• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • palomablanca
    Anonym (Första barnet) skrev 2016-03-02 15:33:40 följande:

Plussade för en vecka sen. Är i vecka 5 (4+4).

Känns helt overkligt och så spännande.

Undrar om det finns några andra här som väntar första barnet är under 30 och bor i Malmö eller närheten? :)

Jag bor i tbg. Blir dock 30 i år o det är andra barnet. Jag har även startat en tråd för skånemammor m höstbebis 2016. Om du vill hänga på där med :)

Bor du inne i stan?
  • Lilla Luna
    78kanel skrev 2016-03-02 16:04:25 följande:

Så roligt med första barnet, jag minns lifte vagt hur det var fast det var länge sedan. Väntar nu fjärde barnet. Råd:

- Folsyra. Håll koll på järnvärdet också, det är lätt att få järnbrist och då blir man supertrött.

- Räkna med att vara lite slut mot slutet (och i början) så var snäll med dig själv.

- Känn inga måsten. Det är typ heligt att gå omkring och ha en bebis som växer i magen, känn dig viktig och ta dig rätten att styra och ställa lite ;)

- Dokumentera magen. Roligt att ha sedan!

Vad jag ska styraoch ställa sen! Trött som f*n nu. Har lätt för järnbrist... ska ta upp det med bm imorgon.
  • Lilla Luna
    solidafrida skrev 2016-03-02 15:07:48 följande:

Njut! Träna! Ät INTE för två!

Vanilla ice queen skrev 2016-03-02 15:12:41 följande:

-Käka folsyra eller multivitaminer för gravida.

- Har inga specifika ryggövningar men jag tränar som vanligt under graviditet förutom nu i början då jag inte vågar köra fria vikter med för tung vikt pga tidigare missfall.

- Ät för Guds skull inte för två, det är inte kul att gå runt som en vandrande boll efter man fött barn och att man ammar bort kilona stämmer långtifrån för alla...

Jag har fullt upp med att äta för en, haha! Försöker njuta men det blir nog mer då graviditeten blir mer äkta. Nu är allt så nytt. :)
  • Lilla Luna
    solidafrida skrev 2016-03-02 15:06:34 följande:

Intressant! Så du är klar till sommaren?

Vi har velat skaffa fler barn i flera år, men jag pluggade och sen hade vi nåt annat i vägen och sen ville jag bli fastanställd och sen var jag ny på jobbet... Nu är min man ny på jobbet, men va fan, blir det någonsin helt perfekt tajming..? Jag önskar att jag hunnit komma upp mer i lön också, samtidigt som vi inte vill bli "för gamla" eller så mycket äldre egentligen.

Har ni andra perfekt tajming? Eller värdelös tajming? Eller tänker ni inte så?

Jag har bara ömma och fyllda bröst, i övrigt inga tecken!

För oss är timingen ganska bra. Sambons provanställning gick ut sista feb och från igår går han på fast anställning. Dock bara 50% men efter 3år som arbetslös hurrar vi! Jag har jobbat ett år på mitt nuvarande jobb. Vår snorvalp till hund hinner bli ett år så jag hinner träna han ordentligt. Vi har nyligen flyttat till en bostadsrätt och köpt ny bil. Renoverat sovrummet och det som är kvar att göra är det blivande barnrummet. :) hade dock önskat bli gravid tidigare men bättre sent än aldrig. :) är så tacksam för den lilla i magen.
  • Injon
    Hiirii skrev 2016-03-01 20:38:16 följande:

Hejsan alla! Jag är beräknad till 29 oktober men kan ju bli mer eller mindre dagar kan det ju bli. Är mitt första barn och tänkte att det skulle ta längre tid att bli gravid efter ppiller slut men på första försöket blev det barn! :) Är glad och lite stressad då jag är student med examensjobb framför mig ????????

Kul med fler som pluggar :) Jag ska skriva uppsats och bli klar nu till sommaren, men är hur trött som helst redan, och anar att illamåendet är på gång att starta, så det blir nog en tuff vår!
  • Anonym (Första barnet)
    palomablanca skrev 2016-03-02 16:12:23 följande:

Jag bor i tbg. Blir dock 30 i år o det är andra barnet. Jag har även startat en tråd för skånemammor m höstbebis 2016. Om du vill hänga på där med :)

Bor du inne i stan?

Jaa det gör jag :)

Jag hänger på i den andra tråden med! Kul:)!
  • 90pettersson

"Känn inga måsten. Det är typ heligt att gå omkring och ha en bebis som växer i magen, känn dig viktig och ta dig rätten att styra och ställa lite ;)" det här kommer jag anamma! :)

Ang tajmingen så känns det perfekt för oss. Båda har fast jobb, vi köpte villa för drygt ett år sedan och köpte kombi för ett halvår sen;)

• palomablanca

Tips från en m barn sen innan:

Som många redan sagt - folsyra o järnvägar

Ät inte för två! Det är inte lätt för alla att gå ner, jag gick tom upp efter förlossningen

Börjar ni känna av fogarna kontakta sjukgymnast direkt

Dokumentera dokumentera dokumentera -ångrar bittert att jag inte gjorde det sist

Skit i alla råd ni inte bett om, alla veta bättre typer och alla "vänta du bara" kommentarer. Detta råd häller även efter bebben är född.

Njut av att boa o köpa bebissaker o pyssla inför bebben ankomst. Det kommer aldrig igen att göra det för första gången.

Och visar det sig att ni inte kan njuta av att va gravida (långt ifrån alla som njuter av själva graviditeten) så är det helt okej!

• Hiirii

Vanilla ice queen skrev 2016-03-02 09:55:40 följande:
    Samma här, lyckats tima detta bra Då bebis är beräknad två månader innan jag tar examen Tror det blir så att sambon får vara hemma tills jag är klar.
    Ja det prickade verkligen rätt! Låter som en bra plan med pappa hemma, vad läser du? :)
Svar på tråden BF november 2016