kanske, men de viktigare va att jag fått plussat ! Wille

• Millaevans
    879214 skrev 2016-03-26 08:49:31 följande:

Hej! Jag plussade igår, med andra barnet, så lycklig :D finns såklart en oro samtidigt men försöker att inte lägga energi på det. BF 29 november enligt appar. En fråga förresten, vaknade kl 06 med kraftiga kramper och tänkte att nu är det kört, men efter att ha gjort (ursäkta infon) nr 2 så försvann den värsta smärtan, nu gör det endast lite småont. Någon som känner igen det? Så var det även dagarna innan jag plussade men då reagerade jag inte så på det.

Jag hade ganska mkt smärtor i min första graviditet , som tyvärr slutade i missfall. MEN smärtorna är inte ovanliga och behöver absolut inte betyda MF, livmodern växer och man har lätt att få gaser som trycker på. Frågade nämligen om min smärta i förra graviditeten. Men dem sa att de va "helt normalt" så jag skulle inte oroa mej i onödan eller vad man ska säga :)
  • Sajocawa
    Millaevans skrev 2016-03-27 10:28:06 följande:

Hejsan!
    Va roligt att jag hittade till denna tråden.
    Plussade nu på morgonen, efter att ha haft två svaga tidigare i veckan men ett "inte gravid" på digital igår eftermiddag. Kände mej gravid (haft missfall för ca.2 månader sen med tvillingar) så iaf tog ett test med morgonurin, och fick gravid ! Så jäkla lättad att de va som jag kände, och glad ! Hoppas detta går vägen iaf! Enligt app har jag BF 29 nov, men på Cleanblue står de vecka.1-2 så lite oklart om jag ens är i rätt grupp kanske, men de viktigare va att jag fått plussat ! Wille

Vad roligt! Grattis! Har du barn sen innan?
    1-2 veckor är ju sen befuktningen skedde, alltså är du i vecka 4-5-ish, så troligtvis väntar du en liten decemberbebis :)
  • Millaevans
    Sajocawa skrev 2016-03-27 10:35:07 följande:
    Vad roligt! Grattis! Har du barn sen innan?
    1-2 veckor är ju sen befuktningen skedde, alltså är du i vecka 4-5-ish, så troligtvis väntar du en liten decemberbebis :)
    Ja de kan nog stämma ! Appen som räknar sen första dagen på sista mensen säger BF 29 nov men jag tror nog som dej i december :) åh nej detta blir mitt första, får gå på tidigt VUL och kolla läget, dem säger att de inte är omöjligt att jag har lättare för tvillingar med tvillingar i mannens familj och en delad livmoder :D så får se vad tiden har att utvisa <3
Svar på tråden BF november 2016