• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Lilla Luna
    Cfmilla skrev 2016-03-01 07:09:31 följande:

Dagens gravtest var negativt. Nu hoppas jag bara att äl kommer igång snabbt igen

Alla godingar här inne, lycka till med era fina bönor. Jag ska tänka på er. <3

Så typiskt! Håll hoppet uppe. Håller tummarna för ett nytt plus snart. :)
  • Lilla Luna

Ni som kan/vet. Vad ska jag undvika att äta och dricka nu? Vad är bra att äta och dricka. Så rädd att Liten ska försvinna. :o

• Mrs R
    Lilla Luna skrev 2016-03-01 07:13:57 följande:

Ni som kan/vet. Vad ska jag undvika att äta och dricka nu? Vad är bra att äta och dricka. Så rädd att Liten ska försvinna. :o

På livsmedelsverkets hemsida står allt du behöver veta om vad man bör och inte bör veta. Sen ska man alltid kolla i bipacksedeln eller med sin barnmorska när det gäller mediciner. Ipren ska man t.ex. undvika.
  • Mrs R

Jag lyckades inte klistra in länken här men googla på livsmedelsverket och gravid så hittar du sidan.

• Mrs R

Sen skadar det ju inte att ta nån multivitamin för gravida för att må så bra som möjligt.

• manza

Hej! Hoppar in här. Har bf den 1/11.

Har vi någon fb-grupp ännu?:)

• Lilla Luna
    Mrs R skrev 2016-03-01 07:19:12 följande:

På livsmedelsverkets hemsida står allt du behöver veta om vad man bör och inte bör veta. Sen ska man alltid kolla i bipacksedeln eller med sin barnmorska när det gäller mediciner. Ipren ska man t.ex. undvika.

Jag tar aldrig mediciner typ. Så länge jag inte är riktigt sjuk. Så det känns tryggt på den biten. Ska se över listan och mitt skafferi senare. :)
  • Vanilla ice queen
    Cfmilla skrev 2016-03-01 07:09:31 följande:

Dagens gravtest var negativt. Nu hoppas jag bara att äl kommer igång snabbt igen

Alla godingar här inne, lycka till med era fina bönor. Jag ska tänka på er. <3

Beklagar! Så tråkigt!
  • Vanilla ice queen
    Skidbruden skrev 2016-03-01 06:20:25 följande:
    Jag gjorde ett igår, men det syntes ingenting alls. Hade ju sökt till gyn för utebliven mens och lite smärtor över vänster äggledare. Så vi gjorde ett UL när jag nu ändå var där.

Sist jag plussade fick jag ångest med en gång. Glädjen blandades med skräck. Nu känns det lite lugnare. Jag vet ju att jag inte kan påverka situationen. Så jag ska försöka bara vara glad. Somnade gott med handen på magen igår.
    När har du BF? Kommer enligt senaste mens vara i vecka 5+2 i morgon så jag hoppas att de har bra maskiner så det syns en böna som man kan mäta så man kan se att det växer till nästa besök.
  • Julia79

Ja man missar massor om man är borta några timmar :))) Perfekt ju med olika månader på era barn! Jag tycker mvc kontakten är viktig, dels för att känna och hänga med själv om vad som faktiskt händer där inne och ha koll på sin egna kropp med prover och dylikt som kan behövas. Sen tycker jag det är väldigt skönt med UL och KUB så man får veta att det förhoppningsvis ser bra ut med mini där inne.... Hur tänker du själv ang MVC?

Jag har tid om 4v, är då i mitten på v 10, tror jag gick ungefär den tiden förra gången oxå, sen KUB 2-3v efter det <3

Lilla Luna skrev 2016-02-29 21:25:15 följande:

Jag mailade idag och fick tid på torsdag. Är då i v4+4.

Svar på tråden BF november 2016