• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Vanilla ice queen
    solidafrida skrev 2016-02-29 21:21:58 följande:

God kväll!

Jag har läst igenom vad som hänt här sedan i morse... En hel del! 

Kul att ni svarat på min fråga! Jag är fullt medveten om att inte alla har lyxen att välja och jag försöker vara ödmjuk inför det, men jag tycker samtidigt inte att de som har lätt att bli gravida ska behöva hymla med det för att inte trampa någon på tårna. Som i alla andra situationer har vi olika förutsättningar. Jag var och är nyfiken på hur Vi här i tråden hamnat i samma grupp?! 

Vi har ett januaribarn och ett junibarn sedan innan. Det blir perfekt med ett novemberbarn nu, så hinner vi spara mellan födelsedagarna;) 

Ringde MVC idag och först ville de ha ett livstilssamtal... What? Har era MVC sånt? Och tur att jag ringde idag, finns nämligen ingen tid för inskrivning förrän jag är i v.14. I vilken vecka har man inskrivning i era landsting/regioner? Jag har gått i v.11 tidigare men det är visst andra tider nu. Skit samma, jag är glad ändå! Min barnmorska är underbar! Det är liksom pricken över I under graviditet när ens barnmorska är en person man längtar att gå till. Hur tänker NI, viktigt med MVC-kontakten eller ganska oviktigt? 

September
    Tror inte du behöver oroa dig över ömma tår eller att hymla med något. Inget jag upplevt här i tråden eller öht. Har blivit gravid på första försöket varje barn utom denna gång då det tog tvärnit trotts att allt ser normalt ut. Har inte upplevt att det skulle vara något att dölja eller några tår att skydda varken när det gått lätt eller när det varit svårt. Jag tycker det är skönt när man är öppen med att det är olika kort och gott

Tycker det är skönt att ha en bra barnmorska att bolla med på mvc. Har valt att gå privat på en klinik där vi gjorde en mindre fertilitetsutredning och det känns skönt att gå kvar där. Fick en tid i vecka 7
  • Vanilla ice queen

Hahaha FL är livsfarligt. Sitter och tentapluggar och tar varje chans att smita från plugget och sitter uppenbarligen med telefonen mer än böckerna

• Skidbruden
    Vanilla ice queen skrev 2016-02-23 12:49:29 följande:

Hej! Får man hoppa med här? Väntar en liten sladdis och min sambos första barn. Hoppas verkligen den vill stanna bara, vi har försökt i 1,5år nu och haft både MA och MF på vägen så jag vågar inte riktigt tro på detta men hoppas det går bra, 3e gången gillt säger man ju.

Har BF 1/11 enligt senaste mens men detta är snurrigt då jag isf testat väldigt starkt positivt med kvällsurin på bim-6 vilket känns lite skumt. Men jag kör på 1/11.

Det här känner jag väl igen mig i. Började försöka med syskon till vår dotter sommaren 2014. Henne tog 11 månader att få till. Blev därför paffa när det tog sig på första försöket. Fick dock MA september 2014 i v 10+6. Sedan dröjde det 8 månader innan jag plussade igen. Och i juli 2015 kom MA nr två i v 9+6. Sen dess har vi försökt utan lycka, tills nu. Tredje gången gillt, jag vågar inte riktigt tro att det ska gå vägen.
  • Vanilla ice queen
    Skidbruden skrev 2016-02-29 21:55:25 följande:
    Det här känner jag väl igen mig i. Började försöka med syskon till vår dotter sommaren 2014. Henne tog 11 månader att få till. Blev därför paffa när det tog sig på första försöket. Fick dock MA september 2014 i v 10+6. Sedan dröjde det 8 månader innan jag plussade igen. Och i juli 2015 kom MA nr två i v 9+6. Sen dess har vi försökt utan lycka, tills nu. Tredje gången gillt, jag vågar inte riktigt tro att det ska gå vägen.
    Nä man får lite is i magen efter att det gått åt skogen förut. Men nu jäklar! 3e gången gillt! Men man vågar inte riktigt vara glad än...
  • Norrlänning86

Samma här! Hoppas också på tredje gången gillt nu :) men klart man är nervös när det inte gått bra de två gånger tidigare. Men har lovatmig själv att gå in mer positiv denna gång! :)

Skidbruden skrev 2016-02-29 21:55:25 följande:

• Skidbruden

Hänger med här tror jag!

