• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Mammamiia10
    MissMe skrev 2016-03-01 14:37:39 följande:

Tudeloo...

Får man haka på?

Plussa i lördags, är idag på 4+5

Har en son på två år å gjorde en gastric bypas i oktober förra året

Självklart! Grattis!!:)
  • Lilla Luna

Aaah! Har verkligen mensmage nu. Gasig och sånt. Mensvärk. Bara den inte kommer och Liten vill stanna.

Tips på tidsfördriv/gravidpyssel eller bra gravidläsning? :)

• solidafrida
    palomablanca skrev 2016-03-01 08:22:29 följande:
    Vill bara förtydliga att jag inte känner mig trampad på eller dyl. Min kommentar om att vissa inte har lyxen att årstid/månads planera sina barn var ett rent konstaterande.

Vad gäller mvc tycker jag det är jätteviktigt. Önskar dock att det ingick fler ultraljud och att det var fler besök. Min mvc kör hälsosamt runt vecka 6 o inskrivning kring v 9. De är dock rätt lika de besöken. Jag har hälsosamt redan på torsdag vilken en sista mens är v 4+6. Men enlig äl tester ca v 4+2 ungefär.

Jag kommer gå t samma bm som förra gången. Skulle jag däremot få samma förlossningsbm som sist så kommer jag be om en annan.
    Jag hade en jättebra första förlossning och en fruktansvärd andra. Att den andra var hemsk beror på barnmorskan och att jag inte hann få ryggbedövning. Nästa gång... Ja, alltså den här gången :) blir det inte tal om varesig den barnmorskan eller att jag skulle föda utan ryggbedövning.
    September
  • Hiirii

Hejsan alla! Jag är beräknad till 29 oktober men kan ju bli mer eller mindre dagar kan det ju bli. Är mitt första barn och tänkte att det skulle ta längre tid att bli gravid efter ppiller slut men på första försöket blev det barn! :) Är glad och lite stressad då jag är student med examensjobb framför mig ????????

• solidafrida
    Karolina83 skrev 2016-03-01 09:48:28 följande:
    Hej tjejer :) 
    Nu har jag i några dagar bara läst o läst era kommentarer :) Jag är i vecka 5, 4+4 idag :) mitt 3:e barn. Jag bor en en liten kommun Ulricehamn (mellan Borås o Jönköping) och vi brukar ha bara inskrivnings samtal kring vecka 6-8, sen vad gäller ultraljud så kan man göra det bara 1 gång (självklar tittar bm på ultraljud om de misstänker att något är fel) men antigen gör man ultraljud i vecka 13-14 eller 18-20. Jag tycker att det känns tråkigt att behöva vänta så länge på ultraljudet... men vad ska man göra. Har alltid velat göra 3d ultraljud men det är ganska dyrt och finns nog inte på så många ställen i Sverige. 
    Har inga symptom förutom min blodtryck som är låg i vanliga fall så kan bli väldig yr och svimfärdig om jag står för länge. Blir spännande se hur det kommer bli framöver, andra två graviditeter var i princip likadana, lite illamående några veckor, sen hade jag halsbränna från vecka 6 till slutet och fick den av precis allt, kolsyrat, äpplen, citrusfrukter, m.m. och så hade jag förbaskade :) svampinfektioner med båda också-.... gång på gång... som drev mig till vansinne. Hoppas att jag slipper åtminstone något av dessa två :) denna graviditet. 
    Emma ultraljudsklinik finns i Malmö vet jag, men tror också att den finns i Göteborg!? Jag har också varit inne på 3D ultraljud. Det är mest troligt min sista graviditet så det hade vart kul att uppleva!
    September
  • Hiirii

Haha i det jag skrev ser man vad som spökar mest för mig just nu, hjärnan! Super bra när man skriver rapporter ;) hoppas jag får följa er alla :)

• solidafrida
    90pettersson skrev 2016-03-01 10:04:24 följande:

Hej allihopa! :)

Hoppar in här. Bf 10 november enligt NC, första barnet :)

Hallå! Huuur mysigt med en liten november bebis?! Man slipper vara superhöggravid mitt i sommaren sen får man bara vara inne och mysa under vintern sen till våren kan lillen krypa runt ute, ååh <3

Jag tänker att jag kommer vara fint gravid över sommaren och inte så svullen och svettig. Höggravid under de svalare månaderna. Inne med min bebis hela hösten och vintern och ingen stress att vara ute. Bra läkt och viktminskad till våren så att vi kan vara ute hela tiden då istället. Snygg igen till nästa sommar! Och, förhoppningsvis kan bebisen hinna bli nästan två år innan inskolning :) 

Jag höll på att gå åt när jag var höggravid i maj/juni och sedan ammade under sommaren. Jag var konstant överhettad. Det kämpes som att min rygg stod i lågor. Dessutom ville jag inte hänga på strand eller vid pool med avslag och hängmage och mjölktuttar och en vild tvååring. Jag var jättevarm när jag var höggravid i december/januari också, men det var inte på samma sätt.

Det sägs att många rika människor fötts i just november, visste ni det..? För och nackdelar med alla årstider, men jag ser banns mig inga nackdelar med november förutom att julen kommer bra nära inpå sen... Ni?
    September
  • solidafrida
    Hiirii skrev 2016-03-01 20:38:16 följande:

Hejsan alla! Jag är beräknad till 29 oktober men kan ju bli mer eller mindre dagar kan det ju bli. Är mitt första barn och tänkte att det skulle ta längre tid att bli gravid efter ppiller slut men på första försöket blev det barn! :) Är glad och lite stressad då jag är student med examensjobb framför mig ????????

Hej och välkommen!

Vi har samma beräknad födsel! Vad läser du till? Har du jobb som väntar sedan?
    September
  • palomablanca
    solidafrida skrev 2016-03-01 20:38:26 följande:

Emma ultraljudsklinik finns i Malmö vet jag, men tror också att den finns i Göteborg!? Jag har också varit inne på 3D ultraljud. Det är mest troligt min sista graviditet så det hade vart kul att uppleva!

E du från Malmö?

Vi gjorde ett tidigt ul på emmakliniken förra graviditeten
  • Vanilla ice queen
    solidafrida skrev 2016-03-01 20:49:02 följande:
    Jag tänker att jag kommer vara fint gravid över sommaren och inte så svullen och svettig. Höggravid under de svalare månaderna. Inne med min bebis hela hösten och vintern och ingen stress att vara ute. Bra läkt och viktminskad till våren så att vi kan vara ute hela tiden då istället. Snygg igen till nästa sommar! Och, förhoppningsvis kan bebisen hinna bli nästan två år innan inskolning :) 

Jag höll på att gå åt när jag var höggravid i maj/juni och sedan ammade under sommaren. Jag var konstant överhettad. Det kämpes som att min rygg stod i lågor. Dessutom ville jag inte hänga på strand eller vid pool med avslag och hängmage och mjölktuttar och en vild tvååring. Jag var jättevarm när jag var höggravid i december/januari också, men det var inte på samma sätt.

Det sägs att många rika människor fötts i just november, visste ni det..? För och nackdelar med alla årstider, men jag ser banns mig inga nackdelar med november förutom att julen kommer bra nära inpå sen... Ni?
    September
    Ökad risk för infektioner och sämre möjligheter i skolan (rent statistiskt) är väll det negativa. Är dok inte ett dugg oroad över det sistnämnda.
Svar på tråden BF november 2016