• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • lilleskutt86

Här har också illamåendet smygit sig på. Det är inte ohanterligt men jobbigt när jag inte äter med jämna mellanrum!

• Lilla Luna
    Belly skrev 2016-03-02 08:18:50 följande:

Här har illamåendet börjat smyga sig på, usch!

Illamåendet kom i vecka 8 med sonen och med tanke på att det endast är vecka 6 nu så blir jag livrädd att det ska bli ohanterbart!

Illamående på morgonen, kanske berodde på att jag var lite hungrig eller så? Brukar aldrig vara hungrig direkt när jag vaknar men men. Hoppas det inte blir värre för någon av oss!
  • palomablanca
    lilleskutt86 skrev 2016-03-02 10:12:09 följande:

Här har också illamåendet smygit sig på. Det är inte ohanterligt men jobbigt när jag inte äter med jämna mellanrum!

Samma här....
  • Lilla Luna

Ni som varit gravida förr/ har barn sen innan, har ni några tips för oss som väntar första barnet? Att tänka på? Vitaminer? Bra att ha? Övningar för rygg? Ja, allt! Jag kan inte fatta att jag är gravid. Känns så skumt att säga att jag är gravid. Det är så skrämmande och roligt på samma gång. Så nytt.

• solidafrida
    Hiirii skrev 2016-03-01 21:59:14 följande:
    Tackar :)

Kul! Hur har du mått hittils?

Jag läser grafisk design, super kul :D Jag planerar att jobba över sommaren med två projekt som jag fick innan jag visste om graviditeten, hoppas verkligen att jag orkar med det. Efter det blir det lugnt på arbetsfronten, så man får landa i allting :)
    Intressant! Så du är klar till sommaren?

Vi har velat skaffa fler barn i flera år, men jag pluggade och sen hade vi nåt annat i vägen och sen ville jag bli fastanställd och sen var jag ny på jobbet... Nu är min man ny på jobbet, men va fan, blir det någonsin helt perfekt tajming..? Jag önskar att jag hunnit komma upp mer i lön också, samtidigt som vi inte vill bli "för gamla" eller så mycket äldre egentligen.

Har ni andra perfekt tajming? Eller värdelös tajming? Eller tänker ni inte så?

Jag har bara ömma och fyllda bröst, i övrigt inga tecken!
  • solidafrida
    Lilla Luna skrev 2016-03-02 13:27:17 följande:

Ni som varit gravida förr/ har barn sen innan, har ni några tips för oss som väntar första barnet? Att tänka på? Vitaminer? Bra att ha? Övningar för rygg? Ja, allt! Jag kan inte fatta att jag är gravid. Känns så skumt att säga att jag är gravid. Det är så skrämmande och roligt på samma gång. Så nytt.

Njut! Träna! Ät INTE för två!
  • Vanilla ice queen

-Käka folsyra eller multivitaminer för gravida.

- Har inga specifika ryggövningar men jag tränar som vanligt under graviditet förutom nu i början då jag inte vågar köra fria vikter med för tung vikt pga tidigare missfall.

- Ät för Guds skull inte för två, det är inte kul att gå runt som en vandrande boll efter man fött barn och att man ammar bort kilona stämmer långtifrån för alla...
  • Vanilla ice queen
    solidafrida skrev 2016-03-02 15:06:34 följande:
    Intressant! Så du är klar till sommaren?

Vi har velat skaffa fler barn i flera år, men jag pluggade och sen hade vi nåt annat i vägen och sen ville jag bli fastanställd och sen var jag ny på jobbet... Nu är min man ny på jobbet, men va fan, blir det någonsin helt perfekt tajming..? Jag önskar att jag hunnit komma upp mer i lön också, samtidigt som vi inte vill bli "för gamla" eller så mycket äldre egentligen.

Har ni andra perfekt tajming? Eller värdelös tajming? Eller tänker ni inte så?

Jag har bara ömma och fyllda bröst, i övrigt inga tecken!
    Vad har du pluggat?
  • Anonym (Första barnet)

Plussade för en vecka sen. Är i vecka 5 (4+4).

Känns helt overkligt och så spännande.

Undrar om det finns några andra här som väntar första barnet är under 30 och bor i Malmö eller närheten? :)

• 78kanel

Så roligt med första barnet, jag minns lifte vagt hur det var fast det var länge sedan. Väntar nu fjärde barnet. Råd:

- Folsyra. Håll koll på järnvärdet också, det är lätt att få järnbrist och då blir man supertrött.

- Räkna med att vara lite slut mot slutet (och i början) så var snäll med dig själv.

- Känn inga måsten. Det är typ heligt att gå omkring och ha en bebis som växer i magen, känn dig viktig och ta dig rätten att styra och ställa lite ;)

- Dokumentera magen. Roligt att ha sedan!
Svar på tråden BF november 2016