• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • solidafrida
    palomablanca skrev 2016-03-01 20:57:19 följande:
    E du från Malmö?

Vi gjorde ett tidigt ul på emmakliniken förra graviditeten
    Nein, jag är hallänning! 

Vi har inte velat ta reda på könet innan. Jag hade någon föreställning om att det var fel, i likhet med att öppna julklapparna före julafton. Men jag har ångrat mig lite på den punkten. Tror du man skulle kunna göra ett 3D och inte kolla. Kolla först när bebisen är född..? Alltså jag menar att jag skulle lyssna på musik och blunda medans de gör ultraljudet.. HAHA...

Hur va det? Rekommenderas?
    September
  • 90pettersson
    solidafrida skrev 2016-03-01 20:49:02 följande:

Jag tänker att jag kommer vara fint gravid över sommaren och inte så svullen och svettig. Höggravid under de svalare månaderna. Inne med min bebis hela hösten och vintern och ingen stress att vara ute. Bra läkt och viktminskad till våren så att vi kan vara ute hela tiden då istället. Snygg igen till nästa sommar! Och, förhoppningsvis kan bebisen hinna bli nästan två år innan inskolning :) 

Jag höll på att gå åt när jag var höggravid i maj/juni och sedan ammade under sommaren. Jag var konstant överhettad. Det kämpes som att min rygg stod i lågor. Dessutom ville jag inte hänga på strand eller vid pool med avslag och hängmage och mjölktuttar och en vild tvååring. Jag var jättevarm när jag var höggravid i december/januari också, men det var inte på samma sätt.

Det sägs att många rika människor fötts i just november, visste ni det..? För och nackdelar med alla årstider, men jag ser banns mig inga nackdelar med november förutom att julen kommer bra nära inpå sen... Ni?

Precis så tänker jag också! :) bäst enligt mig är höst eller tidig vår (om man tänker på sig själv).

Enda nackdelen med en liten novemberbebis är väl alla virus som härjar som Julia79 skrev förut.

Äsch det är ju en heeel månad kvar till julen ;)
  • solidafrida
    Vanilla ice queen skrev 2016-03-01 21:09:14 följande:
    Ökad risk för infektioner och sämre möjligheter i skolan (rent statistiskt) är väll det negativa. Är dok inte ett dugg oroad över det sistnämnda.
    Ja det där med skolan och moppe och krogen... Men vi får kompensera för det under de där första 20 åren helt enkelt. Vi kan ju alltid köpa läxhjälp, blunda när de kör moppe trots att de bara är 13-14 och köpa ut på systemet... 

Skoja lite bara!

Over and out!
    BF 29 oktober 2016
  • Hiirii
    solidafrida skrev 2016-03-01 20:51:50 följande:

Hej och välkommen!

Vi har samma beräknad födsel! Vad läser du till? Har du jobb som väntar sedan?

Tackar :)

Kul! Hur har du mått hittils?

Jag läser grafisk design, super kul :D Jag planerar att jobba över sommaren med två projekt som jag fick innan jag visste om graviditeten, hoppas verkligen att jag orkar med det. Efter det blir det lugnt på arbetsfronten, så man får landa i allting :)
  • Skidbruden
    Vanilla ice queen skrev 2016-03-01 08:04:10 följande:

När har du BF? Kommer enligt senaste mens vara i vecka 5+2 i morgon så jag hoppas att de har bra maskiner så det syns en böna som man kan mäta så man kan se att det växer till nästa besök.

BF ca 5/11. Kan ju inte räkna från senaste mens nu.
  • Karolina83
    solidafrida skrev 2016-03-01 20:38:26 följande:
    Emma ultraljudsklinik finns i Malmö vet jag, men tror också att den finns i Göteborg!? Jag har också varit inne på 3D ultraljud. Det är mest troligt min sista graviditet så det hade vart kul att uppleva!
    tack för ditt svar Frida. Jag ska kolla om det finns i Göteborg, Malmö är för långt bort.Ja så känner jag också vi har alltid sagt att vi vill ha 3 barn (sen vet jag inte hur jag kommer känna efter att tredje är fött)vill kanske ha flera :) men just därför ville jag se hur det är att ha ultraljud i 3D, även om det är dyrt så tycker jag det är värt pengarna :))
  • Belly

Här har illamåendet börjat smyga sig på, usch!
    Illamåendet kom i vecka 8 med sonen och med tanke på att det endast är vecka 6 nu så blir jag livrädd att det ska bli ohanterbart!

• palomablanca
    solidafrida skrev 2016-03-01 21:19:23 följande:

Nein, jag är hallänning! 

Vi har inte velat ta reda på könet innan. Jag hade någon föreställning om att det var fel, i likhet med att öppna julklapparna före julafton. Men jag har ångrat mig lite på den punkten. Tror du man skulle kunna göra ett 3D och inte kolla. Kolla först när bebisen är född..? Alltså jag menar att jag skulle lyssna på musik och blunda medans de gör ultraljudet.. HAHA...

Hur va det? Rekommenderas?

Jag gjorde bara ett tidigt där i vecka 8 ca. Den här gången kommer vi nog göra ett 3d. Vi kommer även försöka ta reda på könet denna gång.
  • Vanilla ice queen
    Hiirii skrev 2016-03-01 20:38:16 följande:

Hejsan alla! Jag är beräknad till 29 oktober men kan ju bli mer eller mindre dagar kan det ju bli. Är mitt första barn och tänkte att det skulle ta längre tid att bli gravid efter ppiller slut men på första försöket blev det barn! :) Är glad och lite stressad då jag är student med examensjobb framför mig ????????

Samma här, lyckats tima detta bra Då bebis är beräknad två månader innan jag tar examen Tror det blir så att sambon får vara hemma tills jag är klar.
  • 78kanel
    Belly skrev 2016-03-02 08:18:50 följande:

Här har illamåendet börjat smyga sig på, usch!

Illamåendet kom i vecka 8 med sonen och med tanke på att det endast är vecka 6 nu så blir jag livrädd att det ska bli ohanterbart!

Å nej!! Lider med dig. Går bara och väntar här... Vill så gärna slippa den här gången. Man blir ju så handikappad!!!
Svar på tråden BF november 2016