• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Julia79

Välkommen :) Nä ingen FB grupp än... Är gärna med om någon vill skapa en!

Anateresa skrev 2016-03-02 22:58:07 följande:

Hej, hoppar in här. Väntar syskon nr 3 i november. Har en snart treåring och en snart ettåring sedan tidigare

Finns det någon fb grupp än?

• Stardust2016

Hoppar in här!
    Plussade igår kväll med clearblue plus och senare digital. Första barnet. Kan inte tro det. Känns mest som att någon lurar oss eller vi håller på att prata om någon annan.
    Så kul att följas åt med andra som är i precis samma sits!

• Stardust2016
    Norrlänning86 skrev 2016-02-27 14:06:02 följande:

Haha yes jag fyller 30 nu i början av mars! :)

Vore kul om vi kunde ha en liten träff längre fram. :)

Är det första för er båda eller har ni barn sedan tidigare?

Jag bor också i Göteborg. Och fyller 31 i år. Så följs hemskt gärna åt med er andra Gbg-tjejer och hoppas på en träff i framtiden :)
  • Lilla Luna
    Stardust2016 skrev 2016-03-02 23:45:40 följande:

Hoppar in här!

Plussade igår kväll med clearblue plus och senare digital. Första barnet. Kan inte tro det. Känns mest som att någon lurar oss eller vi håller på att prata om någon annan.

Välkommen och grattis! I know the feeling! Väntar också första. :)
  • solidafrida
    Stardust2016 skrev 2016-03-02 23:45:40 följande:

Hoppar in här!

Det känns overkligt ja. Första gångerna jag skulle berätta för utomstående (tidigare graviditeter) blev jag generad eftersom det kändes som att jag ljög.

Nu känns det som att jag bara går å väntar på mensen. Jag längtar mest till V.12 och att det ska börja synas, det är då det är kul att vara gravid!

Än så länge är det bara jag, pappan och min syster som vet. Hur har ni gjort? Och hur länge väntar ni med att släppa nyheten?
  • Norrlänning86

Va roligt med fler i Göteborg och i samma ålder. Ja vi får styra ihop nått längre fram tycker jag. :)

Stardust2016 skrev 2016-03-02 23:58:15 följande:

Jag bor också i Göteborg. Och fyller 31 i år. Så följs hemskt gärna åt med er andra Gbg-tjejer och hoppas på en träff i framtiden :)

• lilleskutt86
    Norrlänning86 skrev 2016-03-03 07:54:46 följande:

Va roligt med fler i Göteborg och i samma ålder. Ja vi får styra ihop nått längre fram tycker jag. :)

Jättekul! Ses också gärna längre fram :)
  • Dellla

Hej! hoppar in är om det är okej?

Precis fått veta att jag är gravid med andra barnet är i v 4+6 idag känner mig inte direkt gravid och är väldigt rädd för graviditeten, någon mer här  som är rädd ? 

• Stardust2016

Jag är bara i vecka 3+6 så är ju suuuuper tidigt. Vi berättade för sambons syrra igår efterapning hänger där jättemkt, hon har två barn och vet att vi försöker, så nästa gång det skulle blivit vindrickande hade hon ändå fattat. Var ändå skönt att få säga det till nån. Plus att skulle något gå snett är det ändå skönt att prata med dem.
    Sen berättade jag även för min närmsta vän på jobbet igår. Hon kommer ju träffa mig varje dag och känns ju som det underlättar om någon vet varför man är skum om man nu blir det.
    En annan väldigt nära vän fyller år imorgon och vi ska ut och fira henne. Känns svårt.. Hade inte berättat ännu annars, men känns dumt att hitta på ursäkter till varför jag inte dricker för henne, hon kommer fatta att jag är gravid då. Funderar på att berätta för henne och sen hitta på en ursäkt för alla andra som är där men så att hon iaf vet. Jag vet inte, hur hade ni gjort?

• Iskristall

Grattis till alla som plussat!

Är det fler från Stockholms området här i tråden?Och som kanske väntar första barnet och som är 30+?

Svar på tråden BF november 2016