• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Julia79

Usch vad tråkigt Hoppas du plussar snart igen! Kram

Cfmilla skrev 2016-03-01 07:09:31 följande:

Dagens gravtest var negativt. Nu hoppas jag bara att äl kommer igång snabbt igen

Alla godingar här inne, lycka till med era fina bönor. Jag ska tänka på er. <3

• Julia79

Åh vad roligt Grattis och välkommen hit!! Skönt att få gå på kontroller så regelbundet, är nog lugnande för en själv Bra att dom tar så bra hand om dig!!

Tjejer, nu väntar vi bebisar <3 inget annat!! Någon som börjat må illa? På mig kryper det sakta på en just nu, en liten påminnelse om att man är gravid känns det som just nu Försöker verkligen passa på och njuta nu när jag mår så bra

Skidbruden skrev 2016-02-29 22:11:52 följande:

Hänger med här tror jag!

Började försöka med syskon till vår dotter sommaren 2014. Henne tog 11 månader att få till. Blev därför paffa när det tog sig på första försöket. Fick dock MA september 2014 i v 10+6. Sedan dröjde det 8 månader innan jag plussade igen. Och i juli 2015 kom MA nr två i v 9+6. Sen dess har vi försökt utan lycka, tills nu.

Nu fattar jag knappt vad som hänt. Har senaste året haft en cykel på 27 dagar. Nu i februari missade vi min fertila period då maken var bortrest. Brukar ha ÄL ca dag 14-16 och vi fick till sex på dag 24, endast 3 dagar innan beräknad mens. Så chanserna att bli gravid var enligt mig utdömda.

Tiden gick och ingen mens kom. Fattade inget. Gravtest på BIM +3 negativt. Gravtest på BIM +5 negativt. Gravtest på BIM +7 negativt. Gravtest på BIM +9 negativt. Kontakt med gyn dit jag fick tid idag. Innan besöket imorse tog jag ett test till. Gravtest på BIM +12 visar svagt positivt.

Alltså har hela ägglossningen väntat in att maken skulle komma hem, helt galet. På gyn idag räknade läkaren utifrån beräknad befruktning att jag bör vara 4+1 idag. Kommer gå på tidiga UL pga mina MA, så om drygt 2 veckor ska jag dit och kika lite. Hoppas på att kunna försöka finna ett lugn, men det är svårt när de senaste gravidteterna slutat i MA.

• Julia79

Hej, välkommen

Nej inte vad jag vet... Isåfall har jag missat det helt och läser frenetiskt just nu :)))) Hehehe!!!

Men är mer än gärna med om någon vill starta en Facebook grupp??

manza skrev 2016-03-01 07:40:23 följande:

Hej! Hoppar in här. Har bf den 1/11.

Har vi någon fb-grupp ännu?:)

• palomablanca
    solidafrida skrev 2016-02-29 21:21:58 följande:

God kväll!

Jag har läst igenom vad som hänt här sedan i morse... En hel del! 

Kul att ni svarat på min fråga! Jag är fullt medveten om att inte alla har lyxen att välja och jag försöker vara ödmjuk inför det, men jag tycker samtidigt inte att de som har lätt att bli gravida ska behöva hymla med det för att inte trampa någon på tårna. Som i alla andra situationer har vi olika förutsättningar. Jag var och är nyfiken på hur Vi här i tråden hamnat i samma grupp?! 

Vi har ett januaribarn och ett junibarn sedan innan. Det blir perfekt med ett novemberbarn nu, så hinner vi spara mellan födelsedagarna;) 

Ringde MVC idag och först ville de ha ett livstilssamtal... What? Har era MVC sånt? Och tur att jag ringde idag, finns nämligen ingen tid för inskrivning förrän jag är i v.14. I vilken vecka har man inskrivning i era landsting/regioner? Jag har gått i v.11 tidigare men det är visst andra tider nu. Skit samma, jag är glad ändå! Min barnmorska är underbar! Det är liksom pricken över I under graviditet när ens barnmorska är en person man längtar att gå till. Hur tänker NI, viktigt med MVC-kontakten eller ganska oviktigt? 

Vill bara förtydliga att jag inte känner mig trampad på eller dyl. Min kommentar om att vissa inte har lyxen att årstid/månads planera sina barn var ett rent konstaterande.

Vad gäller mvc tycker jag det är jätteviktigt. Önskar dock att det ingick fler ultraljud och att det var fler besök. Min mvc kör hälsosamt runt vecka 6 o inskrivning kring v 9. De är dock rätt lika de besöken. Jag har hälsosamt redan på torsdag vilken en sista mens är v 4+6. Men enlig äl tester ca v 4+2 ungefär.

Jag kommer gå t samma bm som förra gången. Skulle jag däremot få samma förlossningsbm som sist så kommer jag be om en annan.
  • palomablanca

Dagens gravtest var negativt. Nu hoppas jag bara att äl kommer igång snabbt igen

Vad tråkigt! Håller tummarna att äl kommer igång o att ni plussar snart igen!
  • Belly

Åh beklagar! Så tråkigt! :(

Hoppas du får ett nytt plus snart! <3
  • Belly

Vad olika det verkar vara, här har vi bara inskrivning runt vecka 10. Inget hälsosamtal eller något, men det är skönt för det hade jag nog inte velat gå på.

Jag tror ingen startat en fb grupp än, det vore roligt. Men jag kommer vänta ett tag tills jag fått det bekräftat med VUL att det går bra där inne, eller mår skit illa :P

• Iskristall

Nej, vad tråkigt! Beklagar! Hoppas på ett nytt fint plus snart!
  • Karolina83
    Hej tjejer :) 
    Nu har jag i några dagar bara läst o läst era kommentarer :) Jag är i vecka 5, 4+4 idag :) mitt 3:e barn. Jag bor en en liten kommun Ulricehamn (mellan Borås o Jönköping) och vi brukar ha bara inskrivnings samtal kring vecka 6-8, sen vad gäller ultraljud så kan man göra det bara 1 gång (självklar tittar bm på ultraljud om de misstänker att något är fel) men antigen gör man ultraljud i vecka 13-14 eller 18-20. Jag tycker att det känns tråkigt att behöva vänta så länge på ultraljudet... men vad ska man göra. Har alltid velat göra 3d ultraljud men det är ganska dyrt och finns nog inte på så många ställen i Sverige. 
    Har inga symptom förutom min blodtryck som är låg i vanliga fall så kan bli väldig yr och svimfärdig om jag står för länge. Blir spännande se hur det kommer bli framöver, andra två graviditeter var i princip likadana, lite illamående några veckor, sen hade jag halsbränna från vecka 6 till slutet och fick den av precis allt, kolsyrat, äpplen, citrusfrukter, m.m. och så hade jag förbaskade :) svampinfektioner med båda också-.... gång på gång... som drev mig till vansinne. Hoppas att jag slipper åtminstone något av dessa två :) denna graviditet. 
  • 90pettersson

Hej allihopa! :)

Hoppar in här. Bf 10 november enligt NC, första barnet :)

Hallå! Huuur mysigt med en liten november bebis?! Man slipper vara superhöggravid mitt i sommaren sen får man bara vara inne och mysa under vintern sen till våren kan lillen krypa runt ute, ååh <3

Svar på tråden BF november 2016