Började försöka med syskon till vår dotter sommaren 2014. Henne tog 11 månader att få till. Blev därför paffa när det tog sig på första försöket. Fick dock MA september 2014 i v 10+6. Sedan dröjde det 8 månader innan jag plussade igen. Och i juli 2015 kom MA nr två i v 9+6. Sen dess har vi försökt utan lycka, tills nu.

Nu fattar jag knappt vad som hänt. Har senaste året haft en cykel på 27 dagar. Nu i februari missade vi min fertila period då maken var bortrest. Brukar ha ÄL ca dag 14-16 och vi fick till sex på dag 24, endast 3 dagar innan beräknad mens. Så chanserna att bli gravid var enligt mig utdömda.

Tiden gick och ingen mens kom. Fattade inget. Gravtest på BIM +3 negativt. Gravtest på BIM +5 negativt. Gravtest på BIM +7 negativt. Gravtest på BIM +9 negativt. Kontakt med gyn dit jag fick tid idag. Innan besöket imorse tog jag ett test till. Gravtest på BIM +12 visar svagt positivt.

Alltså har hela ägglossningen väntat in att maken skulle komma hem, helt galet. På gyn idag räknade läkaren utifrån beräknad befruktning att jag bör vara 4+1 idag. Kommer gå på tidiga UL pga mina MA, så om drygt 2 veckor ska jag dit och kika lite. Hoppas på att kunna försöka finna ett lugn, men det är svårt när de senaste gravidteterna slutat i MA.

• Vanilla ice queen
    Skidbruden skrev 2016-02-29 22:11:52 följande:

Hänger med här tror jag!

Började försöka med syskon till vår dotter sommaren 2014. Henne tog 11 månader att få till. Blev därför paffa när det tog sig på första försöket. Fick dock MA september 2014 i v 10+6. Sedan dröjde det 8 månader innan jag plussade igen. Och i juli 2015 kom MA nr två i v 9+6. Sen dess har vi försökt utan lycka, tills nu.

Nu fattar jag knappt vad som hänt. Har senaste året haft en cykel på 27 dagar. Nu i februari missade vi min fertila period då maken var bortrest. Brukar ha ÄL ca dag 14-16 och vi fick till sex på dag 24, endast 3 dagar innan beräknad mens. Så chanserna att bli gravid var enligt mig utdömda.

Tiden gick och ingen mens kom. Fattade inget. Gravtest på BIM +3 negativt. Gravtest på BIM +5 negativt. Gravtest på BIM +7 negativt. Gravtest på BIM +9 negativt. Kontakt med gyn dit jag fick tid idag. Innan besöket imorse tog jag ett test till. Gravtest på BIM +12 visar svagt positivt.

Alltså har hela ägglossningen väntat in att maken skulle komma hem, helt galet. På gyn idag räknade läkaren utifrån beräknad befruktning att jag bör vara 4+1 idag. Kommer gå på tidiga UL pga mina MA, så om drygt 2 veckor ska jag dit och kika lite. Hoppas på att kunna försöka finna ett lugn, men det är svårt när de senaste gravidteterna slutat i MA.

Grattis och välkommen Haha vad häftigt med din ÄL
    Jag ska också gå på tidiga UL nu i början. Ska på första på onsdag men lär ju inte synas så mkt men då har man något att jämföra med om ytterligare en vecka
  • Skidbruden
    Vanilla ice queen skrev 2016-02-29 22:18:53 följande:

Grattis och välkommen Haha vad häftigt med din ÄL

Jag ska också gå på tidiga UL nu i början. Ska på första på onsdag men lär ju inte synas så mkt men då har man något att jämföra med om ytterligare en vecka

Jag gjorde ett igår, men det syntes ingenting alls. Hade ju sökt till gyn för utebliven mens och lite smärtor över vänster äggledare. Så vi gjorde ett UL när jag nu ändå var där.

Sist jag plussade fick jag ångest med en gång. Glädjen blandades med skräck. Nu känns det lite lugnare. Jag vet ju att jag inte kan påverka situationen. Så jag ska försöka bara vara glad. Somnade gott med handen på magen igår.
  • Skidbruden
    Norrlänning86 skrev 2016-02-29 22:07:54 följande:

Samma här! Hoppas också på tredje gången gillt nu :) men klart man är nervös när det inte gått bra de två gånger tidigare. Men har lovatmig själv att gå in mer positiv denna gång! :)

Vi får hålla alla våra tummar och tår att talesättet stämmer. Tredje gången gillt!
  • Cfmilla

Dagens gravtest var negativt. Nu hoppas jag bara att äl kommer igång snabbt igen

Alla godingar här inne, lycka till med era fina bönor. Jag ska tänka på er. <3

Svar på tråden BF november 2016